Time RXS carbon wel of niet??
-
- Forum-lid
Ik twijfel nu al een tijdje welke pedalen ik aan zal schaffen. Heb op het moment simpele Look pedalen die om de haverklap piepen en kraken. Nu was ik van plan om Time Rxs carbon pedalen aan te schaffen, maar werd wat huiverig door de verhalen over problemen met de pedalen. Begrijp ik dat de nieuwste levering geen problemen op zal leveren??? Of kan ik toch beter kiezen voor een setje SPD-SL of Look Keo pedalen.....
Alsvast bedankt voor de adviezen.....
Alsvast bedankt voor de adviezen.....
-
- Forum-lid
Ik kan je de look keo carbon pedalen van harte aanbevelen. De nadelen van de oude look zijn allemaal weg : geen gekraak, gewicht is veel lager, keo's zijn veel platter. Ik heb er nu een gans seizoen mee gekoerst bij de elites z/c en alles draait nog prima zonder speling. Het pedaal zou zo nog zeker een seizoen meekunnen.
Ik rijd al jaren met Time pedalen! De laatste jaren met de RXS-pedalen. En vorig jaar met de RXS Carbon. Bijzonder fraai, licht, inovatief en vooral met de juiste hoeveelheid speling voor het ontzien van de knieën. Omdat je de pedalen ook nog iets naar buiten of naar binnen kan zetten zijn deze pedalen ideaal voor mij ! En ze maken geen geluid!! Dat was bij de Shimano SPD wel anders, echt waardeloos dat piepen en kraken. Dit heeft ook te maken met het feit dat mijn voeten roteren tijdens de neerwaartse beweging. Ik zou zeggen gewoon Time aanschaffen!
Gerardo
Zeer tevreden over de Time pedalen. Het merk niet laten schieten omdat er net een gevangene een paar weken lang wat pedalen verkeerd gemonteerd heeft. Hoewel het absoluut vervelend is deze onzekerheid. Wellicht dat er onder de Nederlandse fietsenmakers/Time dealers ook nog een vastzet tooltje verspreid wordt door Time.
Hoi,
De nieuwe (2007) pedalen zullen dit euvel hoedanook niet vertonen. Ze zijn nog lichter en mooier dan de vorige.
Heb vroeger ook nog een tijdje met Look pedalen gereden: last van rechterknie (patella), te hoog boven de pedaals, piepen en kraken en om de 2 maand nieuwe plaatjes waar je nog je leven mee riskeert als je ermee probeert te gaan....Nee, dank u.
Sindsdien heb ik met de Time Impact gereden, sinds een jaar nu met de RXS Carbon en Carbon Ti. Prima pedalen en met die schoenplaatjes doe je jaren. Je kan er zelfs veilig de trappen mee af...
Niet dat de Look Keo slechte pedalen zijn maar voor mijn gebruik is de Time RXS gewoon het beter uitgekiende pedaal.
Ciao,
De nieuwe (2007) pedalen zullen dit euvel hoedanook niet vertonen. Ze zijn nog lichter en mooier dan de vorige.
Heb vroeger ook nog een tijdje met Look pedalen gereden: last van rechterknie (patella), te hoog boven de pedaals, piepen en kraken en om de 2 maand nieuwe plaatjes waar je nog je leven mee riskeert als je ermee probeert te gaan....Nee, dank u.
Sindsdien heb ik met de Time Impact gereden, sinds een jaar nu met de RXS Carbon en Carbon Ti. Prima pedalen en met die schoenplaatjes doe je jaren. Je kan er zelfs veilig de trappen mee af...
Niet dat de Look Keo slechte pedalen zijn maar voor mijn gebruik is de Time RXS gewoon het beter uitgekiende pedaal.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
Mijn voorkeur gaat eigenlijk ook uit naar de Time carbon pedalen... Maar houdt dit in dat als ik nu op internet deze pedalen aanschaf, er een goed pedaal geleverd zal worden?? De 2007 versie?? Waarbij het probleem met de loslopende lager zich niet voor zal doen??
Lijkt misschien alsof ik alles wel erg grondig uitzoek, maar om binnen afzienbare tijd opnieuw met problemen te staan zie ik niet zitten!
Lijkt misschien alsof ik alles wel erg grondig uitzoek, maar om binnen afzienbare tijd opnieuw met problemen te staan zie ik niet zitten!
Ik heb de Time RXS Carbon Ti nu een jaar in gebruik, tot nu toe geen enkel probleem met de lagering. Ben er heel tevreden over. Vorige waren van Look waar ik enkele jaren op gereden heb. Daar was ik ook tevreden over , tot het gepiep en gekraak mij toch uiteindelijk begon te iriteren. Nu wetende, zou ik al veel eerder deze van Time aangeschaft hebben.
Op mijn fiets staan momenteel nog Look pedalen. Deze zijn nu 10 jaar oud en hebben al heel wat kilometers moeten draaien. Ze zien er natuurlijk niet uit: lomp en zwaar. Ik heb ze nog van mijn vorige fiets overgenomen. Ik ben er wel heel tevreden van. Ze werken nog heel goed! Ik heb nu via de fietsclub, aan een vriendenprijsje, de Time RXS kunnen kopen. Ik heb ze echter nog niet gemonteerd.Op mijn nieuwe fiets komen de Time RXS Carbon pedalen. Ik ben benieuwd of ik er even hard mee ga kunnen knallen als met mijn Looks! Laat ons hopen...
Quoten: Origineel geplaatst door sjoen op 22 Februari 2007
Op mijn fiets staan momenteel nog Look pedalen. Deze zijn nu 10 jaar oud en hebben al heel wat kilometers moeten draaien. Ze zien er natuurlijk niet uit: lomp en zwaar. Ik heb ze nog van mijn vorige fiets overgenomen. Ik ben er wel heel tevreden van. Ze werken nog heel goed! Ik heb nu via de fietsclub, aan een vriendenprijsje, de Time RXS kunnen kopen. Ik heb ze echter nog niet gemonteerd.Op mijn nieuwe fiets komen de Time RXS Carbon pedalen. Ik ben benieuwd of ik er even hard mee ga kunnen knallen als met mijn Looks! Laat ons hopen...
Hoi,
Hou wel rekening met het feit dat de Time pedalen veel korter bij de pedaalas komen te staan de je oude Looks.
Je zal dus de zadelpenhoogte dienen te verlagen en mede hierdoor zullen ook de dijbeenspieren zich dienen aan te passen, je gebruikt dan immers andere spierbundels.
Voorts denk ik dat je meer dan aangenaam verrast zal zijn....
Ciao,
Hoi,
Hou wel rekening met het feit dat de Time pedalen veel korter bij de pedaalas komen te staan de je oude Looks.
Je zal dus de zadelpenhoogte dienen te verlagen en mede hierdoor zullen ook de dijbeenspieren zich dienen aan te passen, je gebruikt dan immers andere spierbundels.
Voorts denk ik dat je meer dan aangenaam verrast zal zijn....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 05 Oktober 2006
Zeer tevreden over de Time pedalen. Het merk niet laten schieten omdat er net een gevangene een paar weken lang wat pedalen verkeerd gemonteerd heeft. Hoewel het absoluut vervelend is deze onzekerheid. Wellicht dat er onder de Nederlandse fietsenmakers/Time dealers ook nog een vastzet tooltje verspreid wordt door Time.
?
monteren gevangenen miss de time pedalen of is het als .... bedoeld ?
grtz
?
monteren gevangenen miss de time pedalen of is het als .... bedoeld ?
grtz
flanders, campa the best !!!!!!!!
-
- Forum-lid
de pedalen die teruggeroepen en hersteld zijn vertonen een klein goud of rood stipje aan de as.. dus hoef je geen schrik meer te hebben van een of andere fabrieksfout eraan; ik heb ze zelf en ben er uitermate tevreden over
en als ze geen racing clip hebben ben je helemaal zeker dat er niets mis mee is:
en als ze geen racing clip hebben ben je helemaal zeker dat er niets mis mee is: