La Marmotte 2007
Een fiets onder de 6.8 mag, een ligfiets mag, dus een ligstuur zal ook wel mogen
(Houd er wel rekening mee dat medefietsers het niet zo leuk zullen vinden als je op vlakke stukken in een groep op je ligstuur gaat liggen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel)
(Houd er wel rekening mee dat medefietsers het niet zo leuk zullen vinden als je op vlakke stukken in een groep op je ligstuur gaat liggen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
[quote="Scepticus"]Een fiets onder de 6.8 mag, een ligfiets mag, dus een ligstuur zal ook wel mogen
(Houd er wel rekening mee dat medefietsers het niet zo leuk zullen vinden als je op vlakke stukken in een groep op je ligstuur gaat liggen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel)[/quote]
Ach, op het vlakke heb ik de meute toch achter me aan, hahaha. Bergop niet natuurlijk... En hoe bevalt je 170mm?
(Houd er wel rekening mee dat medefietsers het niet zo leuk zullen vinden als je op vlakke stukken in een groep op je ligstuur gaat liggen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel)[/quote]
Ach, op het vlakke heb ik de meute toch achter me aan, hahaha. Bergop niet natuurlijk... En hoe bevalt je 170mm?
Hij zit er nog niet op eerlijk gezegd... ik moet nog een bijpassende as regelen...
Maar de huidige antieke Exage cranks zijn ook 170 en daar heb k geen problemen mee.
Die Ultegra's hebben nog een bijna 10mm lagere Q-factor dus t kan alleen maar beter worden.
Maar de huidige antieke Exage cranks zijn ook 170 en daar heb k geen problemen mee.
Die Ultegra's hebben nog een bijna 10mm lagere Q-factor dus t kan alleen maar beter worden.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
[quote="havana"]Het breekpunt ligt voor veel mensen 4 km voor de top van de Galibier. Als je de Galibier eenmaal over bent, is het een kwestie van goed eten, drinken, herstellen. Met een beetje geluk vind je een goed groepje waar je uiteraard niet teveel kopwerk doet. Eénmaal aan de voet van de Alpe is het dan aan jezelf om het af te maken. Het zal van je getraindheid afhangen wat je daar nog klaarspeelt![/quote]
IK "brak" ook op ca 4km voor de top Galibier in 2005. Met hangen en wurgen naar boven daar. Had het volgende uur echt nodig om te herstellen. De alpe in 1.37 op"gereden", 8.57 finish. Alleen al door het niet breken op de Galibier verwacht ik nu een fors snellere rijd (<8 uur). Uiteraard ook veel getrainder aan de start.
IK "brak" ook op ca 4km voor de top Galibier in 2005. Met hangen en wurgen naar boven daar. Had het volgende uur echt nodig om te herstellen. De alpe in 1.37 op"gereden", 8.57 finish. Alleen al door het niet breken op de Galibier verwacht ik nu een fors snellere rijd (<8 uur). Uiteraard ook veel getrainder aan de start.
Less is bore
Nou ik heb er echt zin in gekregen. Wij vertrekken dinsdagnacht rond 04.00 uur. Zodat we 's middags nog even de benen kunnen losrijden. En dan heel de week lekker relaxten!! Vrijdag nog even een uurtje losrijden en dan zaterdag het echte werk. Maar die laatste vier km van de galibier zijn echt klote, en als je op de Alp nog goed zit kun je echt veel minuten inhalen op somige. Ik zelf was van plan om de Croix de Fer in een strak tempo op te rijden, daarna de Telegraph wat inhouden, en dan de Galibier weer in een strak tempo. Dan idd goed herstellen in het tussen stuk naar de Alp en dan kijken hoe ik er voor sta. Qua tijd hoop ik tussen de 7 en 7.30 te rijden. Maar we zien wel waar het schip strand.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA
het ziet er naar uit dat jullie > 32°C gaan krijgen tijdens de marmotte. De week vooraf zal kl*te weer zijn. In elk geval veel succes allemaal.
klik voor de weersvoorspelling
klik voor de weersvoorspelling
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 jun 2007 11:11
Weet iemand of de col de sarenne naar alp d'huez die dag nog goed te doen is? Of is het daar dan ook filerijden met de auto?
Gerhard
Door omstandigheden kan ik La Marmotte toch niet rijden. Ik heb hierdoor wel een startbewijs over voor de Prix des Grandes Rousses, La Marmotte en La Grimpee. Respectievelijk op 4/7, 7/7 en 8/7. Aangezien geld terugkrijgen geen mogelijkheid is bij de organisatie vraag ik me af of er iemand is die deze(of een van deze) startnummers over wil nemen. Wellicht kan ik mijn gegevens wel laten veranderen, waardoor je niet onder mijn naam rijdt. Voor La Marmotte heb ik rugnummer 359, voor het eerste startvak dus. Of dit nummer dan ook behouden blijft is de vraag.
Heb je interesse, stuur dan even een pb.
Groet
Heb je interesse, stuur dan even een pb.
Groet
[quote="HenkV"]het ziet er naar uit dat jullie > 32°C gaan krijgen tijdens de marmotte. De week vooraf zal kl*te weer zijn. In elk geval veel succes allemaal.
klik voor de weersvoorspelling[/quote]
O nee
Niet zo leuk.....
klik voor de weersvoorspelling[/quote]
O nee
Niet zo leuk.....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Simpel rekensommetje: iedere 180meter hoger is 1°C eraf. Dus tussen Bourg en de Glandon verliezen jullie 'n graadje of 8 dus dat is zeker lekker. Aan de andere kant wordt er vroeg gestart, heeft als nadeel voor de langzamere rijders dat ze starten bij 13°C en 's middags de rest voor de kiezen krijgen. Tegen de tijd dat de snelle boys boven zijn is het op de glandon ook wel een graadje of 13. Windchill hierbij bij 70 kmh afdalen is net boven 0.
Mijn trainingen op bikeplanner.com