Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

San marco

cristallo
Forum-lid

cristallo 28 okt 2006 00:47

Ik heb een Aspide carbon op m'n fiets. Ik fiets er nu een negental maanden mee en het zadel bevalt me prima. (Zelf weeg ik 70 kg)
Hou echter voor ogen dat je niet onmiddelijk van een "standaard" comfort racezadel kan overstappen op dit model.... 't zit nogal hard de eerste keer.
Maar eens je het gewoon bent: een fantastisch zadel. Let wel dat je je fiets steeds mooi en voorzichtig wegzet ivm blanke lak beschadigingen aan de zijkant van het zadel, deze is nogal gevoelig. Met een beetje blanke nagellak echter perfect te herstellen.
Ik maakte de overstap via volgende modellen : Flite - SLR - Aspide - Aspide carbon. Naar mijn "kont"gevoel zijn deze zadels in oplopende hardheid geranschikt.
Hopelijk heb je er iets aan...
Mvg,
Cristallo

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 29 okt 2006 20:36

Quoten: Origineel geplaatst door Patrickh op 23 Oktober 2006

Ik ben aan overwegen om een san marco aspide composite ( zilver ) te kopen maar nu vroeg ik me af of daar een maximum voor is qua gewicht ( ikzelf ben 85 kg ) . En is dit een goed zadel of raden jullie een ander zadel aan.

Hoi,
Je gewicht is geen probleem voor dit zadel in tegenstelling tot vele andere carbon zadels die een meervoud durven kosten.
Heb zelf ook eentje, weeg wel iets minder, vind het perfect en comfortabler dan het uitzicht zou doen vermoeden. Ook ik ben van een Aspide Titanio overgestapt naar de Composite en heb er nog geen momnet spijt van gehad.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie