Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 Februari 2007
Er bestaat geen 38 of 39 van Campa voor compact derailleurs. (Dat staat gok ik zo ook al wel een aantal keer op pagina 1). Dus die kunnen ook niet out of stock zijn.
Beweging die je op de Tacx in je bracket ziet komt voor het grootste gedeelte uit de armen van de Tacx die op en neer gaan en een beetje uit het gebrek aan steifheid in je frame. Je kan niet zien dat je crankarmen zouden buigen. Steifheid in crankarmen is trouwens ook over-hyped. Ene meneer Boonen heeft met 1 van minst stijve cranks leverbaar nergens problemen mee. (Campa vierkant met die Record alu crank).
Wat die 38 of 39 betreft, dat zouden die TA tandwielen zijn die wel passen volgens m'n fietsmaker. Het zijn de cranks zelf die niet binnen zijn/komen.
OK, misschien overroep ik het probleem van de "flexibele cranks" wel, maar het zijn de mijne niet en ik moet ze teruggeven. Ik ben enkel aan het testen geweest met 172,5 (stond erop, maar tandwielen versleten, dus toch aan vervanging toe) en 175. En 175 bevalt me prima en nu zou ik graag ineens naar compact willen gaan... (reden zie hierboven)
compact crankstel campa 2007
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Campagnolo wordt in de Benelux door meerderen importeurs verdeeld. Casran werkt bij 1 van de importeurs, namelijk VDB-parts. Het zou kunnen zijn dat Campa helemaal niet kan leveren, maar de kans acht ik behoorlijk groot dat 1 van de andere importeurs je FM zo aan een crank kan helpen.
-
- Forum-lid
Als Casran dan toch werkt bij een van de BENELUX verdelers kan hij mij mischien eens vertellen of dit de normale wachttijd is van een garantigeval :
Eind November nieuwe chorus 2007 gekocht, 10 dagen later, na 400 km, kranstel stuk, lager langs de kant van het krankstel los gekomen en zich vastgelast op het krankstel, volgens mijn FM moest het krankstel worden opgestuurd naar ITALIE, omdat zij het materiaal nog niet hadden om de lager er te kunnen afhalen. Vandaag 9 weken later nog steeds geen krankstel en niemand die maar iets WIL zeggen, terwijl er in de garantievoorwaarden van CAMPA staat dat alles moet geregeld worden binnen 31 Dagen na ontvangst . Ligt dit aan mijn FM of is er een stockprobleem.
Eind November nieuwe chorus 2007 gekocht, 10 dagen later, na 400 km, kranstel stuk, lager langs de kant van het krankstel los gekomen en zich vastgelast op het krankstel, volgens mijn FM moest het krankstel worden opgestuurd naar ITALIE, omdat zij het materiaal nog niet hadden om de lager er te kunnen afhalen. Vandaag 9 weken later nog steeds geen krankstel en niemand die maar iets WIL zeggen, terwijl er in de garantievoorwaarden van CAMPA staat dat alles moet geregeld worden binnen 31 Dagen na ontvangst . Ligt dit aan mijn FM of is er een stockprobleem.
-
- Forum-lid
Ik heb nog een gerelateerde vraag. Op mijn nieuwe fiets zit Centaur 2007 compact met 50/34 kettingbladen. Ik wil nog een TA Nérius 39 kettingblad aanschaffen zodat ik met 50/39 op 't vlakke kan rijden. Later wil ik het crankstel misschien nog gaan opgraden naar Chorus 2007 compact.
1) kan ik het TA 39 kettingblad dan ook blijven gebruiken?2) als ik het goed begrepen heb hoef ik dan 'alleen maar' het crankstel te vervangen? Cups, derailleur en Ergopowers kunnen dan dus Centaur blijven?
1) kan ik het TA 39 kettingblad dan ook blijven gebruiken?2) als ik het goed begrepen heb hoef ik dan 'alleen maar' het crankstel te vervangen? Cups, derailleur en Ergopowers kunnen dan dus Centaur blijven?
Quoten: Origineel geplaatst door Pellegrimo op 06 Februari 2007
Ik heb nog een gerelateerde vraag. Op mijn nieuwe fiets zit Centaur 2007 compact met 50/34 kettingbladen. Ik wil nog een TA Nérius 39 kettingblad aanschaffen zodat ik met 50/39 op 't vlakke kan rijden. Later wil ik het crankstel misschien nog gaan opgraden naar Chorus 2007 compact.
Voor antwoord op dergelijke vraag kan je best een fietswinkel bezoeken die en het Campa Chorus trapstel in huis heeft en de Nerius kettingbladen. Dan kan je ineens passen.
A propos, je Centaur 2007 compact, is dat toevallig eentje formaat 175, BSA? En heb je dan interesse om het nu te verkopen, dan kan je nu al upgraden
Voor antwoord op dergelijke vraag kan je best een fietswinkel bezoeken die en het Campa Chorus trapstel in huis heeft en de Nerius kettingbladen. Dan kan je ineens passen.
A propos, je Centaur 2007 compact, is dat toevallig eentje formaat 175, BSA? En heb je dan interesse om het nu te verkopen, dan kan je nu al upgraden
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
@PelleGrimo
1 Nee dat kan niet, bij Centaur heb je een standaard 110 mm compact blad nodig. TA levert deze bladen ook, maar je kunt ze ook van vele andere merken krijgen: FSA, Stronglight, BBB, Shimano en nog een aantal andere. Als je naar Chorus overschakelt heb je het Nerius blad van TA nodig. Dit Nerius blad gaat dus NIET samen met Centaur.
2 Ja dat klopt, je kan gewoon het crankstel loshalen en verwisselen.
1 Nee dat kan niet, bij Centaur heb je een standaard 110 mm compact blad nodig. TA levert deze bladen ook, maar je kunt ze ook van vele andere merken krijgen: FSA, Stronglight, BBB, Shimano en nog een aantal andere. Als je naar Chorus overschakelt heb je het Nerius blad van TA nodig. Dit Nerius blad gaat dus NIET samen met Centaur.
2 Ja dat klopt, je kan gewoon het crankstel loshalen en verwisselen.
-
- Forum-lid
Ok, bedankt voor de info.
@gt10: het is een 170mm BSA. Ik doe 'm nu nog niet weg.
@gt10: het is een 170mm BSA. Ik doe 'm nu nog niet weg.
Ik heb ondertussen net ergens een Campa Veloce 175 Compact (2007) gevonden en een bijbehorende NErius 39. Dit past op elkaar. Ik heb echter geen Chorus met die Nerius geprobeerd.
Nu nog effe rap knutselen en laat de Mont Ventoux maar komen Zullen we maar ineens enkele keren proberen boven te geraken...
Nu nog effe rap knutselen en laat de Mont Ventoux maar komen Zullen we maar ineens enkele keren proberen boven te geraken...