Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Scheur in SLR C64

leonardofp
Forum-lid

leonardofp 03 okt 2006 23:02

Half maart dit jaar werd ik eigenaar van een Selle Italia SLR C64 (full carbon) zadeltje. Qua comfort was ik daar heel tevreden over tot ik tijdens het fietsen plots een doffe krak hoorde. Een klein scheurtje in de bovenkant van het zadel was het gevolg na in een klein putje gereden te hebben. Ik dacht dat alleen de lak geschonden was en qua stevigheid was het zadel inderdaad nog steeds hetzelfde als bij aankoop. Vorig weekend echter (ongeveer een maand na die eerste krak) scheurde het zadel verder en is het nu onberijdbaar geworden. Ikzelf weeg maar 71kg en het zadel is correct gemonteerd geworden. Is er nog iemand die dit probleem heeft en hoe zat het met de 2jaar garantie op dit zadel?
Alvast bedankt.
Fatta in Italia

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 05 okt 2006 19:22

Ik raadt je aan eens de importeur van Selle Italia te mailen, is kijken wat ze zeggen.

composite
Forum-lid

composite 13 okt 2006 23:14

Hoi Leonardo FP.
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn SLR C64.  Ook ik ben geen zwaargewicht met mijn 68 kg maar bij het rijden over een verkeersdrempel met 20 km/u hoorde ik ook een doffe krak. In mijn zadel (waar ik op dat moment 1 week op reed) zat in lengte richting een vrij oppervlakkige scheur.
Ik had mijn zadel gekocht bij www.bike-palast.com en die heb ik toen gelijk gebeld. Het was voor hen geen probleem dat ik mijn zadel terug zou sturen en zonder morren hebben ze me gewoon weer een nieuwe toegestuurd.
Wat mij echter wel opviel was dat de eerste C64 die ik kreeg duidelijk langer was dan mijn oude SLR Carbonio, maar de tweede C64 was exact even lang als mijn oude SLR!!?? Dit vind ik wel een tikje vreemd, maar goed..
Als ik jou was zou ik terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt of contact opnemen met de winkel (in geval van een online shop). Als het goed is moeten ze dit soort zaken voor je regelen.  Anders kun je inderdaad het beste met Selle Italia corresponderen (zie site voor dealers/importeur). 
Gang is alles!!

leonardofp
Forum-lid

leonardofp 16 okt 2006 21:41

@ Composite,
alvast bedankt voor uw reactie.Aangezien ik het zadel gekocht heb in de Pinarello-shop in Italië toen ik ook daar mijn Opera Leonardo ben gaan halen, lijkt het me wel niet de beste oplossing om opnieuw de reis te maken voor de garantie betreffende dit zadel. Ik zal alleszins proberen de importeur voor België in te schakelen of langs te gaan bij een andere fietsenwinkel.Ook heb ik de hoofdfirma Selle Italia al via mail en foto's op de hoogte gebracht van dit probleem. Hun antwoord was dat zij alleszins het zadel te zien willen krijgen om er een onderzoek op uit te voeren, want voor hen kan dit misschien wel een fundamenteel probleem vormen.
Ik hou jullie op de hoogte
Fatta in Italia

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 18 okt 2006 13:19

Leonardo FP, je moet je foto eerst ff uploaden op imageshack.us voor wij m kunnen zien
Over je probleem: is de onderkant van gezadel mss tegen de bovenkant van je zadelpen aangestoten?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

leonardofp
Forum-lid

leonardofp 18 okt 2006 23:38

Het zadel was correct gemonteerd zoals de voorschriften van Selle Italia.Ik dacht namelijk ook eerst dat de bovenkant van mijn zadelpen de onderkant van het zadel geraakt had, maar dit was echt het geval niet (de afstand tussen beide onderdelen bedraagt ongeveer 6cm)
Hier nogmaals een poging om een duidelijke foto te plaatsen en een (iets minder duidelijk) bewijs van de afstand zadel - kop zadelpen.
http://img288.imageshack.us/slideshow/p ... 22jez.smil
Fatta in Italia

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 18 okt 2006 23:46

Quote: Origineel geplaatst door Leonardo FP op 18 Oktober 2006
Ik dacht namelijk ook eerst dat de bovenkant van mijn zadelpen de onderkant van het zadel geraakt had, maar dit was echt het geval niet (de afstand tussen beide onderdelen bedraagt ongeveer 6cm)

(ik neem aan dat je mm bedoelt)
En als je erop zit? Meeste zadels zakken dan behoorlijk door, en ik zie dat je een 2-bouts zadelpen hebt die redelijk hoog uitsteekt...
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

leonardofp
Forum-lid

leonardofp 18 okt 2006 23:55

@ Scepticus:
ik bedoel inderdaad een 6-tal MM.
Ook wanneer ik erop zit raakt het zadel de kop van de zadelpen nog niet. Ik kan er nog net mijn pink tussensteken. Ik heb nu een Selle Italia SLR 135gr gemonteerd vanop mijn mountainbike en ook met de titaniumrails raken beide onderdelen elkaar niet.Hoedanook, zo'n dure carbonzadels mogen volgens mij zeker niet zo snel breken...
Fatta in Italia

leonardofp
Forum-lid

leonardofp 22 nov 2006 14:03

Zadel is inmiddels vertrokken naar verdeler die nog geen beslissing kon/wou nemen en het zadel opstuurde naar Italië zelf.
Fietsenmaker vertelde me dat een mogelijke oorzaak kon zijn van de barst dat ik mijn fiets ophang aan haken in de garage om hem te poetsen. Heb dit zelf nog eens nagegaan bij mijn andere fietsen en ik zie echt niet in hoe dit aanleiding kan zijn tot barsten van het zadel.
Ik hou jullie op de hoogte
Fatta in Italia

leonardofp
Forum-lid

leonardofp 19 jan 2007 12:55

Gisteren een pakje met UPS ontvangen van de firma Selle Italie. Ik had door alle beslommeringen al de hoop opgegeven, maar ik heb daadwerkelijk een nieuw zadel gekregen.
Hiermee wil ik alvast nogmaals mijn vertrouwen tonen in de firma Selle Italia zelf. ndanks het feit dat er geen brief met uitleg ofzo bijstak, vind ik dit pas een service.
TIP: als je met vragen over garantiezaken zit, stel deze dan zeker in de hoofdtaal van de firma om verwarringen en misverstanden te vermijden. Ik heb alvast een brief laten vertalen door mijn schoonzus in het Italiaans. Bovendien moet je niet altijd het volle vertrouwen schenken in de fietsenmaker of de importeur. Beter van je rechtstreeks tot de hoofdfirma te wenden.
Eind goed al goed!
Fatta in Italia

Plaats reactie