Campa Centaur of Chorus
Denk er aan om mijn 105 groep te vervangen door Campa Centaur of Chorus maar weet niet of ik het prijsverschil tussen die beiden ervoor over heb.
Wat is jullie mening over de prijs/kwaliteit verhouding Centaur/Chorus ?
Alvast bedankt voor je reacties
Edwin
Wat is jullie mening over de prijs/kwaliteit verhouding Centaur/Chorus ?
Alvast bedankt voor je reacties
Edwin
Als we de 2007 groepen vergelijken:
Crankstel Chorus is in carbon, Centaur in alu.
Kettingbladen en lagers zijn hetzelfde.
Centaur beste keus.
Chorus shifters zijn vergelijkbaar met Record, Centaur shifters zien er nu blits uit (carbon) maar mechanisme is Xenon.
Chorus beste keus.
Overige onderdelen maakt weinig uit eigenlijk.
Dus als je slim bent neem je de Centaur 2007 groep met Chorus shifters, of met Centaur 2006 shifters, die zijn wel bijzonder goed..
Crankstel Chorus is in carbon, Centaur in alu.
Kettingbladen en lagers zijn hetzelfde.
Centaur beste keus.
Chorus shifters zijn vergelijkbaar met Record, Centaur shifters zien er nu blits uit (carbon) maar mechanisme is Xenon.
Chorus beste keus.
Overige onderdelen maakt weinig uit eigenlijk.
Dus als je slim bent neem je de Centaur 2007 groep met Chorus shifters, of met Centaur 2006 shifters, die zijn wel bijzonder goed..
Quoten: Origineel geplaatst door campyonly op 20 Oktober 2006
Als we de 2007 groepen vergelijken:Crankstel Chorus is in carbon, Centaur in alu.Kettingbladen en lagers zijn hetzelfde.Centaur beste keus.Chorus shifters zijn vergelijkbaar met Record, Centaur shifters zien er nu blits uit (carbon) maar mechanisme is Xenon.Chorus beste keus.Overige onderdelen maakt weinig uit eigenlijk.Dus als je slim bent neem je de Centaur 2007 groep met Chorus shifters, of met Centaur 2006 shifters, die zijn wel bijzonder goed..
Hoi,
Het mechanisme is NIET hetzelfde als in de Xenon wel is het zelfde blokkage systeem toegepast zodat je geen hele rits pignons in een keer kan schakelen zoals je dat wel kon in de Centaur van 2006.
Toruwens, waarom is het alu crankstel een betere keus dan het lichtere carbon crankstel van b.v. de Chorus? Het gaat hier om een draaiend deel waar het lichtere gewicht toch wel een theoretisch voordeel is. Een andere optie is b.v. het carbon crankstel van de Centaur 2006 als de armen niet langer dan 175mm hoeven te zijn.
Of, je zou ook kunnem een alu crankstel van een 2006 Chorus kunnen nemen waar je dan gelijk een 102mm as kan bij plaatsen, Record of chorus naar gelieven. In dat geval heb je toch de beter Q-factor can dat crankstel. Ook niet te versmaden.....
Enfin, keuze mogelijkheden genoeg.
Ciao,
Als we de 2007 groepen vergelijken:Crankstel Chorus is in carbon, Centaur in alu.Kettingbladen en lagers zijn hetzelfde.Centaur beste keus.Chorus shifters zijn vergelijkbaar met Record, Centaur shifters zien er nu blits uit (carbon) maar mechanisme is Xenon.Chorus beste keus.Overige onderdelen maakt weinig uit eigenlijk.Dus als je slim bent neem je de Centaur 2007 groep met Chorus shifters, of met Centaur 2006 shifters, die zijn wel bijzonder goed..
Hoi,
Het mechanisme is NIET hetzelfde als in de Xenon wel is het zelfde blokkage systeem toegepast zodat je geen hele rits pignons in een keer kan schakelen zoals je dat wel kon in de Centaur van 2006.
