Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2007

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 mei 2007 22:50

Ja, dat moet. Je kunt je verklaring meenemen naar Frankrijk of vantevoren inscannen en emailen of faxen. Zoals ik eerder al heb aangegeven kun je net zo goed zelf tekenen, want er wordt totaal niet gekeken naar de echtheid van die (in mijn ogen onzinnige) verklaring. Scheelt je toch weer dik 30 euro.
Wat er ook gebeurt je blijft altijd zelf verantwoordelijk en de kans dat een arts iets opvallends opmerkt tijdens een keuring is nihil (is ook bijna niet mogelijk met de simpele middelen die een huisarts tot z'n beschikking heeft). Het enige wat hij eventueel zou kunnen opmerken is een te hoge/lage bloeddruk; bij de meeste mensen is dit al bekend en velen meten dit zelf regelmatig.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 03 mei 2007 19:49

Quote: Origineel geplaatst door havana op 02 Mei 2007
Ja, dat moet. Je kunt je verklaring meenemen naar Frankrijk of vantevoren inscannen en emailen of faxen. Zoals ik eerder al heb aangegeven kun je net zo goed zelf tekenen, want er wordt totaal niet gekeken naar de echtheid van die (in mijn ogen onzinnige) verklaring. Scheelt je toch weer dik 30 euro.Wat er ook gebeurt je blijft altijd zelf verantwoordelijk en de kans dat een arts iets opvallends opmerkt tijdens een keuring is nihil (is ook bijna niet mogelijk met de simpele middelen die een huisarts tot z'n beschikking heeft). Het enige wat hij eventueel zou kunnen opmerken is een te hoge/lage bloeddruk; bij de meeste mensen is dit al bekend en velen meten dit zelf regelmatig.



SMA test is best wel nuttig en wordt tegenwoordig door de meeste verzekeraard vergoed dus waarom niet in dat geval zou ik zeggen.

roy1975
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 29 jul 2004 15:11

roy1975 04 mei 2007 12:49

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 02 Mei 2007


Ja, dat moet. Je kunt je verklaring meenemen naar Frankrijk of vantevoren inscannen en emailen of faxen. Zoals ik eerder al heb aangegeven kun je net zo goed zelf tekenen, want er wordt totaal niet gekeken naar de echtheid van die (in mijn ogen onzinnige) verklaring. Scheelt je toch weer dik 30 euro.
Wat er ook gebeurt je blijft altijd zelf verantwoordelijk en de kans dat een arts iets opvallends opmerkt tijdens een keuring is nihil (is ook bijna niet mogelijk met de simpele middelen die een huisarts tot z'n beschikking heeft). Het enige wat hij eventueel zou kunnen opmerken is een te hoge/lage bloeddruk; bij de meeste mensen is dit al bekend en velen meten dit zelf regelmatig.

Het is wel een idee als middel als je telaat bent met aamelden of als je je daar ter plekke pas wilt inschrijven

arnofiets
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2007 09:53

arnofiets 25 mei 2007 16:25

Oproep: ik zoek óf een plek in een auto of eventueel twee, hooguit drie meerijders naar de Marmotte. Ik zit in Oz en Oisans in een hotel. Ik wil woensdag 4 juli heen en zondag 8 juli terug. Ik woon zelf in Hoorn, maar iemand ergens oppikken is geen probleem.

marijn1982
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2007 13:21

marijn1982 25 mei 2007 22:00

Ik doe niet mee aan de officiele Marmotte, maar ik ga een week later naar de Alpen toe. Dan komt de Tour langs, dus das leuk om te kijken.
Verder ga ik in die week wel de route van de Marmotte fietsen.
Dat heeft als voordeel dat t veel rustiger en veiliger is op de weg.
Nadeel is is dat er geen ravataillering is en ook geen officiele uitslag. Maar goed ik neem voldoende eten en drinken mee en op mn km-teller zit natuurlijk een stopwatch.
Ik ga trouwens van 14 juli tot 21 juli en ergens in de buurt van 17 18 of 19 juli ben ik van plan de Marmotte te gaan fietsen.
Is het misschien een goed idee om de Marmotte later in de week te fietsen, zodat ik de eerste dagen kan wennen aan de hoogte en wat klimkilometers in de benen heb? En een dag rust voor de bewuste dag kan zeker ook geen kwaad?
Marijn

