In dubio over 2 fietsen
Wilde vanmiddag een Bianchi via Nirone [compact, aluframe, Campa Veloce] gaan passen / meten / bestellen blijkt deze niet in mijn maat op voorraad te zijn. Kon besteld worden maar kon wel eens even gaan duren.
Als alternatief, met mooie korting, werd me een BeOne RC [triple, carbonframe, Shimano Ultegra/105] aangeboden voor hetzelfde geld.
Ook een hele mooie fiets.
Weet het nu effe helemaal niet meer.
De naamsbekendheid / kwaliteit van BeOne zegt me helemaal niks namelijk.
Is dat een beetje vergelijkbaar qua afwerking / kwaliteit als een Bianchi ?
Als alternatief, met mooie korting, werd me een BeOne RC [triple, carbonframe, Shimano Ultegra/105] aangeboden voor hetzelfde geld.
Ook een hele mooie fiets.
Weet het nu effe helemaal niet meer.
De naamsbekendheid / kwaliteit van BeOne zegt me helemaal niks namelijk.
Is dat een beetje vergelijkbaar qua afwerking / kwaliteit als een Bianchi ?
Cannondale caad3
Wielen
Bianchi: Miche Racing
Beone: Quasar
De BeOne is wat beter afgemonteerd en carbon waardoor ietsje lichter qua gewicht. Tevens voorzien van triple derailleur...alhoewel ik dat niet echt nodig heb.
Maar twijfel een beetje aan de kwaliteit van BeOne....ik kende het merk zelf ook niet.
Bianchi: Miche Racing
Beone: Quasar
De BeOne is wat beter afgemonteerd en carbon waardoor ietsje lichter qua gewicht. Tevens voorzien van triple derailleur...alhoewel ik dat niet echt nodig heb.
Maar twijfel een beetje aan de kwaliteit van BeOne....ik kende het merk zelf ook niet.
Cannondale caad3
Ik krijg een beetje de indruk dat je perse nu een fiets wilt kopen en bereid bent consessies te doen aan je oorspronkelijke keuze. Dat gebeurt mij ook wel eens en dan kom je thuis met iets dat je anders nooit gekocht zou hebben en wellicht spijt van gaat krijgen.
Heb je al bij andere FM's geinformeerd of de Bianchi leverbaar is in jouw maat? Als je dan toch bereid bent voor een andere fiets te gaan, dan zou ik mijn keuze niet beperken tot Beone.
Heb je al bij andere FM's geinformeerd of de Bianchi leverbaar is in jouw maat? Als je dan toch bereid bent voor een andere fiets te gaan, dan zou ik mijn keuze niet beperken tot Beone.
Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Ben al een paar maanden a/h sparen voor een Bianchi en dan zou ik nu in ene voor een BeOne gaan.
Maar omdat de fm met deze keuze kwam voor dezelfde prijs met betere afmontage etc. begon ik te twijfelen.
Ik blijf bij de Bianchi.
Thx voor jullie inbreng
Maar omdat de fm met deze keuze kwam voor dezelfde prijs met betere afmontage etc. begon ik te twijfelen.
Ik blijf bij de Bianchi.
Thx voor jullie inbreng
Cannondale caad3
- Supergrover
- Forum-lid HC
koereur12 schreef:Ik zou toch voor de beone gaan. Ik had eerste een bianchi infinito en nu een beone pro raw. En qua rij-eigenschappen is de beone beter.
misschien geld dat wel niet voor de TS, laat ie eerst maar beide fietsen uitproberen (als dat kan)
@ TS er zijn best een hoop Bianchi-dealers, er zal er toch wel ergens 1 zijn die jouw model/maat heeft??
als je um echt wil.....
- daniel1975
- Forum-lid HC
SuperGrover1 schreef:koereur12 schreef:Ik zou toch voor de beone gaan. Ik had eerste een bianchi infinito en nu een beone pro raw. En qua rij-eigenschappen is de beone beter.
misschien geld dat wel niet voor de TS, laat ie eerst maar beide fietsen uitproberen (als dat kan)
+1. Maar blijf ook niet koste wat kost vasthouden aan je 1e keuze. Soms kan een ander inzicht toch wel eens een beter resultaat opleveren.
Maar voor wat het waard is: ik ken 2 personen die op een Pro Raw rijden en die zijn er allebei zeer over te spreken. Fijne fiets die er IMHO ook nog eens netjes uitziet. Ook goed afgewerkt.
Overigens is Beone het sportmerk van Batavus (voor wie dit nog niet wist).
Less is bore
Gewoon voor de BeOne gaan. Krijg je geen moment spijt van. Temeer omdat hij ook nog eens beter afgemonteerd en lichter is.
Wellicht krijg je anders spijt van de Bianchi omdat deze toch wat "minder" is.
Een fiets is meer dan alleen een naam.
Wellicht krijg je anders spijt van de Bianchi omdat deze toch wat "minder" is.
Een fiets is meer dan alleen een naam.
BeOne Pro Pearl
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoek persé een dealer in de buurt....heb 2 linkerhanden en dan is het fijn als de dealer wat dichterbij zit.
Maar dat BeOne van Batavus is wist ik dus niet....weer wat bijgeleerd
Toch maar eens een afspraakje maken voor een proefritje.
Thanks allemaal voor de input
Maar dat BeOne van Batavus is wist ik dus niet....weer wat bijgeleerd
Toch maar eens een afspraakje maken voor een proefritje.
Thanks allemaal voor de input
Cannondale caad3