M'n racefiets krijgt deze winter een update met de volgende onderdelen:-Easton EC90 SL voorvork-Bontrager Race XXX Lite stuur-Dura Ace 10 speed shifters-Dura Ace remmen (met koolstop blokjes)-verder nieuwe cassette, ketting
Nu heeft deze racefiets nog niet veel gefietst (denk 5000km ofzo, wordt de komende jaren wel meer). Is het nu verstandig om ook de kabels (binnen en buite, rem en schakel) te vervangen?Alles schakelt nog prima en de binnenkabels zijn ook lang zat.
Normaal lijkt het me dat kabels toch langer meegaan?Gaat met uiteraard niet om de cebnten (bovenstaande heeft genoeg gekost), maar als iets niet nodig is...
Ook nieuwe kabels??
Zolang de kabels er nog netjes uit zien zou ik ze lekker laten zitten. Met een setje kabels doe ik doorgaans 4 seizoenen en ik fiets toch niet echt weinig.
Kijk wel even of er scheurtjes zitten in de buiten kabel. Als dat het geval is zou ik ze wel vervangen.
Als alles nog goed is zou je ook de binnenkabel er uit kunnen halen, smeren en terug plaatsen.
Kijk wel even of er scheurtjes zitten in de buiten kabel. Als dat het geval is zou ik ze wel vervangen.
Als alles nog goed is zou je ook de binnenkabel er uit kunnen halen, smeren en terug plaatsen.
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 03 November 2006
Hoi,
Na 5.000 km zou ik ze toch vervangen.....
Powercordz lonen zeker de moiete, roesten niet en zeer lage frictie.
Ciao,
Waar kun je Powercordz in Nederland kopen?Als ik ze ga vervangen, dan liever door een paar mooie kabels dan die standaard grijze Shimano kabels.
Hoi,
Na 5.000 km zou ik ze toch vervangen.....
Powercordz lonen zeker de moiete, roesten niet en zeer lage frictie.
Ciao,
Waar kun je Powercordz in Nederland kopen?Als ik ze ga vervangen, dan liever door een paar mooie kabels dan die standaard grijze Shimano kabels.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
-
- Forum-lid
Bij de Dura Ace shifters zitten toch nieuwe kabels dus dan kan je die toch makkelijk steken zoder dat het extra geld kost...
Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 03 November 2006
Bij de Dura Ace shifters zitten toch nieuwe kabels dus dan kan je die toch makkelijk steken zoder dat het extra geld kost...
Helaas, geen nieuwe kabels. Waren OEM producten, waar ik neit veel voor heb betaald. Heb nog wel een setje liggen, maar moet deze winter ook nog ene tijdritfiets opbouwen.
Helaas, geen nieuwe kabels. Waren OEM producten, waar ik neit veel voor heb betaald. Heb nog wel een setje liggen, maar moet deze winter ook nog ene tijdritfiets opbouwen.
Eigenlijk wil ik het liefst een setje zwarte kabels (misschien carbon look) op m'n racefiets plaatsen.Weet iemand zo naast Powercordz nog andere goede binnen en buitenkabels in het zwart? Avid, SRAM of BBB?? Shimano heeft volgens mij alleen grijze kabels.
Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 07 November 2006
Nee hoor, Shimi kun je ook gewoon in het zwart krijgen.
Dat wist ik niet. Kom eigenlijk altijd de grijze tegen.Iemand misschien ook ervaring met Aktiv-8 kabels?Worden geleverd door Codagex.
Nee hoor, Shimi kun je ook gewoon in het zwart krijgen.
Dat wist ik niet. Kom eigenlijk altijd de grijze tegen.Iemand misschien ook ervaring met Aktiv-8 kabels?Worden geleverd door Codagex.
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 13 November 2006
Hier was ik ook benieuwd naar. De carbon look vind ik er wel pimpy uitzien.
Dream-plus
Hier was ik ook benieuwd naar. De carbon look vind ik er wel pimpy uitzien.
Dream-plus