Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Stoppen met wielrennen

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 okt 2006 14:52

Balenaar iedere academische of hbo opleiding duurt minstens 4 jaar. Alle studenten lopen zonder wielrennen al veel uit, bij sommige studies terecht bij andere studies onterecht. Als je een zware studie doet (zoals ik bijv) is het gemiddelde 6,8 jaar (terwijl er 5 jaar voor staat), wel geteld 0,7 procent haalt de studie in 5 jaar. Met een topsportstatus kan je mooi je studie rekken, maar het wordt al vrij snel een 10 jaren plan. Ben je bijna 30 voor je klaar bent met studeren, een baan krijgen is dan veel moeilijker dan als je 25 bent.
Wielrennen is leuk, maar lijkt het je een leuk idee dat je over 8 jaar nog steeds een arm studentje bent, of lijkt het je leuker om leuk te verdienen, een mooie leasebak enz?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 30 okt 2006 14:57

Ach heb zelf ruim 8 jaar over mijn studie tot accountant gedaan. En zeker niet voor mijn dertigste klaar. Als je maar plezier hebt. Met de huidige politieke plannen en de vergrijzing moeten we zo wie zo tot 70-ste blijven werken. Ik hoop echter dat ik tegen die tijd ook nog lekker kan fietsen
What makes the boat go faster?

evers
Forum-lid

evers 30 okt 2006 15:23

Sowieso is het met het nieuwe onderwijs systeem in nederland veel moeilijker om te rekken. Binnen één jaar je ´p´ op hbo niveau en ook binnen 4 jaar afstuderen..
Train ze!

hardes
Forum-lid

hardes 30 okt 2006 21:49

Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 30 Oktober 2006

al ooit eens gedacht om je studies te laten opsplitsen in 2 meerdere jaren ?

Ik weet dat dat kan, maar ik denk er niet aan. IK heb geen zin om over deze studies (5j) bijna dubbel zo lang te doen. De korte pijn, hoe sneller gedaan hoe beter (dit laat mss uitschijnen dat ik het niet graag doe, dat is dus niet zo. Ik doe het graag  ). 
Help, heb geen idee

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 30 okt 2006 23:17

Quote: Origineel geplaatst door Hardes op 28 Oktober 2006
Ik heb zonet een zeer drastische beslissing genomen, idd hetgeen wat in de topictitel staat. Ik ga stoppen met wielrennen.
Ik voel me verplicht omdat ik totaal geen tijd meer heb door men studies. School en studies zijn niet, of enorm moeilijk te combineren. En ik heb dus gekozen voor mijn school. Ik ga mij heus geen tweede zit risceren voor het wielrennen. Ik had er enorm veel voor over, maar dat niet. Mss kan ik nog zo een beetje rondtoeren, maar koersen zal er niet meer bij zijn.
Jullie vragen zichzelf misschien af; "waarom schrijft hij dit"? Wel, geen idee.
Iets moeten opgeven wat je verschrikkelijk graag doet is pijnlijk.

Niet stoppen met fietsen man. Doe het gewoon beide. IK had het fietsen nog niet ontdenkt tijdens mn studie. Fietste ik toen maar. Ik had toen veel meer tijd. Volg gewoon alle colleges en ga dan voorin zitten en niet achterin zitten klooien. Daar wordt je veel te veel afgeleid. Dat een studie belangerijk is helemaal waar, maar sporten ook. Waar ga je studeren? In delft heb je bv WTOS http://www.wtos.nl/ . Er is ook een forum op deze site. Gewoon vragen wat de ervaring is van de leden daar.

pjeare
Forum-lid

pjeare 02 nov 2006 20:22

Quoten: Origineel geplaatst door Edwinfe op 30 Oktober 2006

Quote: Origineel geplaatst door Hardes op 28 Oktober 2006

Ik heb zonet een zeer drastische beslissing genomen, idd hetgeen wat in de topictitel staat. Ik ga stoppen met wielrennen. Ik voel me verplicht omdat ik totaal geen tijd meer heb door men studies. School en studies zijn niet, of enorm moeilijk te combineren. En ik heb dus gekozen voor mijn school. Ik ga mij heus geen tweede zit risceren voor het wielrennen. Ik had er enorm veel voor over, maar dat niet. Mss kan ik nog zo een beetje rondtoeren, maar koersen zal er niet meer bij zijn. Jullie vragen zichzelf misschien af; "waarom schrijft hij dit"? Wel, geen idee.Iets moeten opgeven wat je verschrikkelijk graag doet is pijnlijk.

Niet stoppen met fietsen man. Doe het gewoon beide. IK had het fietsen nog niet ontdenkt tijdens mn studie. Fietste ik toen maar. Ik had toen veel meer tijd. Volg gewoon alle colleges en ga dan voorin zitten en niet achterin zitten klooien. Daar wordt je veel te veel afgeleid. Dat een studie belangerijk is helemaal waar, maar sporten ook. Waar ga je studeren? In delft heb je bv WTOS http://www.wtos.nl/ . Er is ook een forum op deze site. Gewoon vragen wat de ervaring is van de leden daar.

daar ben ik ook helemaal achter, ik doe nu mbo en ging ook altijd achterin zitten. lekker ouwkutten wat kletsen over dames... leuk ja. maar als de toetsweek daar is en je maakt je boek open gaat het van, hejj dat hebben we nooit behandelt:S... dus ben ik ook maar voorin gaan zitten, en het scheelt zeker de helft als je moet gaan leren voor de toetsweek, en tussen uren bijvoorbeeld niet naar de MC(Mc-Donalds) gaan maar gewoon je hw maken en leren.
nouwja suc6 en kijk maar wat je ermee doet.
mzzl roy!

meeuh
Forum-lid

meeuh 05 nov 2006 14:49

Ik ben ook een BE junior die overgaat naar de beloften en ook studeerd. Ik krijg van me ploeg een vergunning, kledij. Verplichtingen? Geen  Ik zit op kot, trainen doe ik dus nog 1x in de week  Ga gewoon koersen wn je er eens zin in hebt, gewoon voor de fun. Je kan ook proberen te 'pieken' tussen de 2examens door hé. Of hopen,zoals ik, dat je geen 2de zit zult hebben en je heel de zomer kan toeleggen op de koers. Nuja, beloften koersen moeten zeker te doen zijn, uitrijden dan toch Ik veronderstel dat je wel wat interclubs gereden hebt en een pk, die koersen zijn daar mee te vgl denk ik zo.

Edit: ik hekel het topsportstatuut! Mist grotendeels zijn werking, vooral in het koerspeleton.

xtremebiker
Forum-lid

xtremebiker 05 nov 2006 15:40

ik heb mijn eerste seizoen zonder competitie achter de rug ben gestopt wegens te oud volgens mij (50j) . Maar 't was 't slechtste wat me in jaren is overkomen ik geef je een gouden raad blijf rijden op een lager niveau Masters of amateurs bestaat ook in België zodoende kan je later eventueel de draad weer oppikken na je studies . Stoppen is echt 't aller aller laatste

jehe
Forum-lid

jehe 05 nov 2006 17:05

sorry meeuh, maar met 1 keer in een week te trainen rijd je geen beloftekoersen uit.

michiel17
Forum-lid

michiel17 07 nov 2006 12:16

Quoten: Origineel geplaatst door Hardes op 28 Oktober 2006

Ik heb zonet een zeer drastische beslissing genomen, idd hetgeen wat in de topictitel staat. Ik ga stoppen met wielrennen. Ik voel me verplicht omdat ik totaal geen tijd meer heb door men studies. School en studies zijn niet, of enorm moeilijk te combineren. En ik heb dus gekozen voor mijn school. Ik ga mij heus geen tweede zit risceren voor het wielrennen. Ik had er enorm veel voor over, maar dat niet. Mss kan ik nog zo een beetje rondtoeren, maar koersen zal er niet meer bij zijn. Jullie vragen zichzelf misschien af; "waarom schrijft hij dit"? Wel, geen idee.Iets moeten opgeven wat je verschrikkelijk graag doet is pijnlijk.

Ik zou gewoon blijven doorgaan, al is het op een lager pitje. Ik denk zoals je er tenminste over praat dat het totaal opgeven van de sport je helemaal geen goed doet. Ga net als andere zeggen een andere klasse rijden, en rijd wanneer je tijd en zin hebt. Ik heb tot nu toe gelukkig nog wel tijd voor trainingen en wedstrijden. Maar met het vroeger donker worden en nog 1 uur en kwartier reistijd word het ook wel lastig.

edvr
Forum-lid

edvr 07 nov 2006 14:18

Ik heb juist het idee dat als je gaat studeren je meer tijd krijt om te studeren. Ik zie mijn studie in ieder geval niet als een belemmerende factor in mijn wielercarriere.Maar kan me voorstellen dat dat bij zware beta-studies anders ligt

Plaats reactie