Mijn voorrem van de mountainbike werkt niet goed, nu moet ik vast ergens wat draaien ofzo of verstellen maar wat?
moet ik hier iets met dat rubberen ding doen?
alvast bedankt!
rem werkt niet goed
het 'rubberen ding' doen in principe niets.. het houdt enkel het grootste vuil weg van de kabel.. probeer je probleem wat duidelijker te formuleren.. wat werkt er niet.. blijft de rem hangen.. springt de rem niet meer terug.. is de remvertraging niet voldoende.. piept de rem.. etc.??
tot die tijd is het erg moeilijk aan te geven wat het probleem is.. deed de rem het voorheen wel goed??
graag antwoord op deze zaken
tot die tijd is het erg moeilijk aan te geven wat het probleem is.. deed de rem het voorheen wel goed??
graag antwoord op deze zaken
je kunt de kabel strakker zetten door het boutje rechts boven op de rem los te draaien.. de kabel strakker aan te trekken (vasthouden) en de bout weer vast te zetten. op deze manier staat de kabel strakker en heeft de rem minder afstand tot de velg en rem je dus ook 'eerder'
je kunt ook bij de remhendel de kabelspanning hoger maken door de stelschroef op de foto hieronder, aan de rechterkant. aan te draaien. op deze manier verhoog je de kabelspanning en wordt de remwerking bij minder inknijpen ook groter..
je kunt ook bij de remhendel de kabelspanning hoger maken door de stelschroef op de foto hieronder, aan de rechterkant. aan te draaien. op deze manier verhoog je de kabelspanning en wordt de remwerking bij minder inknijpen ook groter..
Je moet aan je remhendel of aan je rem zelf een stelschroef hebben en als het helemaal lekker meezit aan beide dingen maar ik gok aan je remhendel. Je zal die stelschroef (waar de kabel je remhendel in gaat) tegen de wijzers van de klok in moeten draaien om de rem strakker te stellen. Mocht dat niet meer lukken omdat hij bijvoorbeeld al helemaal uitgedraaid is, dan zal je toch ook even bij je rem moeten kijken of daar een stelschroef zit (verwacht ik in dit geval niet maar goed, checken kan geen kwaad). Ook kan het zijn dat er een palletje aan zit die je om kan halen. Indien aanwezig dan is dat palletje ervoor om de blokken verder uit elkaar te trekken als je een keer je wiel eruit wil halen. Dat palletje moet dus normaal zo staan dat de remblokken naar elkaar toe gedrukt worden. En mocht dat ook niet het geval zijn dan wordt het een kwestie van losdraaien van het boutje dat de remkabel aan je rem vast houdt, dan de kabel wat strakker monteren en boutje weer aandraaien.
Helaas kan ik het allemaal slecht zien op je foto's
Helaas kan ik het allemaal slecht zien op je foto's