Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Museeuw racefiets

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 27 apr 2007 16:39

domweg geniaal die reactie van Museeuw. Zo'n reactie zegt al wel genoeg over de professionaliteit van dat bedrijf lijkt me zo!

coureurtjen
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 okt 2006 15:06

coureurtjen 27 apr 2007 18:08

Wat ik als renner (met kennis ter zake op gebied van msn, hattrick, koersen en nog zoveel meer :p) enkel kan constateren is dat die bewuste handelaar met 2 vingers mijn achterbrug kapot duwde (maar misschien is zijn kracht wel rechtevenredig met de vierkantswortel van pi). Die man heeft nu als bijnaam: little Hercules. Ze waren oooo zo stevig meneer?
Wat ik ook kan constateren is dat ik tot op heden nog steeds geen telefoontje van Museeuw-bikes heb gekregen (Museeuw heeft van de toren geschreeuwd dat hij elke renner die dupe was van 'onze kleine Hercules' persoonlijk zou contacteren met een voorstel) Waar blijft uw telefoontje?
Als u hier een aanval plaatst op renners dan bent u aan het verkeerde adres. U verkocht mij een fiets die kapot is, waarop 10jaar garantie was. Die fiets mag nu nog opzettelijk zijn gebroken OF een fabricagefout hebben: Het is aan u Meneer Fangio en meneer Museeuw, om uit te leggen wat er aan de hand is. Of staat u niet recht in uw schoenen? Fijn voor mij om te lezen dat u reageert op dit forum en de renners niet persoonlijk contacteert.
Wat er ook van zij, de renners zijn het grootste slachtoffers, waar het probleem ook ligt.
En als u perse mijn sportieve resultaten wilt weten? Ik heb geen fiets, want die is kapot...
 
http://www.pelot&#111;n-game.net" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
gratis &#111;nline wielerspel in de aard van Hattrick: zeker eens proberen :).

the_coereur
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 nov 2006 22:00

the_coereur 28 apr 2007 12:50

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 25 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 25 Januari 2007

enigzinds offtopic maar welk stuur is op die fiets gemonteerd, ziet eruit als een prettige vorm.

Ik vind het een veel te diepe bocht. 'k Denk dat het een Zipp stuur is.

het is een zipp stuur
http://www.achielle.be" onclick="window.open(this.href);return false;

