Galibier: mijn FM raadt mij hetzelfde aan en ik ben op verschillende plaatsen geweest voor een second opinion zeg maar! Ik gebruik de MTb ook veel op de weg dus vandaar dat ze mij aanraden ook een grote maat (19,5) te nemen. Daarnaast ga ik inderdaad mee met jou en mij si de 17,5 inch ook te klein.
Ik ben ook benieuwd naar de kwaliteit van de voorvork. Dus als iemand hier iets over weet laat het ons dan maar even weten!
Groet!
Trek 6500
Kijk een zadelpen moet je je juist hoof zetten om die voorover gebukte sportieve houding te hebben. Dus als je je zadel niet genoeg uit kunt trekken zit je meer rechtop. Maar idd die 17,5 inch is te klein voor je dus ben je wel aangewezen op die 19,5 inch.
Bovendien fiets je veel op de weg dus zal wendbaarheid niet een pre zijn bij jou.
Bovendien fiets je veel op de weg dus zal wendbaarheid niet een pre zijn bij jou.
Mijn huidige MTB is volledig afgemonteerd met een Shimano LX groep. Ik heb een stuk gefietst op de trek 6500 en vondhem lekker fel schakelen. Vinden jullie de montage op de Trek 6500 een vooruitgang als ik Simano LX gewend ben?!
Ikzelf heb het idee dat het een vooruitgang is!
Groet!
PS Weet iemand al iets over de voorvork?!
Ikzelf heb het idee dat het een vooruitgang is!
Groet!
PS Weet iemand al iets over de voorvork?!
Was op Bike Motion en natuurlijk op de Trek-stand en de Manitou-stand.
De nieuwe Slate vork met 10cm veerweg staat net boven de Axel vork(tot voorheen op de 6500) en heeft instelbare veerspanning(preload), regelbare lockout en rebound. Allemaal op de vork zelf in te stellen, dus geen poplock systeem.
Twijfel nu tussen 6500 met velgremmen en 6700 met schijfremmen. De 6700 heeft een Tora vork en weegt lichter. Alleen vind ik de kleur van de 6700 (baja blue= ietsje te blitz) niet zo mooi als de mooie sobere black chrome 6500. Weet nog niet wat het wordt omdat ik nog niet weet wat het met het mountainbiken wordt.
De 6700 heeft LX crankstel met buitenliggende (hollowtec 2 systeem) lagers en dus stijver dan de deore van de 6500, betere wielen...
En ja, dan natuurlijk nog de keuze tss velg of schijfremmen waar ik ook nog niet helemaal uit ben. Op 6700 staan Deore LX schijfremmen. Dat inremmen valt naar het schijnt nog mee.
De nieuwe Slate vork met 10cm veerweg staat net boven de Axel vork(tot voorheen op de 6500) en heeft instelbare veerspanning(preload), regelbare lockout en rebound. Allemaal op de vork zelf in te stellen, dus geen poplock systeem.
Twijfel nu tussen 6500 met velgremmen en 6700 met schijfremmen. De 6700 heeft een Tora vork en weegt lichter. Alleen vind ik de kleur van de 6700 (baja blue= ietsje te blitz) niet zo mooi als de mooie sobere black chrome 6500. Weet nog niet wat het wordt omdat ik nog niet weet wat het met het mountainbiken wordt.
De 6700 heeft LX crankstel met buitenliggende (hollowtec 2 systeem) lagers en dus stijver dan de deore van de 6500, betere wielen...
En ja, dan natuurlijk nog de keuze tss velg of schijfremmen waar ik ook nog niet helemaal uit ben. Op 6700 staan Deore LX schijfremmen. Dat inremmen valt naar het schijnt nog mee.
Kijk eens aan bedankt voor de info... Ik ga hoogswaarschijnlijk toch kiezen voor schijfremmen en dus voor de trek 6700 disc. Ik hoop echter dat mnijn dealer nog 1 vh jaar 2006 heeft staan want de kleuren zijn idd mooier dan het 2007 model.
De reden waarom ik na lnag wikken en wegen toch voor schijfremmen ga is dat ik dan inderdaad overal kan rijden en niet over een jaar geconfronteerd word met de beprkingenvan V brakes.
Groet!
De reden waarom ik na lnag wikken en wegen toch voor schijfremmen ga is dat ik dan inderdaad overal kan rijden en niet over een jaar geconfronteerd word met de beprkingenvan V brakes.
Groet!