Ik heb een viertal Seoul LEDS binnen gekregen uit Hong-Kong
Helaas worden de drivers nageleverd
Intussen heb ik al wél de Luxeon LED in mijn Conrad spot koplamp vervangen door een van de Seoul Z-Power LEDs:
Oude Luxeon LED, lens en lens ring reeds verwijderd.
De oude emitter naast de vervanger... De koelster heb ik nadat deze foto gemaakt is met grof geweld verwijderd.
Nog een blik in het inwendige...
Een 'beamshot' ná de verherverbouwing:
Opgenomen vermogen is iets meer dan 4 Watt (10.03V / 0,42A)
Ik moet toegeven dat ik (op zolder) weinig verschil zag tussen de oude en de nieuwe emitter. Maar maandag-morgen ga ik een eerste testrit in het donker maken. Zal mij benieuwen!
Ook mijn helmlicht moet eraan geloven. Ik ga de accu in mijn rugzakje plaatsen, in plaats van op de helm. De ver-straler heb ik met een een viertal 'incredibly strong rare earth magnets' en wat epoxy op de helm geplaatst. Bij nader inzien had ik toch beter wat grotere magneetjes kunnen nemen, om de lamp wat steviger te bevestigen...
Met de andere 3 Seoul Z-Power Emitters en deze drievoudige lens ga ik nog iets leuks doen:
Zat te denken aan een CPU Koeler, 3x Z-Power LEDs en de SKU1916 Lens.
Zoiets dus:
Erwin
EDIT: Vanavond even wat gereden en gefotografeerd. De nieuwe emitter geeft daadwerkelijk meer licht :p Dat de lens niet bedoeld is voor deze LED geeft een donker ringetje om de hoofd bundel, maar dat stoort verder niet. De rechte donkere lijnen worden veroorzaakt door mijn rem/ versnellingskabels.
Ik heb wat foto's gemaakt met mijn telefoon-cam.
Het Spoorbaanpad tussen Almere en de Hollandse brug; Ik sta hier op een donker plekje...
het steegje achter mijn huis, zonder fietslicht geheel in het duister gehuld:
En tot slot het zicht van mijn tegenliggers. Nog geen klachten gehad, maar ik denk dat ik toch eigenlijk een dimmer erop moet zetten...
Maar voorlopig even niet :/