Toruwens, waarom is het alu crankstel een betere keus dan het lichtere carbon crankstel van b.v. de Chorus? Het gaat hier om een draaiend deel waar het lichtere gewicht toch wel een theoretisch voordeel is. Een andere optie is b.v. het carbon crankstel van de Centaur 2006 als de armen niet langer dan 175mm hoeven te zijn.
Of, je zou ook kunnem een alu crankstel van een 2006 Chorus kunnen nemen waar je dan gelijk een 102mm as kan bij plaatsen, Record of chorus naar gelieven. In dat geval heb je toch de beter Q-factor can dat crankstel. Ook niet te versmaden.....
Enfin, keuze mogelijkheden genoeg.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Mijn FM heet een Centaur groep waar hij vanaf wil, deze is grijs/blauw achtig en zou een speciale uitvoering zijn. Dit is met twee bladen voor, kent iemand deze ? Met de prijs kan hij ook nog wat doen, dus het lijkt mij wel interessant en mooi met Zonda wielen.....
Dit samen lijkt mij een goede afmontage voor mijn winterfiets of niet ?
Dit samen lijkt mij een goede afmontage voor mijn winterfiets of niet ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Gewoon een Centaur Grey groep, niets bijzonders aan. Hij moet wel met een hele scherpe prijs komen zou ik nu die groep willen kopen. Want de nieuwe groepen beginnen steeds meer uitgeleverd te worden voor de bedragen die je 2 maanden geleden voor de oude groepen betaalde.
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 20 Oktober 2006
Hoi,Het mechanisme is NIET hetzelfde als in de Xenon wel is het zelfde blokkage systeem toegepast zodat je geen hele rits pignons in een keer kan schakelen zoals je dat wel kon in de Centaur van 2006.Toruwens, waarom is het alu crankstel een betere keus dan het lichtere carbon crankstel van b.v. de Chorus? Het gaat hier om een draaiend deel waar het lichtere gewicht toch wel een theoretisch voordeel is. Een andere optie is b.v. het carbon crankstel van de Centaur 2006 als de armen niet langer dan 175mm hoeven te zijn.
Wat is dan juist het verschil tussen de nieuwe Centaur 2007-shifter en de Chorus? Hoe werkt het verschilllend? Kan ik dan maar per één opschakelen of zoiets. Ik heb momenteel Shimano 105, daar kan ik per één afschakelen en meerdere in één keer opschakelen.
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 20 Oktober 2006
Of, je zou ook kunnem een alu crankstel van een 2006 Chorus kunnen nemen waar je dan gelijk een 102mm as kan bij plaatsen, Record of chorus naar gelieven. In dat geval heb je toch de beter Q-factor can dat crankstel. Ook niet te versmaden.....Enfin, keuze mogelijkheden genoeg.Ciao,
Is de Q-factor van de Centaur 2007 dan verschillend aan die van de Chorus/Record 2007 of gaat het over het monteren van het kleine blad?
Hoi,Het mechanisme is NIET hetzelfde als in de Xenon wel is het zelfde blokkage systeem toegepast zodat je geen hele rits pignons in een keer kan schakelen zoals je dat wel kon in de Centaur van 2006.Toruwens, waarom is het alu crankstel een betere keus dan het lichtere carbon crankstel van b.v. de Chorus? Het gaat hier om een draaiend deel waar het lichtere gewicht toch wel een theoretisch voordeel is. Een andere optie is b.v. het carbon crankstel van de Centaur 2006 als de armen niet langer dan 175mm hoeven te zijn.
Wat is dan juist het verschil tussen de nieuwe Centaur 2007-shifter en de Chorus? Hoe werkt het verschilllend? Kan ik dan maar per één opschakelen of zoiets. Ik heb momenteel Shimano 105, daar kan ik per één afschakelen en meerdere in één keer opschakelen.
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 20 Oktober 2006
Of, je zou ook kunnem een alu crankstel van een 2006 Chorus kunnen nemen waar je dan gelijk een 102mm as kan bij plaatsen, Record of chorus naar gelieven. In dat geval heb je toch de beter Q-factor can dat crankstel. Ook niet te versmaden.....Enfin, keuze mogelijkheden genoeg.Ciao,
Is de Q-factor van de Centaur 2007 dan verschillend aan die van de Chorus/Record 2007 of gaat het over het monteren van het kleine blad?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik heb vroeger Centaur (2003) gehad en nu Chorus (2004 versie). Centaur is goed maar chorus schakelt onder druk trefzekerder en remt beter, eigenlijk heb ik het idee dat het niet beter kan, maar er zal heus wel iemand zijn die daar anders over denkt. Lichter en mooier is een ander verhaal.
Quoten: Origineel geplaatst door kritou op 25 Oktober 2006
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 20 Oktober 2006
Hoi,
Het mechanisme is NIET hetzelfde als in de Xenon wel is het zelfde blokkage systeem toegepast zodat je geen hele rits pignons in een keer kan schakelen zoals je dat wel kon in de Centaur van 2006.
Toruwens, waarom is het alu crankstel een betere keus dan het lichtere carbon crankstel van b.v. de Chorus? Het gaat hier om een draaiend deel waar het lichtere gewicht toch wel een theoretisch voordeel is. Een andere optie is b.v. het carbon crankstel van de Centaur 2006 als de armen niet langer dan 175mm hoeven te zijn.
Wat is dan juist het verschil tussen de nieuwe Centaur 2007-shifter en de Chorus? Hoe werkt het verschilllend? Kan ik dan maar per één opschakelen of zoiets. Ik heb momenteel Shimano 105, daar kan ik per één afschakelen en meerdere in één keer opschakelen.
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 20 Oktober 2006
Of, je zou ook kunnem een alu crankstel van een 2006 Chorus kunnen nemen waar je dan gelijk een 102mm as kan bij plaatsen, Record of chorus naar gelieven. In dat geval heb je toch de beter Q-factor can dat crankstel. Ook niet te versmaden.....
Enfin, keuze mogelijkheden genoeg.
Ciao,
Is de Q-factor van de Centaur 2007 dan verschillend aan die van de Chorus/Record 2007 of gaat het over het monteren van het kleine blad?
Hoi,
Dat vermoed ik wel. De Q-factor voor de 2006 crankstellen was wel verschillend voor Centaur en Chorus dus........
Ciao,
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 20 Oktober 2006
Hoi,
Het mechanisme is NIET hetzelfde als in de Xenon wel is het zelfde blokkage systeem toegepast zodat je geen hele rits pignons in een keer kan schakelen zoals je dat wel kon in de Centaur van 2006.
Toruwens, waarom is het alu crankstel een betere keus dan het lichtere carbon crankstel van b.v. de Chorus? Het gaat hier om een draaiend deel waar het lichtere gewicht toch wel een theoretisch voordeel is. Een andere optie is b.v. het carbon crankstel van de Centaur 2006 als de armen niet langer dan 175mm hoeven te zijn.
Wat is dan juist het verschil tussen de nieuwe Centaur 2007-shifter en de Chorus? Hoe werkt het verschilllend? Kan ik dan maar per één opschakelen of zoiets. Ik heb momenteel Shimano 105, daar kan ik per één afschakelen en meerdere in één keer opschakelen.
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 20 Oktober 2006
Of, je zou ook kunnem een alu crankstel van een 2006 Chorus kunnen nemen waar je dan gelijk een 102mm as kan bij plaatsen, Record of chorus naar gelieven. In dat geval heb je toch de beter Q-factor can dat crankstel. Ook niet te versmaden.....
Enfin, keuze mogelijkheden genoeg.
Ciao,
Is de Q-factor van de Centaur 2007 dan verschillend aan die van de Chorus/Record 2007 of gaat het over het monteren van het kleine blad?
Hoi,
Dat vermoed ik wel. De Q-factor voor de 2006 crankstellen was wel verschillend voor Centaur en Chorus dus........
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Helaas voor fdegrove, maar het schakelmechanisme van Xenon 2007 is wel degelijk exact hetzelfde als Mirage, Veloce en Centaur 2007.
Kijk maar in het spare parts overzicht van 2007:
www.campagnolo.com/pdf/spares07_A.pdf
Kijk maar in het spare parts overzicht van 2007:
www.campagnolo.com/pdf/spares07_A.pdf
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende