Schijfremmen: ja of nee?! help!
Wat een geneuzel zeg. Straks gaan we hier nog onder ede verklaren dat velgremmen het beste zijn :S
Ik ga iets heel gemeens zeggen: verkeerde FM, twee linkerhanden of inferieur materiaal.
(don't take it personaly )
Ik denk dat we hier een serieuze fan van schijremmen te pakken hebben!!!!!
Ik ga iets heel gemeens zeggen: verkeerde FM, twee linkerhanden of inferieur materiaal.
(don't take it personaly )
Ik denk dat we hier een serieuze fan van schijremmen te pakken hebben!!!!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40606
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nee hoor, ik ben alleen de afgelopen jaren er van overtuigd geraakt. Heb altijd velgremmen gereden. HS33, Avid SD 5 & 7, dus weet echt wel waar ik het over heb.
Rij nu met een schijf voor en een SD5 achter.
Rij nu met een schijf voor en een SD5 achter.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40606
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door Nine op 27 Oktober 2006
Waarom die SD5 achter dan?
Is dit uit gewichtsbesparing dan?
Leuk verhaal;
had een keer schijven nodig voor een weekendje Ardennen met moddergarantie. Wilde perse Hope mono mini;s hebben. Echter, alleen de voorrem was op voorraad. Aangezien ik Mavic Crossride wielen heb kan ik zowel met velg als schijfrem uit de voeten op die set. Heb toen Hope op de voorrem gezet (rem je het hardste mee) en ben met deze combi dus naar de Ardennen vertrokken. Beviel prima!! Voorrem doet het meeste werk en achterrem is toch alleen maar corrigeren. Tot op heden geen zin gehad om te investeren in een achterrem. Komt nog wel, in elk geval voordat het model veranderd gaat worden.
Waarom die SD5 achter dan?
Is dit uit gewichtsbesparing dan?
Leuk verhaal;
had een keer schijven nodig voor een weekendje Ardennen met moddergarantie. Wilde perse Hope mono mini;s hebben. Echter, alleen de voorrem was op voorraad. Aangezien ik Mavic Crossride wielen heb kan ik zowel met velg als schijfrem uit de voeten op die set. Heb toen Hope op de voorrem gezet (rem je het hardste mee) en ben met deze combi dus naar de Ardennen vertrokken. Beviel prima!! Voorrem doet het meeste werk en achterrem is toch alleen maar corrigeren. Tot op heden geen zin gehad om te investeren in een achterrem. Komt nog wel, in elk geval voordat het model veranderd gaat worden.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
Quoten: Origineel geplaatst door Herera op 27 Oktober 2006
Wellicht is dit een optie, Velgschijfremmen van Centurion?! Ik hou het voorlopig bij de HS33.
t*ring wat een afschuwlijk mooie bike, ik heb zojuist een nieuw levenslicht gezien t*ring ik ben verliefd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wellicht is dit een optie, Velgschijfremmen van Centurion?! Ik hou het voorlopig bij de HS33.
t*ring wat een afschuwlijk mooie bike, ik heb zojuist een nieuw levenslicht gezien t*ring ik ben verliefd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
Hallo,
Ik woon in het Noorden van Duitsland maar ik ben 4 maanden van het jaar in het Zwarte Woud.Het Zuiden dus het hoge gedeelte,ik rij met een Cube met magura schijfremmen ik kan je zeggen dat die verdomd handig zijn ten opzichte van de traditionele brakes ,want als ik van de Kandel afdaal die is 1350 meter hoog en de afdaling is zo'n 12 kilometer lang en voortdurend dalen gemiddelt tussen 7 en 10 dus ook voortdurend remmen als je dat niet doet loopt je snelheid op naar 60 km per uur en meer op keien en gravelweggetjes eb ik kan je verzekeren dat wil je echt niet ,ik kan met deze schijfremmen uitstekend doseren dat is nl de grap je hoeft nooit op volle kracht te remmen t's niet alles of niks .Ben daar ook wel naar beneden gegaan met V brakes EEN RAMP en nog levensgevaarlijk ook een te hard remmen voor een keitje en een geblokkeerd voorwiel en je gaat over de rand of voor een onverwachte bocht als je niet ter plaatse goed bekend bent als je dan blokkeert kun je ook zo maar naar beneden gaan.
