Poste dit bericht al in het topic over het augustusnummer Fiets onder rubriek 'Je Magazine', maar denk dat ik hier meer respons krijg.
Wat ik gisteren las in het augustusnummer klopt volgens mij niet:
Op bladzijde 12, in de Rubriek HOE?ZO! PREPARATIE staat en ik citeer:
'Staat de kleinste versnelling niet goed afgesteld, dan kan de derailleur tussen de spaken komen. Dit kan je voorkomen door het L(ow)-schroefje op de derailleur voldoende aan te draaien. Schakel hiervoor op het grootste tandwiel achter en draai het schroefje aan.'
Nu dacht ik dat dit niet het Low maar het High- schroefje is dat men hiervoor verdraait. Het gaat toch over het bovenste schroefje dat het dichtst tegen het grootste tandwiel ligt, dus aan de linkerzijde, en dat heet toch de High-schroef, of vergis ik mij?
Bij de voorderailler ligt het high schroefje ook weer het dichtst tegen het grootste tandwiel maar dan aan de rechterzijde.
Wie wil dit bevestigen?
afstelschroefjes derailleurs
Probleem opgelost in topic augustusnummer onder rubriek 'Je Magazine'
Hierin besloot in de discussie met:
'
Aan allen hartelijk dank, aan jullie info heb ik wat. En er is een misverstand opgeruimd dat ontstaan is door het boekje '200 tips voor de racefietser editie 2005, van Fiets) en met name tip 50: 'Afstellen achterderailleur', waarin men stelt dat je het bovenste schroefje moet verdraaien als je derailleur tegen je spaken aanzit.
Besluit: in het augustusnummer staat het correct , in het boekje Tips... fout.
MVGr'
Hierin besloot in de discussie met:
'
Aan allen hartelijk dank, aan jullie info heb ik wat. En er is een misverstand opgeruimd dat ontstaan is door het boekje '200 tips voor de racefietser editie 2005, van Fiets) en met name tip 50: 'Afstellen achterderailleur', waarin men stelt dat je het bovenste schroefje moet verdraaien als je derailleur tegen je spaken aanzit.
Besluit: in het augustusnummer staat het correct , in het boekje Tips... fout.
MVGr'