Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 06 Oktober 2006
Ik rij het hele jaar rond op PR2 en geen probleem. Afgelopen 2 jaar 1x/jaar lek gereden (allebei tijdens AGR).
waarom moest ik nu juist daar getuigen van zijn......
Zelf alleen in de winter een aantal keren lek gereden met conti 4000. Later bij vervanging de 3000 genomen en niet meer lek gereden de volgende 5000 km. Na mh2d wel een stuk of 4 steentjes de volgende dag uit mijn band moeten halen (dank aan afdaling te Sibbe) Maar goed, vergelijk is moeilijk, winter rij je volgens mij veel sneller lek door de nattigheid.
pro race 2 band lek bij eerste rit
Volgens mij is dat een kwestie van toeval! Verleden jaar slechts 1x lek gereden op PR2-banden. Dit jaar zit ik al aan 9 ofzo...Mijn trainingspartner heeft dit jaar nog niet lek gereden. Allebei rijden we op PR2! Ik blijf bij PR2. Vind de wegligging fantastisch! Misschien bij nat wegdek wat oppassen, ofwel ging ik te snel door de bocht. Ik ben net niet gevallen, maar het achterwiel beschreef even een eigen baan! Ik kan het moeilijk vergelijken met andere banden, want ik rijd nu wel al een tijdje met PR.
Door Duitse blad tour getest als uitstekend lekbestendig bij een lage rolweerstand. Enige mindere puntje aan de banden was de grip bij nat wegdek. Maarja, je kan niet alles hebben. In mijn eigen praktijktest tot nu toe nog niet lek na 2500 km. Denk dat je toch gewoon pech had.
Quote: Origineel geplaatst door jsparie op 10 Oktober 2006
Enige mindere puntje aan de banden was de grip bij nat wegdek.Dat heb ik al vaker gehoort, maar op het moment heb ik daar zelf nog helemaal niks van gemerkt.. Ik heb in behoorlijke regenbuien gereden en ben er ook een keer mee off-road gegaan (door modder, mag aannemen dat dat weinig grip geeft), maar nergens last van gehad.. Zal wel aan mij liggen neem ik aan?
Enige mindere puntje aan de banden was de grip bij nat wegdek.Dat heb ik al vaker gehoort, maar op het moment heb ik daar zelf nog helemaal niks van gemerkt.. Ik heb in behoorlijke regenbuien gereden en ben er ook een keer mee off-road gegaan (door modder, mag aannemen dat dat weinig grip geeft), maar nergens last van gehad.. Zal wel aan mij liggen neem ik aan?
Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 11 Oktober 2006
Enige mindere puntje aan de banden was de grip bij nat wegdek.
Dat heb ik al vaker gehoort, maar op het moment heb ik daar zelf nog helemaal niks van gemerkt.. Ik heb in behoorlijke regenbuien gereden en ben er ook een keer mee off-road gegaan (door modder, mag aannemen dat dat weinig grip geeft), maar nergens last van gehad.. Zal wel aan mij liggen neem ik aan?
Alles is relatief. In vergelijking tot andere topbanden was dit een wat minder punt. Wil niet zeggen dat het slecht is in absolute zin. Maar klinkt op zich wel logisch. Als je heel weinig rolweerstand hebt zal de band even overdreven gezegd minder "kleven" aan het wegdek en dus wat minder grip hebben dan een band met een zachtere compound. Maar nogmaals alles is relatief. De pro2 race zijn gewoon uitstekende banden is mijn ervaring teminste. Naast de objectieve testresultaten in het blad Tour
Enige mindere puntje aan de banden was de grip bij nat wegdek.
Dat heb ik al vaker gehoort, maar op het moment heb ik daar zelf nog helemaal niks van gemerkt.. Ik heb in behoorlijke regenbuien gereden en ben er ook een keer mee off-road gegaan (door modder, mag aannemen dat dat weinig grip geeft), maar nergens last van gehad.. Zal wel aan mij liggen neem ik aan?
Alles is relatief. In vergelijking tot andere topbanden was dit een wat minder punt. Wil niet zeggen dat het slecht is in absolute zin. Maar klinkt op zich wel logisch. Als je heel weinig rolweerstand hebt zal de band even overdreven gezegd minder "kleven" aan het wegdek en dus wat minder grip hebben dan een band met een zachtere compound. Maar nogmaals alles is relatief. De pro2 race zijn gewoon uitstekende banden is mijn ervaring teminste. Naast de objectieve testresultaten in het blad Tour
Het ligt er ook maar net aan op welke plek het scherpe voorwerp door je band komt. De brekerlaag zit vaak niet over de volledige breedte van het loopvlak. Ik heb het laatst ook meegemaakt dat ik lek reed, omdat het steentje aan de zijkant van het loopvlak door de band was gekomen (Hutchinson banden).
Een collega heeft het voor elkaar gekregen om binnen 4 weken twee achterbanden volledig onbruikbaar te krijgen, doordat 1 keer de band over de volle breedte was opengescheurd (oorzaak ons nog onbekend) en de tweede keer een te groot gat was ontstaan door een steentje (VR Fortezza tricomp). Terwijl deze banden in Tour toch als beste is getest...
Een collega heeft het voor elkaar gekregen om binnen 4 weken twee achterbanden volledig onbruikbaar te krijgen, doordat 1 keer de band over de volle breedte was opengescheurd (oorzaak ons nog onbekend) en de tweede keer een te groot gat was ontstaan door een steentje (VR Fortezza tricomp). Terwijl deze banden in Tour toch als beste is getest...