La Marmotte 2007
-
- Forum-lid HC
Wat ik me toch elke keer weer afvraag is wanneer je dergelijke sportieve (zware) toertochten fietst en je optimaal aan de start wenst te komen, men geen of nauwelijks kennis neemt van trainings- en voedings literatuur. Zelfs op internet is een schat aan (vrije) info beschikbaar waarin wat dieper op de materie wordt ingegaan. Bijv wat te doen in de laatste week, wat te eten als voorbereiding etc.
Of zie ik dit verkeerd?
Of zie ik dit verkeerd?
What makes the boat go faster?
Nee dat zie je niet verkeerd livio. Zelfs op deze site staan bijzonder veel bruikbare zaken, maar men stelt eerder een vraag dan zelf het antwoord te zoeken.
Verder kan ik me niet vinden in :
Week voor de marmotte zou ik persoonlijk voornamelijk RUSTEN! Dus beetje vlak door de vallei of misschien col d'ornon op dinsdag ofzo. Meer niet, dan tast je je glycogeen voorraad onnodig aan en conditie/vorm bouw je niet meer op de laatste dagen voor LM.
Als je dus daar een week vantevoren bent kan je per fiets volgens bovenstaande niet eens het parcour verkennen? Lijkt me lang niet voor iedereen van toepassing.
Zie onderstaande.
Het volledige herstel van de glucogeenvoorraad in de spier na belasting van het lichaam neemt enkele dagen in beslag en wordt in belangrijke mate bepaald door 2 factoren.
1) aard van de belasting die tot uitputting van glycogeen heeft geleid
2) hoeveelheid koolhydraten aanwezig in het voedsel dat in herstelperiode wordt geconsumeerd.
Verder kan je ongeveer stellen dat je met 24 uur hersteltijd ongeveer 75% kan herstellen. Afhankelijk van soort inspanning, koolhydraatrijk eten etc etc.
Alstublaft.
Het is zeker niet zo dat ik me niet heb verdiept in trainingsprogramma's enz. Zeker gezien mijn leeftijd (49) moet je dit soort tochten niet lichtzinnig aanvangen. Ik heb dus ook afwisselend getraind en fiets volgende week de JJC (200 km) als ultieme duurtest. Ik heb ook genoeg ideeën over wat je de laatste week nog kan en mag doen. Ik stel deze vraag meer omdat ik altijd benieuwd ben naar wat anderen ervan vinden en ben ook altijd geïnteresseerd in afwijkende meningen. Ik twijfel zelf nog tussen rust en een paar hele kleine D1 tochtjes of taperen.
Kowalsky
ps. Iedereen dank voor je reactie.
Kowalsky
ps. Iedereen dank voor je reactie.
Een vraag: kan iemand mij vertellen of je o.b.v. geboortejaar of o.b.v. geboortedatum ingedeeld wordt in categorieën? Ik ben 39 tijdens de Marmotte, maar wordt eind november 40. Val ik in de categorie 30-39 of 40-49? In het laatste geval maak ik nog een kansje op goud
Hey
Ik heb ook nog een vraag. Ik ga dit jaar voor het eerst la marmotte fietsen en ik weet niet wat ik moet doen met voeding/drinken. Als ik het goed begrijp zijn er 3 bevoorradingen?? (na de glandon, valoire, bourg d'oisans). Krijg je daar onderweg wat fatsoenlijks te eten en drinken, of blijft het bij water en krentenbollen??
In eerste instantie wilde ik met een camelbak fietsen omdat ik dan genoeg vocht bij heb en dat ding vol kan stoppen met eten. MAar goed 9 uur fietsen met zo'n ding op je rug dat ook nog eens best zwaar is is niet ideaal....
Met andere woorden, red ik het met 2 grote bidons en mn achterzakjes volgestopt met eten en dat steeds bijvullen bij de bevoorrading?? Ik ga samen met een vriend(die ook meefietst) dus we hebben niemand die we onderweg ergens weg kunnen zetten met eten en drinken.
alvast bedankt voor de reacties
Ik heb ook nog een vraag. Ik ga dit jaar voor het eerst la marmotte fietsen en ik weet niet wat ik moet doen met voeding/drinken. Als ik het goed begrijp zijn er 3 bevoorradingen?? (na de glandon, valoire, bourg d'oisans). Krijg je daar onderweg wat fatsoenlijks te eten en drinken, of blijft het bij water en krentenbollen??
In eerste instantie wilde ik met een camelbak fietsen omdat ik dan genoeg vocht bij heb en dat ding vol kan stoppen met eten. MAar goed 9 uur fietsen met zo'n ding op je rug dat ook nog eens best zwaar is is niet ideaal....