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mei 2007 22:49

Bedenk dat 't een stuk zwaarder is in je eentje, want je zult de 2 lange vlakke stukken volledig op eigen kracht moeten rijden....
Zelf eten meenemen is geen belemmering, dat doet bijna iedereen want de bevoorrading is matig (om niet te zeggen slecht).
Onderweg zijn er genoeg punten waar je je bidons kunt vullen. Begin met 2x 750 ml. Na de afdaling van de CdF kom je in een dorpje, daar zou ik vullen. Dan aan de voet van de Télégraphe, zelfde verhaal. Bovenop de Télégraphe zit een restaurant, daar kun je weer bijvullen. Met 2 x 750 ml moet je het dan kunnen redden tot de top van de Galibier. Aan de einde van deze afdaling kom je wel langs een paar huizen (en ik meen ook een fontijntje) waar je weer kunt vullen) en dan moet je in principe genoeg hebben om 't tot bovenop de AdH te halen.
Eén dag rust lijkt mij te weinig, 2 lijkt er al meer op (hoe moeilijk het ook is om rust te houden).

marijn1982
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2007 13:21

marijn1982 25 mei 2007 22:57

@Havana
Bedankt voor je tips. Ik heb vier bidons van 500ml. Ik neem meestal een klein rugzakje waar ik mn eten + 2 bidons instop. In mijn achterzakjes doe ik dan repen en sultana's, geld, telefoon, sleutels enz.
Waar kan ik de bidons t best mee vullen volgens jou? Ik doe altijd water of isostar ofzo

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mei 2007 23:53

Je kunt 't beste de helft met sportdrank doen zoals Isostar e.d. en de andere helft met gewoon plat water. Van beiden uiteraard voldoende drinken. Je zult merken dat die sportdrank je op den duur gaat tegenstaan; dan moet je dus altijd plat water achter de hand hebben.
Rugzakje vind ik persoonlijk helemaal niks. Met een beetje goede wil past 't toch makkelijk in je achterzakjes? 2 bidons in je frame, stuk of 8 gells, € 10.- contant (zonder portomonee), telefoon (in en plastic zakje uiteraard), that's it  Past makkelijk. Armstukjes laat ik gewoon aan mijn polsen hangen, is wel zo lekker in de afdaling.
Desnoods monteer je (voor één keer dan ) een klein zadeltasje waar je (naast uiteraard een bandje en 2 wippers) wat eten in kunt vervoeren. Zo'n rugzakje gaat alleen maar irriteren.

marijn1982
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2007 13:21

marijn1982 26 mei 2007 00:26

Ik neem ook meestal 2 bidons met water mee, want inderdaad, die zoete sportdrank gaat je zeker tegenstaan. Al die zoete gells, repen en toestanden ook, daarom is het ook wel es lekker om een boterhammetje te eten tijdens t fietsen.
Maar ik weet dat zon rugzakje niet alles is, maar ik kan bijvoorbeeld shirt met lange mouwen en lange broek in kwijt als t warmer wordt, of aantrekken als t kouder wordt (vooral handig in de bergen lijkt me, van de andere kant ben je je dan om de 25 km aan het omkleden, bedenk ik me nu )
 
Marijn

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 26 mei 2007 01:06

camelbak, 1.5-2 liter water, 1 bidon water, en voldoende ruimte voor wat eten en/of beenstukken/jackje

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mei 2007 01:22

Al dat water meeslepen is nergens voor nodig. Er zijn daar in elk dorpje/gehucht genoeg plaatsen waar je gratis eau potable kunt pakken. 2 750ml bidons is zat, camelbak is alleen maar lastig.
Less is bore

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 26 mei 2007 01:44

Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 25 Mei 2007
Al dat water meeslepen is nergens voor nodig. Er zijn daar in elk dorpje/gehucht genoeg plaatsen waar je gratis eau potable kunt pakken. 2 750ml bidons is zat, camelbak is alleen maar lastig.


Helemaal mee eens. Ik begrijp zo wie zo niet dat er mensen gaan besparen op gewicht van de fiets/materiaal en dan met een volstrekt overbodige camelbak gaan rijden

Plaats reactie