pinarelloke
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:25

pinarelloke 09 mei 2007 14:30

De vermoedens zijn sterk dat noch de heer Pinte Martin, noch de heer Museeuw Johan de oorzaak zijn van deze problemen. De enige fout die Johan heeft gemaakt is dat hij misschien een verkeerd entourage rond de Museeuwbikes heeft opgebouwd. Insiders stelden zich al vragen van het ogenblik de naam van Fangio Reybrouck viel. Velen in het wielermilieu kennen namelijk zijn verleden en zijn reputatie, en diezelfde mensen waren met argusogen aan het wachten of hij dezelfde toer ging opgaan. En momenteel zijn er argumenten genoeg om te vermoeden dat er gesjoemel is. Volgens Fangio gaat het over een kwaliteitsproduct waarvan er maximaal 10 frames per week kunnen gefabriceerd worden. In België alleen al zijn er meer dan 200 frames, waar komen die vandaan ? Hoe komt het dat frames hetzelfde framenummer (die men nodig heeft om de 10 jaar garantie te verkrijgen ) hebben meegekregen? Noot: niemand heeft tot nu toe een garantiebewijs kunnen verkrijgen! Hoe komt het dat fietsen met dergelijke fantastische testresultaten (zie title=blocked::file://www.museeuwbikes.be/ face=Comic Sans MS color=#0000ff SPAN lang=NL-BE title=blocked::file://www.museeuwbikes.be/ style=font-SIZE: 10pt; font-FAMILY: Comic Sans MS ">www.museeuwbikes.be/SPAN) toch kinderziektes hebben aan de monobox en hierdoor breken? Al dit doet vermoeden dat er "echte " Museeuwfietsen, die gefabriceerd zijn in het fabriek van Billato zijn, waarvan we mogen stellen dat deze inderdaad van prima kwaliteit zijn, maar dat er hiernaast frames zijn die enkel de naam Museeuw dragen. Deze laatsten zouden van mindere om niet te zeggen slechte kwaliteit zijn. Waar komen die vandaan ? Vanuit het Chinese oosten zoals er geroddeld wordt ? Zowel Johan als de hoofdverdeler Venturelli ontkennen dit ten stelligste, maar wie weet echt van waar ze gefabriceerd zijn ? Fangio ?De beloofde garantie laat ook te wensen over. Kaders gaan verloren, worden onprofessioneel hersteld en soms zijn de kaders beschadigd.
Mijn bescheiden opinie: Is Johan in de fout ? Neen, hij vertrouwde op zijn entourage ! Is Venturelli in de fout ? Geen idee ! Is Pinte in de fout ? Zeer zeker niet, want de frames waren ook gebroken zonder zijn tussenkomst. Er zijn er genoeg (en meer dan die vermelde 10 à 12) die gebroken zijn en die niet bij hem zijn langs geweest. Martin had immers enkel de frames die bestemd waren voor de wielerclub  Oostende - Noordzee. Ook particulieren en een andere wielerclub kampen met problemen aan de kaders. Bij sommige frames zijn er zelfs problemen zonder dat er éénmaal mee is gefietst.
Zowel Johan als Martin plaatsen de renners en hun veiligheid op de eerste plaats. Johan was ervan overtuigd prima kwaliteit te leveren en had de beste bedoelingen om met zijn sponsorgeld de jongeren de kans te geven om met een hoge kwaliteitsfiets te kunnen rijden aan een betaalbare prijs. Martin heeft nog dieper in de buidel getast om de renners eerst een Museeuwfiets en achteraf een andere fiets (door het verlies van vertrouwen geen Museeuwframe meer) naar keuze te leveren.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 09 mei 2007 14:45

http://www.focustv.be/ bekijk focusnieuws online van di 8 mei 07, topic museeuwfietsen.
Ik vind het ook een raar verhaal, het is zeker geen goede reclame voor het merk.   Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat Johan zulke risico's wil lopen en dat die FM die fietsen doelbewust breekt.   Dat lijkt mij allebei uitgesloten.
Wat dan wel ?
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

coureurtjen
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 okt 2006 15:06

coureurtjen 09 mei 2007 14:51

Ik zal voor de mensen met interesse in de zaak, mijn bevindingen kort resumeren:
Het kader was niet stijf, maar voelde perfect aan (ik zat erop gegoten). Als ik over kasseien reed voelde ik geen schokken, nog nooit meegemaakt bij een fiets, zalig gevoel.
Toen ik een paar keer in een put reed hoorde ik vaak een doffe krak, voor mij een teken aan de wand dat er iets mis was. Ik ben naar mijn fietsenmaker geweest, die kraakte mijn achterbrug met één hand... ik kon enkel verbijsterd kijken.
Het bleek al de 10e in rij te zijn, er zullen na die dag nog minstens 9 Museeuws kraken... (bij die ene fietsenmaker wel te verstaan, er zouden ook bij andere fietsenmakers al heel wat doffe ellende geweest zijn met Museeuws...).
Museeuw en Fangio roepen naar ons bestuur dat de bewuste fietsenmaker de fietsen opzettelijk kraakt... Museeuw belooft naar elke renner te bellen, de situatie uit te leggen en ons een tegenvoorstel te doen.
Ik wacht 3weken, zonder telefoon van Dhr Museeuw...
De fietsenmaker in kwestie doet mij wél een tegenvoorstel: ik mag kiezen uit een Bianchi 928, een carbon Merckx of de Scott Cr1. En dit allemaal op zijn kosten. Een mooie geste voor iemand die zelf de dupe is van het verhaal en op de koop toe nog eens laf beticht wordt door de Museeuw-entourage dat hij de kaders opzettelijk breekt.
Ik rijd nu op een Scott CR1. Bedankt aan de heer Pinte (of de bewuste fietsenmaker) die wél zijn verantwoordelijkheid opnam als sponsor...
De entourage van Museeuwbikes blijft zwijgen in alle talen en vooral in het Nederlands (ze reageren enkel op een laffe manier hier op dit forum, waarop de ********* Fangio allusie maakt op slechte sportieve prestaties van mij en in de pers antwoordt hij ook met betichtingen. )... Als ze recht in hun schoenen staan waarom bellen ze dan niet? Ik dacht dat ik 10jaar garantie had...
 
