GRAVITY ZERO
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ja en wat denk je dat er aan energie verloren kan raken in de achteras? Die pallen zitten gewoon vast op hun plek als jij trapt, daar verlies je echt geen energie. De enige manier om dat te verbeteren is te zorgen dat hij eerder aangrijpt na 't freewheelen.
Daarnaast staat er Torque output, behalve de as gaat dat dus wel degelijk om het wiel. Je wil het vermogen toch immers overbrengen op 't asfalt.
Daarnaast staat er Torque output, behalve de as gaat dat dus wel degelijk om het wiel. Je wil het vermogen toch immers overbrengen op 't asfalt.
Heb je met de wielen gereden dan ?
Indien je dat gedaan hebt kan ik er weinig tegen in brengen, ieder zijn mening.
Heb je dat niet gedaan hou dan je mening voor je en baseer je mening op je eigen waarneming.
Lees liever het artikel in Cyclingnews over deze wielen, die hebben de wielen wel getest.
Indien je dat gedaan hebt kan ik er weinig tegen in brengen, ieder zijn mening.
Heb je dat niet gedaan hou dan je mening voor je en baseer je mening op je eigen waarneming.
Lees liever het artikel in Cyclingnews over deze wielen, die hebben de wielen wel getest.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
En jouw mening slaat wel ergens op, zeker als het alleen gebaseerd is op een beetje boerenverstand !
Mijn vraag ken je de wielen, heb je er mee gereden ?
Zo niet dan zou ik mijn mening niet alleen op boerenverstand baseren maar op feiten.
Verder wil ik nog even opmerken dat de wielen in totaal 150 gram zwaarder zijn dan een set Shamals Ultra, maar misschien wijkt mijn weegschaal wel weer af, je weet maar nooit, ik heb hem niet laten ijken.
Mijn vraag ken je de wielen, heb je er mee gereden ?
Zo niet dan zou ik mijn mening niet alleen op boerenverstand baseren maar op feiten.
Verder wil ik nog even opmerken dat de wielen in totaal 150 gram zwaarder zijn dan een set Shamals Ultra, maar misschien wijkt mijn weegschaal wel weer af, je weet maar nooit, ik heb hem niet laten ijken.
Gravity Zero claimt dat de pallen even loskomen bij het dode punt in de omwenteling. Dit hebben ze echter in het onderzoek niet kunnen aantonen.
Wat wel uit het onderzoek bleek is dat de torque output hoger was in de pieken dan bij een reference naaf (dura ace in dit geval). De onderzoekers konden dit echter niet specifiek toewijzen aan de naaf en het systeem daarin.
Omdat de ins en outs van deze naaf nog niet bekend zijn vanwege een patent pending blijft het gissen naar de werking. Maar ze vergelijken het gevoel van rijden met de X-one hub met een fixed gear fiets, zoals een baanfiets. Dat betekent dat de naaf 'meewerkt' met het ronddraaien van de cranks. Het wiel werkt dus als een vliegwiel.
Vergelijk het met een freewheel body dat veel frictie heeft en een beetje 'duwt' op de ketting. Het grote verschil is dat de X-one wel een freewheel heeft en dus in principe geen frictie moet ondervinden als je 'coast'/rolt. En verder kan een ketting niet duwen, maar slechts trekken.
Het blijft wel raar dat de output tijdens het onderzoek verschilt bij de 2 naven, maar de details van de opzet van het onderzoek zijn niet bekend. Dus wij kunnen daar ook weinig over zeggen.
Persoonlijk denk ik dat een beetje fietser wel kan ronddraaien zonder dat de pallen loskomen van de naaf. Dat zou je toch wel merken lijkt me
En verder vind ik het raar dat er Moment wordt gemeten op de crank. Terwijl het in de naaf moet gebeuren. Dat is omgekeerd meten. Geen wonder dat de onderzoekers van die universiteit de hogere waarden voor de X-one niet konden verklaren. De opzet was waarschijnlijk al discutabel.
Laten we hopen dat we binnenkort meer te weten te komen over de werking van deze naaf.
Hoewel de newsitem (http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... avity_zero) al van februari 2006 is
Wat wel uit het onderzoek bleek is dat de torque output hoger was in de pieken dan bij een reference naaf (dura ace in dit geval). De onderzoekers konden dit echter niet specifiek toewijzen aan de naaf en het systeem daarin.
Omdat de ins en outs van deze naaf nog niet bekend zijn vanwege een patent pending blijft het gissen naar de werking. Maar ze vergelijken het gevoel van rijden met de X-one hub met een fixed gear fiets, zoals een baanfiets. Dat betekent dat de naaf 'meewerkt' met het ronddraaien van de cranks. Het wiel werkt dus als een vliegwiel.
Vergelijk het met een freewheel body dat veel frictie heeft en een beetje 'duwt' op de ketting. Het grote verschil is dat de X-one wel een freewheel heeft en dus in principe geen frictie moet ondervinden als je 'coast'/rolt. En verder kan een ketting niet duwen, maar slechts trekken.
Het blijft wel raar dat de output tijdens het onderzoek verschilt bij de 2 naven, maar de details van de opzet van het onderzoek zijn niet bekend. Dus wij kunnen daar ook weinig over zeggen.
Persoonlijk denk ik dat een beetje fietser wel kan ronddraaien zonder dat de pallen loskomen van de naaf. Dat zou je toch wel merken lijkt me
En verder vind ik het raar dat er Moment wordt gemeten op de crank. Terwijl het in de naaf moet gebeuren. Dat is omgekeerd meten. Geen wonder dat de onderzoekers van die universiteit de hogere waarden voor de X-one niet konden verklaren. De opzet was waarschijnlijk al discutabel.
Laten we hopen dat we binnenkort meer te weten te komen over de werking van deze naaf.
Hoewel de newsitem (http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... avity_zero) al van februari 2006 is