Op mijn nieuwe-tweedehands fiets heb ik hieronder afgebeeld balhoofd van dura-ace. Nu wil ik de stuurpen hoger zetten. Ik heb de indruk dat het hier een ouderwets type betreft, mede gezien de inbuskop in de stuurpen (zie tweede foto). Voordat ik ga sleutelen en ik misschien schade aanricht, zou ik willen weten of dit mogelijk is.
Het lijkt mij noodzakelijk de bovenste moer los te draaien en spacers te plaatsen. Tegelijkertijd dan de stuurpen omhoog (inbus los, klap erop en opschuiven)?
Je ziet: hier is een leek aan het werk, maar misschien wil iemand mij advies geven?
Stuurpen hoger zetten (dura-ace) ?
Quoten: Origineel geplaatst door Jan Albert op 26 Oktober 2006
Bedankt voor je tip, dit werkt dus gewoon goed !
Maarre, waarvoor is dan die bovenste moer en waarvoor zijn dan die spacers? Hier hoef ik dus verder niets aan te veranderen?Je hoeft alleen de pen omhoog te schuiven en die boverste en onderste moer is om het lager van het balhoofdstel te stellen.
Bedankt voor je tip, dit werkt dus gewoon goed !
Maarre, waarvoor is dan die bovenste moer en waarvoor zijn dan die spacers? Hier hoef ik dus verder niets aan te veranderen?Je hoeft alleen de pen omhoog te schuiven en die boverste en onderste moer is om het lager van het balhoofdstel te stellen.
Eigenlijk is dit een threaded vork waarop een adapter gezet is om deze threadles te maken en dus standard ahaed set te kunnen monteren.
Eric B
Eric B
Race:Specialized Tarmac Pro (07)-SRAM Rival-Mavic Ksyrium SSC SL<br>
HT:Specialized S-Works M5 (03)-Shimano XT/XTR-Mavic X-max<br>
Fully:Specialized Stumpjumper Pro (02)-Shimano XTR-Mavic X-max SL
HT:Specialized S-Works M5 (03)-Shimano XT/XTR-Mavic X-max<br>
Fully:Specialized Stumpjumper Pro (02)-Shimano XTR-Mavic X-max SL