http://www.pelot&#111;n-game.net" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
gratis &#111;nline wielerspel in de aard van Hattrick: zeker eens proberen :).

talktalk
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mar 2007 17:58

talktalk 09 mei 2007 18:09

Waarom zitten jullie allemaal zo te muggeziften over die fiets? Hoe die eruit ziet , dat speelt toch allemaal geen rol? Het dient gewoon om mee te rijden , als je ermee valt bvb dan zijn er dingen stuk . Van mij mogen ze morgen allemaal gewoon terug met het staal in de koers gaan hoor.

pinarelloke
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:25

pinarelloke 09 mei 2007 18:24

Waarom zitten jullie allemaal zo te muggeziften over die fiets? Hoe die eruit ziet , dat speelt toch allemaal geen rol? Het dient gewoon om mee te rijden , als je ermee valt bvb dan zijn er dingen stuk . Van mij mogen ze morgen allemaal gewoon terug met het staal in de koers gaan hoor.
Ik denk dat talk talk compleet niet weet waarover dit hier gaat. er zijn nochtans al voldoende argumenten aangehaald. Niemand praat hier over het uitzicht van de fietsen hier wordt gepraat over de degelijkheid van de fiets. Inderdaad, de oude fiets in staal zou hier een oplossing zijn

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 09 mei 2007 18:25

Quoten: Origineel geplaatst door TalkTalk op 09 Mei 2007

Waarom zitten jullie allemaal zo te muggeziften over die fiets? Hoe die eruit ziet , dat speelt toch allemaal geen rol? Het dient gewoon om mee te rijden , als je ermee valt bvb dan zijn er dingen stuk . Van mij mogen ze morgen allemaal gewoon terug met het staal in de koers gaan hoor.

het gaat er in de eerste plaats om dat de frames breken. Van mij mogen ze ook op staal koersen, maar daar gaat het hier niet om. Lees dit topic nog eens rustig door, en doe dan nog een poging om niet naast de kwestie te muggeziften.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

talktalk
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mar 2007 17:58

talktalk 11 mei 2007 00:35

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 09 Mei 2007


Quoten: Origineel geplaatst door TalkTalk op 09 Mei 2007

Waarom zitten jullie allemaal zo te muggeziften over die fiets? Hoe die eruit ziet , dat speelt toch allemaal geen rol? Het dient gewoon om mee te rijden , als je ermee valt bvb dan zijn er dingen stuk . Van mij mogen ze morgen allemaal gewoon terug met het staal in de koers gaan hoor.

het gaat er in de eerste plaats om dat de frames breken. Van mij mogen ze ook op staal koersen, maar daar gaat het hier niet om. Lees dit topic nog eens rustig door, en doe dan nog een poging om niet naast de kwestie te muggeziften.