epetter
Ik woon in het Noorden van Duitsland maar ik ben 4 maanden van het jaar in het Zwarte Woud.Het Zuiden dus het hoge gedeelte,ik rij met een Cube met magura schijfremmen ik kan je zeggen dat die verdomd handig zijn ten opzichte van de traditionele brakes ,want als ik van de Kandel afdaal die is 1350 meter hoog en de afdaling is zo'n 12 kilometer lang en voortdurend dalen gemiddelt tussen 7 en 10 dus ook voortdurend remmen als je dat niet doet loopt je snelheid op naar 60 km per uur en meer op keien en gravelweggetjes eb ik kan je verzekeren dat wil je echt niet ,ik kan met deze schijfremmen uitstekend doseren dat is nl de grap je hoeft nooit op volle kracht te remmen t's niet alles of niks .Ben daar ook wel naar beneden gegaan met V brakes EEN RAMP en nog levensgevaarlijk ook een te hard remmen voor een keitje en een geblokkeerd voorwiel en je gaat over de rand of voor een onverwachte bocht als je niet ter plaatse goed bekend bent als je dan blokkeert kun je ook zo maar naar beneden gaan.
epetter
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat jij niet meer met V-brakes kan remmen zegt ook wel behoorlijk wat over jouw en niet alleen over V-brakes. Nino (mtbr), voormalig top motercrosser, rijdt in zwitserland met V-brakes en schijnt daar iedereen en alles er af te rijden in afdalingen (XC).
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
afdalen in gewoon een kwestie van doen/durven en willen, ik hou er persoonlijk wel van om verscrhikkelijk hard over een trail naar beneden te jagen (dat de ketting m'n frame beschermer aan gort slaat) verstand op nul en gaan elke keer weer sneller, valle doet toch zeer of dat je nu hard of z8 gaat (okey harder doet meer pijn waarschijnlijk en het feit dat ik op de bmx dirt parcours gereden heb en ik ook een paar jaartjes op de crossmotor heb gezeten denk ik dat ik een iets groter hart heb dan anderen, mijn fiets maatje lecht het in de afdaling gewoon af tegen mij, gewoon omdat ie iets minder hard durft denk ik...........
okey okey voor we afdwalen wil je altijd (ook in bergen en in de blubber) een betere rem weg hebbuh dan zou ik discs, nemen gewoon beter vind ik!!!!!!!!!!!
okey okey voor we afdwalen wil je altijd (ook in bergen en in de blubber) een betere rem weg hebbuh dan zou ik discs, nemen gewoon beter vind ik!!!!!!!!!!!
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
MAGURA HS 33 RULS !!!
Schijfremmen is nodig als je je zelf het schompes rijdt in het buitenland. Als je in nederland rijdt is een goede V-brake ruim voldoende (bijvoorbeeld de xt). Echter is er nog steeds een super alternatief Hs33 van magura. Veel meer remvermogen en controle dan v-brakes. Veel minder kosten dan bij schijfremmen. Een setje blokken kost ongeveer € 15,= 4 stuks en schijfremmen al gauw 30 a 35 € en die slijten ook nog eens sneller. dunnere voering en harder remmen omdat het toch zo lekker gaat. Voor de Hs33 is trouwens 1 x in de 5 jaar olie verwisselen voldoende.En de Hs33 heeft mijn atletisch lichaam (100 kg) ook in oostenrijk en zwitserland goed intoom gehouden. Voor mij geen andere remmen meer. Op mijn beide Mtb zitten ze op
Schijfremmen is nodig als je je zelf het schompes rijdt in het buitenland. Als je in nederland rijdt is een goede V-brake ruim voldoende (bijvoorbeeld de xt). Echter is er nog steeds een super alternatief Hs33 van magura. Veel meer remvermogen en controle dan v-brakes. Veel minder kosten dan bij schijfremmen. Een setje blokken kost ongeveer € 15,= 4 stuks en schijfremmen al gauw 30 a 35 € en die slijten ook nog eens sneller. dunnere voering en harder remmen omdat het toch zo lekker gaat. Voor de Hs33 is trouwens 1 x in de 5 jaar olie verwisselen voldoende.En de Hs33 heeft mijn atletisch lichaam (100 kg) ook in oostenrijk en zwitserland goed intoom gehouden. Voor mij geen andere remmen meer. Op mijn beide Mtb zitten ze op
Trek oclv 9900 pro issue
Gazelle V4 mod.
Gazelle V4 mod.