Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Tacx Cosmos opponenten

thijs1967
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 dec 2005 21:31

thijs1967 08 okt 2006 11:30

Halllo,Ik ben sinds 2 dagen in het bezit van een Tacx Cosmos, alleen ik krijg het niet voor elkaar om tegen anderen te fietsen, je moet op een of andere manier tegen 5 tegenstanders kunnen fietsen alleen op een of andere manier lukt het me niet.De gebruiksaanwijzing geeft verder ook een heel beperkte uitleg.Wie kan me helpen?

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 10 okt 2006 15:32

Hoi
Heb zelf een fortius maar het programma Catalyst op Fortius werkt net zoals de Cosmos...
Opponenten "ontstaan" vanzelf als je een rit al eens gereden hebt. Je hebt je cosmos pas 2 dagen, dus kan het best zijn dat je een rit pas voor het eerst rijd... Dus rijd eerst een rit zonder opponenten, en als je diezelfde rit de volgende keer gaat rijden kun je jezelf als opponent selecteren. Je kunt die opponent langzamer of sneller laten gaan (mbv de %-toetsen), en dat kun je maximaal 5x doen (dus 5 opponenten).
Opponenten zijn overigens niet te gebruiken op time-based programma's/ritten, omdat die ritten een vast aantal minuten duren en dus iedereen gelijk eindigt .
Op de Fortius kun je ook opponenten downloaden van internet. Weet niet of dat met Cosmos ook kan.
Hoop dat je hier wat aan hebt...
Afbeelding

Plaats reactie