Met andere woorden, red ik het met 2 grote bidons en mn achterzakjes volgestopt met eten en dat steeds bijvullen bij de bevoorrading?? Ik ga samen met een vriend(die ook meefietst) dus we hebben niemand die we onderweg ergens weg kunnen zetten met eten en drinken.
alvast bedankt voor de reacties
Neem even de moeite dit complete topic door te lezen, want alle antwoorden op jouw vragen zijn al gegeven.
Er zijn 4 bevoorradingen, zelf eten mee te nemen is aan te raden aangezien de bevoorrading al jaren slecht is (zowel qua keus als qua omvang). Camelback is niet nodig, 2 bidons voldoet en er zijn genoeg vulpunten.
Afhankelijk van wat je graag eet kun je makkelijk zelf genoeg meenemen voor de hele tocht. Je hoeft dan alleen nog maar te stoppen voor water. Zelf zweer ik bij gells (reken 1 per uur) dus dat gaat makkelijk in 3 trikotzakjes.
Maar let op: eet alleen waar je mee bekend bent!
Er zijn 4 bevoorradingen, zelf eten mee te nemen is aan te raden aangezien de bevoorrading al jaren slecht is (zowel qua keus als qua omvang). Camelback is niet nodig, 2 bidons voldoet en er zijn genoeg vulpunten.
Afhankelijk van wat je graag eet kun je makkelijk zelf genoeg meenemen voor de hele tocht. Je hoeft dan alleen nog maar te stoppen voor water. Zelf zweer ik bij gells (reken 1 per uur) dus dat gaat makkelijk in 3 trikotzakjes.
Maar let op: eet alleen waar je mee bekend bent!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heeft er iemand trouwens een globaal tijdschema voor 7uur45?
Less is bore
-
- Forum-lid
Hoi allemaal, wat een leuk forum.
Ik rijd dit jaar voor het eerst LM en hoop net binnen 8,5 uur te rijden. Ik heb net ingeschreven (nr4081) nogal achteraan maar dat komt wel goed. Nu moet je op donderdag of vrijdag nog registreren en nummer en chip ophalen, maar weet iemand waar dat is? op de top van de AdH, dat weet ik. Maar daar staan natuurlijk meer gebouwen. Mijn linkjes in de mail doen het niet, ik krijg steeds dat ie de url niet kan vinden. kan iemand mij helpen? Bedankt
Ik rijd dit jaar voor het eerst LM en hoop net binnen 8,5 uur te rijden. Ik heb net ingeschreven (nr4081) nogal achteraan maar dat komt wel goed. Nu moet je op donderdag of vrijdag nog registreren en nummer en chip ophalen, maar weet iemand waar dat is? op de top van de AdH, dat weet ik. Maar daar staan natuurlijk meer gebouwen. Mijn linkjes in de mail doen het niet, ik krijg steeds dat ie de url niet kan vinden. kan iemand mij helpen? Bedankt
Gerhard
Je ziet 't inderdaad vanzelf. Je moet 't dorp helemaal doorrijden (is maar één hoofdweg) en dan kom je vanzelf bij een soort tribune waar allerlei promo standjes etc staan. Het wijst zich vanzelf. Het kan inderdaad op donderdag of vrijdag. Je kunt het natuurlijk per fiets doen, of met de auto, dat kan ook.
P.S. Als je voor het eerst rijdt moet een eindtijd altijd een secundair doel zijn! Eindtijd kan een gevaarlijk fenomeen zijn voor debutanten, met name als LM je eerste cyclo ooit is.
P.S. Als je voor het eerst rijdt moet een eindtijd altijd een secundair doel zijn! Eindtijd kan een gevaarlijk fenomeen zijn voor debutanten, met name als LM je eerste cyclo ooit is.
-
- Forum-lid
Ok, dank je. Ik zal het wel vinden dan.
Ik fiets nu een jaar of 10 en heb dit jaar al van bourg naar bourg gereden via croix de fer en galibier en dat ging in 6:15. Ook heb ik een alp tijd staan van 1:05 Ik denk dat de 8,5 dan wel realistisch is. Maar het hangt veel af van de omstandigheden. Ik zal ook niet als een gek gaan dalen als het gewoon niet kan. Belangrijkste is dat je in 1 stuk aankomt.
Better safe than sorry.
Ik fiets nu een jaar of 10 en heb dit jaar al van bourg naar bourg gereden via croix de fer en galibier en dat ging in 6:15. Ook heb ik een alp tijd staan van 1:05 Ik denk dat de 8,5 dan wel realistisch is. Maar het hangt veel af van de omstandigheden. Ik zal ook niet als een gek gaan dalen als het gewoon niet kan. Belangrijkste is dat je in 1 stuk aankomt.
Better safe than sorry.
Gerhard