Maat van de stuurpen.
- razenderoeland
- Forum-lid
Sinds een goeie maand heb ik een andere racefiets. Het is een tweedehands fiets, maar dat is voor mij geen probleem. Nu ben ik op zoek naar een andere stuurpen, en hier stuit ik op een probleem. De stuurpennen welke ik in de fietsenhandel kan krijgen zijn allemaal in 1 of 1 1/8 inch. Echter , de stuurpen welke ik nodig heb heeft een maat van 7\8 inch. Ik weet dat er opvulbussen zijn om stuurpennen van 1 1\8 inch passend te maken voor 1 inch. Is zoiets ook in de handel voor 7\8 inch, of moet ik hiervoor naar een andere oplossing zoeken?
Hoe sterk is de eenzame fietser...
-
- Forum-lid
Kijk eens op de site van Cane Creek, die maken diverse shims, wellicht ook een passende voor jou. Misschien dat je zaag nodig hebt om alles passend te krijgen.
Verder garantie tot gisteren............
Verder garantie tot gisteren............
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
ik denk dat je een fiets hebt met een draad balhoofdstel, hiervoor kun je een aparte extender gebruiken om er een ahead-stuurpen op te zetten, er bestaan m.i. geen ahead-stuurpennen van 7/8" (Ø22,2mm)ITM en BBB hebben beide goede extenders, waarbij die van BBB de betere is, de extenders verlopen van Ø22,2 naar Ø25,4 mm (1"), daarna kun je voor een 1-1/8" stuurpen een zogenaamde shim gebruiken