Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

aanschaf lange broek

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 05 dec 2006 22:41

Quote: Origineel geplaatst door Henk Voors op 05 December 2006
Als je in de buurt van Drenthe woont moet je eens langskomen en een broek van mij proberen! Ik heb nog nooit klachten gehad dat de pijpen te kort waren!

Henk, haal je adres uit je profiel. Ook op dit forum kijkt het dieven gilde mee!
What makes the boat go faster?

maegashira
Forum-lid

maegashira 06 dec 2006 13:05

Quoten: Origineel geplaatst door Henk Voors op 05 December 2006

Als je in de buurt van Drenthe woont moet je eens langskomen en een broek van mij proberen! Ik heb nog nooit klachten gehad dat de pijpen te kort waren!

Drenthe is niet echt in de buurt, maar wat voor broek heb je in de aanbieding? Ik heb de meest gangbare merken al gepast. Het probleem is niet alleen korte pijpen, maar vooral een combinatie van strakke pijpen die lang genoeg zijn.
Misschien moet ik eens bellen met Veltec...

maegashira
Forum-lid

maegashira 06 dec 2006 17:13

Geluk bij een ongeluk...effe gebeld met de lokale fietsenmaker, en hij weer met Veltec. De Performance broek is inderdaad uitverkocht en is deze winter niet meer leverbaar. Maar gelukkig had Futurumshop er nog een paar op voorraad en is deze broek in december 30 euro goedkoper dan de Veltec adviesprijs.
Ik geloof het pas als ik hem daadwerkelijk aan heb ;)

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 15 dec 2006 17:42

Ik zelf heb het probleem dat ik iets meer gewicht meetors, en het al gauw warm heb. Een vroegere Ultima PRoubaix als winterbroek ging al tot -10.
Daarna kwamen de dure windstopbroeken, die ik nooit heb gekocht.
Maar ik moet/wil een lange collant met bovenstuk met goede (lees dikke)zeem proberen. Gevonden, een Campa broek, echter hij voelt degelijk aan, goede zeem maar hij voelt zo dik aan? Bij E-R-P geven ze aan -5/15 graden.
Maar hij voelt als een Bioracer die -10 kan hebben!
Iemand ervaringen met deze broeken?
De oude collants (dun) van Cannondale, dat zoek ik ook maar die zijn er niet meer. Vandaar de keuze voor een iets dikkere broek met zeem.

It's nice to be important, but it is more important to be nice.

maegashira
Forum-lid

maegashira 16 dec 2006 00:06

Als ik het snel warm zou hebben dan kocht ik een paar goede beenstukken en zou ik die combineren met mijn korte broeken, of is dat geen optie?

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 16 dec 2006 02:13

Nope, vroeger had je een hele dunne broek die je over je koersbroek aandeed. Dat was warm genoeg. Nu zijn die er niet meer. Dus wordt het een dikkere stof, maar ik ben bang dat deze TE warm zal zijn.
Beenstukken is heel lastig, heb liever een goede broek als slechte kniewarmers/stukken!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 19 dec 2006 14:08

Quote: Origineel geplaatst door MiketheBike op 16 December 2006
Nope, vroeger had je een hele dunne broek die je over je koersbroek aandeed. Dat was warm genoeg. Nu zijn die er niet meer.

Die zijn er nog wel, althans: kort geleden. Ik heb zo'n broek van Ultima gekocht bij HCS-Systems. Lekker in voor en najaar, maar bij de huidige temps van 2 graden C te koud. Daar heb ik dan weer een andere, dikkere broek voor. Die doe ik trouwens ook over een koersbroek. Ik fiets elke dag naar mijn werk, dus dan hoef ik alleen die koersbroek dagelijks te wassen, niet die hele collant.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

luna
Forum-lid

luna 19 dec 2006 15:42

heeft iemand misschien nog tips voor een goede windstopper broek (behalve assos dan).
ik heb het nogal snel koud dus het liefst zo warm mogelijk.
ik heb nu een broek van shimano met super roubaixstof maar die is erg dun en daar gaat de wind zo doorheen.

van de aldi had je vorig jaar een windstopper broek maar die zit voor geen meter.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 dec 2006 16:36

Stond een test in de Cycling+ van vorige maand, als je wil kan ik wel even scannen voor je.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 19 dec 2006 16:41

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 19 December 2006

Stond een test in de Cycling+ van vorige maand, als je wil kan ik wel even scannen voor je.

Havana, kun je artikel aan mij mailen. Ben geinteresseerd. Thks.
What makes the boat go faster?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 dec 2006 16:43

@Luna ik heb geen "windstopper" broeken. Ik heb 1 wat dikkere broek van Hunter (die overigens erg snel slijt plekken krijgt), voor de rest houd ik ook m'n benen warm door meerder lagen over elkaar aan te trekken. Als het 10 tot 15 graden vriest heb ik het nog steeds lekker warm met beenstukken en 2 broeken eroverheen aan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 19 dec 2006 17:10

Vriend van me heeft een windstopper broek van Gore. Ik geloof dat die wel bevalt, ik zie hem er immers vaak mee rijden.
Als het heel koud is en ik wil op de weg rijden doe ik beenstukken aan en daar een collant over. In het veld/bossen ligt de hartslag stukken hoger en volstaan de beenstukken meestal.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie