Hallo,
Ik zit met een vraag:
Ik ben volgend jaar 1ste Junior en ik wil een setje mooie hoge velgen kopen. Nou is mijn oog gevallen op een setje Fast Forward. Ik weet alleen welke hoogte nu het beste is.
Ik rij het hele seizoen wedstrijden. Dit zijn vooral criteriums en ongeveer 6 klassiekers per seizoen.
Mijn opties zijn: een setje F5, een setje F6 of F4 voor en F5/6 achter. Welke is hier van het beste om wedstrijd mee te rijden? En wat voor type dan, C of R?
Alvast bedankt.
FFWD F4,F5,F6
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08 okt 2009 22:52
De F5 is volgens mij een baanset.
Verder zal je moet een keuze maken tussen tubes of clinchers. De F4 en F6 zijn er in beide types. De F4 is iets minder windgevoelig dan de F6. Een combi tussen een F4 voor en F6 achter kan uiteraard, en scheelt best wel.
Het verschil tussen de C en R versie is dat de R versie iets minder spaken heeft, waardoor deze lichter is. Er geldt voor deze set een iets lager max gewicht. Weet niet precies hoeveel.
Je kun de wielen ook kopen met de DT Swiss naven. Die zijn erg goed, als het budget het toelaat > zeker doen.
Alles hier nog eens na te lezen: http://www.ffwdwheels.com/products.asp?idCategory=77
Succes me je keuze!!
Verder zal je moet een keuze maken tussen tubes of clinchers. De F4 en F6 zijn er in beide types. De F4 is iets minder windgevoelig dan de F6. Een combi tussen een F4 voor en F6 achter kan uiteraard, en scheelt best wel.
Het verschil tussen de C en R versie is dat de R versie iets minder spaken heeft, waardoor deze lichter is. Er geldt voor deze set een iets lager max gewicht. Weet niet precies hoeveel.
Je kun de wielen ook kopen met de DT Swiss naven. Die zijn erg goed, als het budget het toelaat > zeker doen.
Alles hier nog eens na te lezen: http://www.ffwdwheels.com/products.asp?idCategory=77
Succes me je keuze!!
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Je geeft al aan dat je veel criteriums zal rijden. Wellicht zijn de F6 dan de beste. In de klassiekers zullen de F5 of F4 iets voordeliger zijn. Daar heeft de wind namelijk vrij spel en heb je dus veel meer last van zijwind en dergelijke.
Toch denk ik dat je het beste voor de F6 kunt gaan. In criteriums vind ik hoe hoger de velg, hoe lekkerder het rijdt. Ook in klassiekers heb ik wel met 58mm gereden, zonder dat het mij problemen opleverde.
Ik zou zeker voor tubes gaan en niet voor clinchers. Tubes bollen nog beter dan draadbanden. Als het echt hard gaat of echt zwaar is kan je hier profijt van hebben.
Nadeel van tubes is dat het lastiger is bij lekrijden. Een draadbandje is zo vervangen, terwijl een tube toch iets meer aandacht vereist.
Toch denk ik dat je het beste voor de F6 kunt gaan. In criteriums vind ik hoe hoger de velg, hoe lekkerder het rijdt. Ook in klassiekers heb ik wel met 58mm gereden, zonder dat het mij problemen opleverde.
Ik zou zeker voor tubes gaan en niet voor clinchers. Tubes bollen nog beter dan draadbanden. Als het echt hard gaat of echt zwaar is kan je hier profijt van hebben.
Nadeel van tubes is dat het lastiger is bij lekrijden. Een draadbandje is zo vervangen, terwijl een tube toch iets meer aandacht vereist.
Stokie schreef: Nadeel van tubes is dat het lastiger is bij lekrijden. Een draadbandje is zo vervangen, terwijl een tube toch iets meer aandacht vereist.
Dat maakt in een koers toch geen drol uit, lek = einde koers. Ik zou ook zeker voor tubes gaan als je de wielen alleen voor wedstrijden gaat gebruiken. Als je ze ook voor training gaa gebruiken zou ik de clinchers nemen. Een lekke tube 50 Km van huis is niet fijn, en die reparatiesetjes werken niet zo best.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Inderdaad, tubes tijdens de wedstrijd en draadbanden op training.
En een voordeliger setje gewone wielen met draadbanden aanschaffent om te trainen.
Als je dan voor de wedstrijden je hoge aero wielen met tubes insteekt heb je 2 voordelen
- minder loopweerstand
- aero voordeel
en je goede wielen blijven langer goed.
En een voordeliger setje gewone wielen met draadbanden aanschaffent om te trainen.
Als je dan voor de wedstrijden je hoge aero wielen met tubes insteekt heb je 2 voordelen
- minder loopweerstand
- aero voordeel
en je goede wielen blijven langer goed.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08 okt 2009 22:52
Ik was inderdaad al van plan om tubes te kopen. Ik heb meer mensen gehoord die zeer te spreken waren over tubes.
Weet iemand waar je F6C tubular kan kopen op internet? Ik kan ze alleen vinden op de FFWD site maar volgens mij betaal je dan de hoofdprijs voor de wielen.
Weet iemand waar je F6C tubular kan kopen op internet? Ik kan ze alleen vinden op de FFWD site maar volgens mij betaal je dan de hoofdprijs voor de wielen.
als je even contact op neemt met serge van www.bikeparts4u.nl dan denk ik wel dat hij je er aan kan helpen... nette prijs, goede levering en goede service
Jongens denk om fdegrove met jullie uitspraken over tubes:p
Ik zou als je voor ffwd gaat inderdaad contact op nemen met Serge. Goede service en dan betaal je zeker niet de hoofdprijs.
Ik zou als je voor ffwd gaat inderdaad contact op nemen met Serge. Goede service en dan betaal je zeker niet de hoofdprijs.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
marsman schreef:Stokie schreef: Nadeel van tubes is dat het lastiger is bij lekrijden. Een draadbandje is zo vervangen, terwijl een tube toch iets meer aandacht vereist.
Dat maakt in een koers toch geen drol uit, lek = einde koers. Ik zou ook zeker voor tubes gaan als je de wielen alleen voor wedstrijden gaat gebruiken. Als je ze ook voor training gaa gebruiken zou ik de clinchers nemen. Een lekke tube 50 Km van huis is niet fijn, en die reparatiesetjes werken niet zo best.
Ligt ook een beetje aan de wedstijd heb in een 3/4e triathlon een lekke band gehad 4 min. (binnenband vervangen en oppompen) verloren maar op 110KM is dat minder belangrijk dan op een criterium.
Wij weten niet of hij dergelijke wedstrijden in de toekomst wil gaan doen...
ffwd wien zijn nou niet echt de mest ideale voor criteruims. maar meer voor tijdritten
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3