Je hebt gelijk hoor . Ik bekeek de Treath nogal grof door.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 11 mei 2007 00:42

Quoten: Origineel geplaatst door pinarelloke op 09 Mei 2007


Waarom zitten jullie allemaal zo te muggeziften over die fiets? Hoe die eruit ziet , dat speelt toch allemaal geen rol? Het dient gewoon om mee te rijden , als je ermee valt bvb dan zijn er dingen stuk . Van mij mogen ze morgen allemaal gewoon terug met het staal in de koers gaan hoor.
Ik denk dat talk talk compleet niet weet waarover dit hier gaat. er zijn nochtans al voldoende argumenten aangehaald. Niemand praat hier over het uitzicht van de fietsen hier wordt gepraat over de degelijkheid van de fiets. Inderdaad, de oude fiets in staal zou hier een oplossing zijn



Om eerlijk te zijn, heeft een gedeelte van de mensen hier recht van spreken, de junioren mannen van Avia rijden erop, en die krijgen ze ook maar, ondanks dat ik het hele mooie fietsen vind, wel wat druk maar oke, die groep die ze krijgt hoeft niet teveel te zeggen, maar degene die er een heeft gekocht is het een ander verhaal inderdaad. ( naja ik ga liever ook niet onderuit omdat me frame breekt ofzo, maar dan nog mag ge een gegeven paard niet in de bek kijken)
 
Ik wil er eerst is eens iig één man van Avia iets van horen hoe ze rijden, en qua stijfheid, bij voorkeur meerdere maar omdat er zover ik weet zeker 1 man ervan hier rondhang, hij dus. Voordat omstanders weer s mogen praten. Dit "ge ouwehoer" kan Museeuwbikes veel geld kosten ;) terwijl het helemaal om niks gaat. ( mond op mond reclame kost alle bedrijven het meeste geld, omdat daar nagenoeg niks aan te doen is en de geruchten nog jaren na dato blijven rondgaan (ik studeer er deels voor hoe dat zit( iig de commercieele tak zit ik)))
Afbeelding

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 11 mei 2007 02:00

Quote: Origineel geplaatst door maus_1990 op 10 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door pinarelloke op 09 Mei 2007 Waarom zitten jullie allemaal zo te muggeziften over die fiets? Hoe die eruit ziet , dat speelt toch allemaal geen rol? Het dient gewoon om mee te rijden , als je ermee valt bvb dan zijn er dingen stuk . Van mij mogen ze morgen allemaal gewoon terug met het staal in de koers gaan hoor.Ik denk dat talk talk compleet niet weet waarover dit hier gaat. er zijn nochtans al voldoende argumenten aangehaald. Niemand praat hier over het uitzicht van de fietsen hier wordt gepraat over de degelijkheid van de fiets. Inderdaad, de oude fiets in staal zou hier een oplossing zijn<!-- Message body -->
Om eerlijk te zijn, heeft een gedeelte van de mensen hier recht van spreken, de junioren mannen van Avia rijden erop, en die krijgen ze ook maar, ondanks dat ik het hele mooie fietsen vind, wel wat druk maar oke, die groep die ze krijgt hoeft niet teveel te zeggen, maar degene die er een heeft gekocht is het een ander verhaal inderdaad. ( naja ik ga liever ook niet onderuit omdat me frame breekt ofzo, maar dan nog mag ge een gegeven paard niet in de bek kijken) Ik wil er eerst is eens iig één man van Avia iets van horen hoe ze rijden, en qua stijfheid, bij voorkeur meerdere maar omdat er zover ik weet zeker 1 man ervan hier rondhang, hij dus. Voordat omstanders weer s mogen praten. Dit "ge ouwehoer" kan Museeuwbikes veel geld kosten ;) terwijl het helemaal om niks gaat. ( mond op mond reclame kost alle bedrijven het meeste geld, omdat daar nagenoeg niks aan te doen is en de geruchten nog jaren na dato blijven rondgaan (ik studeer er deels voor hoe dat zit( iig de commercieele tak zit ik)))


Liever toch betalen voor een fatsoenlijk frame dan een minderwaardig frame krijgen. Je kan zeggen wat je wil, maar op zo'n moment kijk je een gegeven paard toch echt wél in de bek hoor!
Science of Performance!

Plaats reactie