Hallo,
Ik ben een beginnende racefietser en ben op zoek naar een nieuwe racefiets tussen de 1000 en 1500 euro. Dit vanwege een total loss van mijn eerste (tweedehandse) Pinarello Angliru (overreden door een politieauto).Ik ben 193 cm lang en weeg 85 kg. De racefiets gebruik ik voor (vlakke) tourritten.
Tot nu toe heb ik een shortlist gemaakt met drie fietsen:Pinarello Angliru, Koga Gran Winner en de Gazelle V7.
Iemand nog een beter idee of nog een goede tip?
Nieuwe fiets 1000-1500
Duitse merken? Daar krijg je veel waar voor je geld.
De Gazelle's zijn inderdaad niet verkeert. Misschien een idee om voor de Gazelle V5 te gaan, die is maar iets zwaarder en ook met vollledige Ultegra afgemontage. Het prijsverschil van €300,,00 kun je dan eventueel stoppen in een setje betere wielen van bv Mavic (CXP33 met Ulegra naven) waarbij je de standaard wielen meestal meteen in kunt ruilen.
Anima Sana in Corpore Sano
Canyon Grail
Canyon Grail
Klinkt misschien een beetje afgezaagd, maar zoek even op de rest van deze site, pagina's vol over fietsen voor dit budget.
Kort door de bocht samenvatting (bij jouw persoonlijke info);
Alu frame, Ultegra afmontage, handgespaakte wielen (zoals CXP33)
Het merk is dan vooral een kwestie van smaak en beschikbaarheid (lees: hoe ver weg wil je wonen van je FM)
Kort door de bocht samenvatting (bij jouw persoonlijke info);
Alu frame, Ultegra afmontage, handgespaakte wielen (zoals CXP33)
Het merk is dan vooral een kwestie van smaak en beschikbaarheid (lees: hoe ver weg wil je wonen van je FM)