Compact crank t.o.v normale crank
Quoten: Origineel geplaatst door Rene op 07 Oktober 2006
Helaas gaat dit niet op bij campagnolo , die hebben geen 53/39 bladen voor een compact cranckstel.
Greetz Rene
Dit is nu duidelijk maar zijn is er geen 39 of 42 blad van een ander merk dat wel past op crankstellen van Campa?
Is er dan echt geen enkel mogelijk behalve een 2de crankset en wisselen maar...
Helaas gaat dit niet op bij campagnolo , die hebben geen 53/39 bladen voor een compact cranckstel.
Greetz Rene
Dit is nu duidelijk maar zijn is er geen 39 of 42 blad van een ander merk dat wel past op crankstellen van Campa?
Is er dan echt geen enkel mogelijk behalve een 2de crankset en wisselen maar...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tacx? Ik neem aan dat je TA Spécialités bedoelt? Die bladen zijn overigens te bestellen onder de naam Nerius.
Is er ook een 42 voor Campa Compact
Nee, 39T is het grootst dat TA uitbrengt.
Maar dat verschil is niet zo groot hoor.
Maar dat verschil is niet zo groot hoor.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 nov 2005 21:17
Vraag:
ik heb op mijn fiets een truvativ compact carbon rouleur met 50/36 en achter 11-23 of 12-25. Verder afgemonteerd met Campa Chorus. Ik heb bij aanschaf van mijn fiets aug. 2006 bewust voor gekozen, omdat ik cyclosportieven ga rijden.Nu heb ik achter een derailleur lange slag, waarvan ik te horen heb gekregen via een andere renner dat dit niet nodig was geweest. Maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om een 26 en/of 28 achter te monteren voor de steile stukjes in het hoog gebergte of in de Ardennen.Wat is nu waarheid??? Had ik dit ook met een korte slag afgekund??
Verder zit ik te denken om voor in Nederland een 52/39 te monteren of de 36 wijzigen in een 39. Kan dit zomaar of moet ik dan sleutelen?? Ik heb 2 linkerhanden, dus ingewikkelde aanpassingen zijn aan mij niet besteed. Uiteraard een bandje wisselen, cassette / kettingbladen veranderen wel. Wie kan mij hierin adviseren?
Of zeg je van: zo laten....
ik heb op mijn fiets een truvativ compact carbon rouleur met 50/36 en achter 11-23 of 12-25. Verder afgemonteerd met Campa Chorus. Ik heb bij aanschaf van mijn fiets aug. 2006 bewust voor gekozen, omdat ik cyclosportieven ga rijden.Nu heb ik achter een derailleur lange slag, waarvan ik te horen heb gekregen via een andere renner dat dit niet nodig was geweest. Maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om een 26 en/of 28 achter te monteren voor de steile stukjes in het hoog gebergte of in de Ardennen.Wat is nu waarheid??? Had ik dit ook met een korte slag afgekund??
Verder zit ik te denken om voor in Nederland een 52/39 te monteren of de 36 wijzigen in een 39. Kan dit zomaar of moet ik dan sleutelen?? Ik heb 2 linkerhanden, dus ingewikkelde aanpassingen zijn aan mij niet besteed. Uiteraard een bandje wisselen, cassette / kettingbladen veranderen wel. Wie kan mij hierin adviseren?
Of zeg je van: zo laten....
Het is zo fijn om met een Red Bull Carbon xtralight op weg te zijn
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Quoten: Origineel geplaatst door ArnoTreuren op 13 Maart 2007
Vraag:
ik heb op mijn fiets een truvativ compact carbon rouleur met 50/36 en achter 11-23 of 12-25. Verder afgemonteerd met Campa Chorus. Ik heb bij aanschaf van mijn fiets aug. 2006 bewust voor gekozen, omdat ik cyclosportieven ga rijden.Nu heb ik achter een derailleur lange slag, waarvan ik te horen heb gekregen via een andere renner dat dit niet nodig was geweest. Maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om een 26 en/of 28 achter te monteren voor de steile stukjes in het hoog gebergte of in de Ardennen.Wat is nu waarheid??? Had ik dit ook met een korte slag afgekund??
--> die lange was niet echt nodig, een middellange is wel beter voor die 26 en 28, omdat met een korte het derailleurwieltje al snel tegen je 26 of 28 aanloopt. De middellange en lange kunnen beter overweg met verschil in kettinglengtes: als je een compact hebt en achteraan 11-23, merk je dat je derailleurwieltje en je ketting contact maken. De ketting inkorten kan helpen, maar als je dan een 53-39 vooraan, en een 28 achteraan hebt, kan ze te kort zijn (op 53-28) en kan je ketting breken, ook dan is een middellange of lange beter.
Verder zit ik te denken om voor in Nederland een 52/39 te monteren of de 36 wijzigen in een 39. Kan dit zomaar of moet ik dan sleutelen??
