Ervaringen XT dual control
Aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe fiets (volgeveerd) ben ik gisteren naar Bikemotion geweest en heb daar veel fietsen gezien.
Heel postitief verrast was ik door de nieuwe fietsen van Gazelle, metname de W8 die volledig met XT is afgemonteerd, achterderr. XTR, voorvork Reba met poplock (en dat voor nog geen 1700 euro)
Het enige waar ik nog wat over twijfel zijn de dual control hendels voor het remmen en schakelen in 1.
Ik heb nu rapidfire shifters (LX) en ben daarom benieuwd hoe julle ervaringen zijn met (XT) dual control.
alvast bedankt !
Heel postitief verrast was ik door de nieuwe fietsen van Gazelle, metname de W8 die volledig met XT is afgemonteerd, achterderr. XTR, voorvork Reba met poplock (en dat voor nog geen 1700 euro)
Het enige waar ik nog wat over twijfel zijn de dual control hendels voor het remmen en schakelen in 1.
Ik heb nu rapidfire shifters (LX) en ben daarom benieuwd hoe julle ervaringen zijn met (XT) dual control.
alvast bedankt !
Anima Sana in Corpore Sano
Canyon Grail
Canyon Grail
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het feit dat Shimano heel snel weer schakelaars terug in het assortiment heeft genomen zegt genoeg denk ik.....
Met DC ben je niet vrij in je remmenkeuze en de manier van schakelen is wennen (maar das persoonlijk).
Met DC ben je niet vrij in je remmenkeuze en de manier van schakelen is wennen (maar das persoonlijk).
Less is bore
Ik wou sowieso velgremmen en vond het concept wel leuk. MOet zeggen dat ik nu ik aan de DC's gewend ben niets anders meer wil. Maar ik vond de XT achterderailleur ontzettend slecht en ben nu blij toe deze vervangen te hebben door een XTR
Science of Performance!
-
- Forum-lid
Ik heb de XTR DC's en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden van ben. Je bent het in een mum van tijd gewend en het schakelt prima(uiteraard). Het prettige aan het systeem vind ik dat je zeer makkelijk op en neer kan schakelen aan je bar ends.
Heb ze ook. Ben er erg tevreden over. Het scahkelt prima remt ook naar behoren. En het grootte voordeel vind ik dat je op een technische passage kan schakelen en remmen in 1 bewegen wat veel makkelijker gaat dan met losse schakelaars. Ik zou ze niet kwijt willen.
Bedankt allemaal maar..
Hoe zit het met de snelheid van schakelen, ben nu tijdens het fietsen vaak aan het bijschakelen, je denkt een tandje zwaarder te kunnen, schakelt op en weer terug etc, dus ben voortdurend bezig.
Met rapidfire natuurlijk vrij snel te doen.
Hoe zit het met de snelheid van schakelen, ben nu tijdens het fietsen vaak aan het bijschakelen, je denkt een tandje zwaarder te kunnen, schakelt op en weer terug etc, dus ben voortdurend bezig.
Met rapidfire natuurlijk vrij snel te doen.
Canyon Grail
Canyon Grail
ik heb nu 2,5 jaar gereden met de dual control shifters en moet zeggen dat er gewoon snel mee te schakelen is. de hand/vinger beweging is niet zo groot als je denkt waardoor het eenvoudig en relatief snel te doen is. toch moet ik zeggen dat ik voor mijn nieuwe mountainbike (die ik volgende week hoop te ontvangen) weer terug ben gegaan naar de gewone shifters zie:http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... ast#154254
de rede: ik rijd graag met een smal stuur, maar doordat je schakeld met de hendels is het makkelijker breder te zitten, in verhouding hoe verder je handen naar buiten zitten onder de shifter hoe makkelijker je schakelt.. ik zit dus liever smal.
hier komt bij dat ik bij echte kou en lange ritten moeite kreeg met schakelen op het moment dat mijn vingers kouder werden. heb zelfs 1x gehad dat ik niet meer kon schakelen van de kou.. kreeg de hendel niet/nauwelijks meer bewogen.
hopelijk hier 'wat bruikbare' info mee gegeven te hebben.
de rede: ik rijd graag met een smal stuur, maar doordat je schakeld met de hendels is het makkelijker breder te zitten, in verhouding hoe verder je handen naar buiten zitten onder de shifter hoe makkelijker je schakelt.. ik zit dus liever smal.
hier komt bij dat ik bij echte kou en lange ritten moeite kreeg met schakelen op het moment dat mijn vingers kouder werden. heb zelfs 1x gehad dat ik niet meer kon schakelen van de kou.. kreeg de hendel niet/nauwelijks meer bewogen.
hopelijk hier 'wat bruikbare' info mee gegeven te hebben.
nlangs de knoop toch maar doorgehakt en een Gazelle W8 gekocht en van de week op kunnen halen (was verwacht half januari).
Meteen wel RR en NN laten monteren.
Vandaag voor het eerst in het terrein meegereden en dus de eerste ervaringen met dualcontrol en dat viel me alles mee.
Opschakelen met de remgreep en terugschakelen met het kleine schakelaartje het ging vandaag allemaal soepeltjes.
Ik hou jullie op de hoogte over mijn ervaringen.
Hier een plaatje van de fiets
Meteen wel RR en NN laten monteren.
Vandaag voor het eerst in het terrein meegereden en dus de eerste ervaringen met dualcontrol en dat viel me alles mee.
Opschakelen met de remgreep en terugschakelen met het kleine schakelaartje het ging vandaag allemaal soepeltjes.
Ik hou jullie op de hoogte over mijn ervaringen.
Hier een plaatje van de fiets
Canyon Grail
Canyon Grail