Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Zelfbouw verlichting

martinovibes
Forum-lid

Gebruikersavatar martinovibes 18 mar 2008 16:41

Ik ben ook bezig geweest maar helaas is mijn projectje mislukt.
Ik heb 3 luxeon K2 leds met een stroomregelaar en een batterijenhouder met 10 NIMH penlights gebruikt.
Dit heb ik op een alu profieltje gemonteert maar dat werd echt loeiheet bij 700ma.
later bleek dat een van de luxeons van begin af aan niet in orde was , die led veroorzaakte al die warmte.
Het gaf wel echt een vresselijke bak licht .
Binnenkort maar eens aan verder gaan!

het leuke van de stroomregelaar is dat je die met een meerstanden schakelaar nog tussen 300-500-700 en 1000Ma kan schakelen dus in de bebouwde kom dim je de boel en daarbuiten waar je licht nodig hebt zet je boel hoger.
kan je meteen de automobilisten straffen voor hun groot licht terreur :)

pica's!!

de onderdelen

Afbeelding

testen ( je ziet hier de middelste led een ander soort licht geven , deze led veroorzaakte alle warmte )
Afbeelding

leds uit, leds aan op mijn zolderkamertje
Afbeelding

Afbeelding

pe2erwin
Forum-lid

pe2erwin 17 mei 2008 11:39

Mooie Plaatjes :)

Nu ja, die defecte LED vervangen, en monteren op je fiets of helm zou ik zeggen ;-)

Ik heb mijn eerste driver printje ingebouwd in mijn achterlicht.
Afbeelding
Lang leve Epoxy ;-)

Jammer genoeg wordt het steeds vroeger licht. Ik rij tegenwoordig niet meer in het donker op weg naar kantoor :(

Ter voorbereiding op het nieuwe seizoen heb ik voor gebruik op mijn stadsfiets een Basta Comet II Halogen omgebouwd. Er zit nu 3W Luxeon LED in, in plaats van het halogeen lampje. Dankzij een lens met diffuser van Dealextreme is het een mooie breedstraler geworden voor in de stad :)
Afbeelding
Meer informatie en foto's staan op mijn pagina. :)

Plaats reactie