Goed te horen dat ze zo veel remvertraging opleveren.
Wat voor merk en type remblokken heb je op je fiets zitten ?
Zelf heb ik een set Open Pro op de wegfiets zitten en die vindt ik onder natte omstandigheden met standaard Shimano Dura Ace blokken belabberd remmen onder natte omstandigheden. Moet nog wel proberen met Swissstop groen op advies van medeforumleden.
Ben namelijk wel gecharmeerd van de slijtvastheid ven de ceramische laag.
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Mavic Crossmax SL - velgremmen - 375 Euro
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 13 Oktober 2006
Wat ik wel merkte is dat de ceramische laag op het remvlak een stuk beter remt, wat heet! als ik hard rem flikker ik bijna over m,n fiets heen tjonge jonge wat een remvertraging zeg! oke ik heb ook schrijfremmen gehad op een andere fiets en het voordeel ervan is dat je het beter kan doceren. Maar deze remmen voldoen uitstekend voor het vlakke werk (weg) waar ik voornamelijk op rijdt. Ik heb absoluut geen moeite om snel te kunnen stoppen want de vertraging is ruim voldoende. En ook in het terrein zal het best goed gaan , heb meer met gewone velgremmen in het terrein gezeten en nergens last van gehad. Schijfremmen zijn leuk maar hier in nederland heb je ze niet echt nodig.
Precies ook mijn bevindingen. Heb bij mijn vorige wielen overwogen om over te stappen op Magura's HS33, maar met deze velgen echt niet nodig!
Wat ik wel merkte is dat de ceramische laag op het remvlak een stuk beter remt, wat heet! als ik hard rem flikker ik bijna over m,n fiets heen tjonge jonge wat een remvertraging zeg! oke ik heb ook schrijfremmen gehad op een andere fiets en het voordeel ervan is dat je het beter kan doceren. Maar deze remmen voldoen uitstekend voor het vlakke werk (weg) waar ik voornamelijk op rijdt. Ik heb absoluut geen moeite om snel te kunnen stoppen want de vertraging is ruim voldoende. En ook in het terrein zal het best goed gaan , heb meer met gewone velgremmen in het terrein gezeten en nergens last van gehad. Schijfremmen zijn leuk maar hier in nederland heb je ze niet echt nodig.
Precies ook mijn bevindingen. Heb bij mijn vorige wielen overwogen om over te stappen op Magura's HS33, maar met deze velgen echt niet nodig!
Ik heb ze ook al een tijdje maar ik vind de zijdelingse stijfheid ronduit tegenvallen. Ik heb mijn remmen echt wel goed afgesteld, maar tijdens staand accelereren lopen ze constant aan. Wielen zijn 100% recht. Ik heb er een ultegra casette op gezet wat mij stukken beter bevalt dan de originele xt die er op zat. Mixed Feelings, de looks en het gewicht vind ik wel oke, maar de stijfheid vind ik minder. Ach ik vind het mooie wielen, en dat vind ik ook wel een belangrijk punt. Ik rij het het hele jaar door eigenlijk op mn racer, dus die paar maandjes crossen op mn mtb kan die stijfheid me de pot op! Qua remgedrag vind ik het ook wel oke, maar ik vlieg echt niet over mn stuur heen icm XT blokken. Misschien eens wat anders proberen wat wel echt HARD remt
Science of Performance!
-
- Forum-lid
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 13 Oktober 2006
Koop gewoon een XT of nog beter een Ultegra of Dura-ace. XT schakelt een stuk beter onder belasting dan LX omdat de grote kransjes veel stijver zijn dan bij LX. En van een XT cassete ga je nu ook niet echt failliet.
Mavic claimt 1585, dan zou ik al blij zijn als een set niet meer dan 1700 gram weegt.
color=#800080 Mavic
Crossmax
1999
1556 g
674 g
882 g
Bron van weigtweenies maar als je het echt licht wil dan moet je gewoon extralite hubs of soul kozak met een ztr 355 en sapim cx ray spake nemen
mvg tom
Koop gewoon een XT of nog beter een Ultegra of Dura-ace. XT schakelt een stuk beter onder belasting dan LX omdat de grote kransjes veel stijver zijn dan bij LX. En van een XT cassete ga je nu ook niet echt failliet.
Mavic claimt 1585, dan zou ik al blij zijn als een set niet meer dan 1700 gram weegt.
color=#800080 Mavic
Crossmax
1999
1556 g
674 g
882 g
Bron van weigtweenies maar als je het echt licht wil dan moet je gewoon extralite hubs of soul kozak met een ztr 355 en sapim cx ray spake nemen
mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
he Big Rosa - Goed te lezen dat je er blij met je wielen bent. Ik heb inmiddels de disk versie voor mijn Epic. SL is wat mij betreft een top wiel niet alleen qua rijden maar ook qua uiterlijk. Natuurlijk is er beter en goedkoper. Maar emotie is ook belangrijk anders kunnen we allemaal beter een duitse fiets op het web bestellen.
Groet Armand
Groet Armand
Bloem
Big Rosa,
Ik had Magura HS33 remmen. Hier zijn speciale remblokken voor ceramische velgen. Dat zijn de grijze blokken. Zelf was ik niet ze tevreden over deze blokken op het moment dat het begint te regenen. Op verschillende Fora zie je mensen chatten over dit probleem van HS33.
Het is dus afhankelijk van wat voor remmen je gebruikt. Ik zou als ik jou was even bij Bikezone in Den Haag binnen lopen en de vraag daar voorleggen.
Groet,
Armand
Ik had Magura HS33 remmen. Hier zijn speciale remblokken voor ceramische velgen. Dat zijn de grijze blokken. Zelf was ik niet ze tevreden over deze blokken op het moment dat het begint te regenen. Op verschillende Fora zie je mensen chatten over dit probleem van HS33.
Het is dus afhankelijk van wat voor remmen je gebruikt. Ik zou als ik jou was even bij Bikezone in Den Haag binnen lopen en de vraag daar voorleggen.
Groet,
Armand
Bloem