--> je moet altijd sleutelen als je wat wil monteren! die truvativs ken ik niet echt (octalink of integrated?), maar eenvoudigst is een de 36 in een 39 te veranderen, dan hoef je enkel een kettingblad te wisselen met inbussleutel, zonder dat je de crankarm eraf haalt. een 52-39 monteren wil zeggen dat je meer geld uitgeeft voor een nieuwe crank, en dat je wat meer gereedschap nodig hebt.
Ik heb 2 linkerhanden, dus ingewikkelde aanpassingen
--> aan een fiets is niet veel ingewikkeld
zijn aan mij niet besteed. Uiteraard een bandje wisselen, cassette / kettingbladen veranderen wel. Wie kan mij hierin adviseren?
Of zeg je van: zo laten....
Vraag:
ik heb op mijn fiets een truvativ compact carbon rouleur met 50/36 en achter 11-23 of 12-25. Verder afgemonteerd met Campa Chorus. Ik heb bij aanschaf van mijn fiets aug. 2006 bewust voor gekozen, omdat ik cyclosportieven ga rijden.Nu heb ik achter een derailleur lange slag, waarvan ik te horen heb gekregen via een andere renner dat dit niet nodig was geweest. Maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om een 26 en/of 28 achter te monteren voor de steile stukjes in het hoog gebergte of in de Ardennen.Wat is nu waarheid??? Had ik dit ook met een korte slag afgekund??
--> die lange was niet echt nodig, een middellange is wel beter voor die 26 en 28, omdat met een korte het derailleurwieltje al snel tegen je 26 of 28 aanloopt. De middellange en lange kunnen beter overweg met verschil in kettinglengtes: als je een compact hebt en achteraan 11-23, merk je dat je derailleurwieltje en je ketting contact maken. De ketting inkorten kan helpen, maar als je dan een 53-39 vooraan, en een 28 achteraan hebt, kan ze te kort zijn (op 53-28) en kan je ketting breken, ook dan is een middellange of lange beter.
Verder zit ik te denken om voor in Nederland een 52/39 te monteren of de 36 wijzigen in een 39. Kan dit zomaar of moet ik dan sleutelen??
--> je moet altijd sleutelen als je wat wil monteren! die truvativs ken ik niet echt (octalink of integrated?), maar eenvoudigst is een de 36 in een 39 te veranderen, dan hoef je enkel een kettingblad te wisselen met inbussleutel, zonder dat je de crankarm eraf haalt. een 52-39 monteren wil zeggen dat je meer geld uitgeeft voor een nieuwe crank, en dat je wat meer gereedschap nodig hebt.
Ik heb 2 linkerhanden, dus ingewikkelde aanpassingen
--> aan een fiets is niet veel ingewikkeld
zijn aan mij niet besteed. Uiteraard een bandje wisselen, cassette / kettingbladen veranderen wel. Wie kan mij hierin adviseren?
Of zeg je van: zo laten....
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Volgens mij krijg je die binnenbladen er niet af zonder de crank te demonteren? Ik heb zelf een Bontrager (=Truvativ) en kan mij herinneren dat ik dat al eens geprobeerd heb.
Ik dacht dat je het binnenblad niet langs de crank krijgt als hij gemonteerd blijft zitten, uiteraard moet je wel het buitenblad eraf halen.
Maar de crank bij Truvativ haal je er vrij simpel af als het een model is met buitenliggende lagers.
Ik dacht dat je het binnenblad niet langs de crank krijgt als hij gemonteerd blijft zitten, uiteraard moet je wel het buitenblad eraf halen.
Maar de crank bij Truvativ haal je er vrij simpel af als het een model is met buitenliggende lagers.
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
De keuze van de bladen heeft meer te maken met je trapfrequentie en de meest gebruikte tandjes achter. Ik rijd ook een beetje jouw gemiddelde en gebruik daarbij voornamelijk de 34 voor en achter de 15 en 16. Deze zomer de Alpen in dus dan moet ik aan de 34-26 ook voldoende hebben.
Quoten: Origineel geplaatst door Carbonfreaks op 13 April 2007
De keuze van de bladen heeft meer te maken met je trapfrequentie en de meest gebruikte tandjes achter. Ik rijd ook een beetje jouw gemiddelde en gebruik daarbij voornamelijk de 34 voor en achter de 15 en 16. Deze zomer de Alpen in dus dan moet ik aan de 34-26 ook voldoende hebben.
Mijn cadans ligt rond de 90. Ik neem aan als je 34 hebt dat je cadans vrij hoog lift?
De keuze van de bladen heeft meer te maken met je trapfrequentie en de meest gebruikte tandjes achter. Ik rijd ook een beetje jouw gemiddelde en gebruik daarbij voornamelijk de 34 voor en achter de 15 en 16. Deze zomer de Alpen in dus dan moet ik aan de 34-26 ook voldoende hebben.
Mijn cadans ligt rond de 90. Ik neem aan als je 34 hebt dat je cadans vrij hoog lift?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein