Tour Rennrad Magasin
-
- Forum-lid HC
Vandaag Tour van october weer binnen gekregen. Tjeetje wat een verschil met Fiets. Bijvoorbeeld 2 bladzijden over het polijsten van een achterderailleur. Veel info dus weer!
What makes the boat go faster?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 30 September 2006
Vandaag Tour van october weer binnen gekregen. Tjeetje wat een verschil met Fiets. Bijvoorbeeld 2 bladzijden over het polijsten van een achterderailleur. Veel info dus weer!
Wat doe je hier dan als Tour toch beter is? Wees dan consequent en maak ook geen gebruik van het forum....
Wat doe je hier dan als Tour toch beter is? Wees dan consequent en maak ook geen gebruik van het forum....
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 30 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 30 September 2006Vandaag Tour van october weer binnen gekregen. Tjeetje wat een verschil met Fiets. Bijvoorbeeld 2 bladzijden over het polijsten van een achterderailleur. Veel info dus weer!
Voor mij zijn het blad en het forum twee aparte zaken. Het forum is voor en door de forumleden. Het blad wordt gemaakt door een redactie.
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 30 September 2006Vandaag Tour van october weer binnen gekregen. Tjeetje wat een verschil met Fiets. Bijvoorbeeld 2 bladzijden over het polijsten van een achterderailleur. Veel info dus weer!
Voor mij zijn het blad en het forum twee aparte zaken. Het forum is voor en door de forumleden. Het blad wordt gemaakt door een redactie.
What makes the boat go faster?
Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 30 September 2006
Wees dan consequent en bekijk ook geen discussie over Tour Rennrad Magasin.
De Fiets leest wel een stukje makkelijker weg in m'n moerstaal.
Wees dan consequent en bekijk ook geen discussie over Tour Rennrad Magasin.
De Fiets leest wel een stukje makkelijker weg in m'n moerstaal.
Ik vind TOUR een goed blad... Goede testen, up to date.. Maar toch enkele minpunten: Heel erg veel reclame (letterlijk de helft van het blad), vooral de particuliere afdeling lees je gewoon niet. Info over lokale kleine wedstrijdjes lees ik niet; Vaak staan er voor mij niet relevante interviews in met mensen die ik niet ken.. En soms testen ze zadels, fietsendragers, e.d., onderwerpen zonder een hoog kwijlgehalte. Kortom: Een blad om in de gaten te houden en 4 tot 6 keer per jaar te kopen; Voor mij dan he...
-
- Forum-lid
De interessante testjes kun je altijd nog downloaden zonder het blad te hoeven kopen (kan in mijn woonplaats ook niet eens).
Tja, lees ook liever in het nederlands en Fiets voldoet meestal prima wat mij betreft maar net als Ponsteen zegt, af en toe kopen die Tour is best leuk. Ik haal 'm in duitsland als ik in de buurt ben. Weet iemand of het blad ook in nederland te krijgen is? Bijvoorbeeld in de randstad?
Tour is nu eenmaal een technisch completer blad, en gaat veel breder en dieper dan Fiets. En nog een pluspunt, in Tour staat geen Cornelis de Huisdichter
Fiets koop ik ook (omdat ik 'm dan eerder heb dan wanneer ik abonnee zou zijn), maar ik vind de informatie daarin wel wat oppervlakkiger, maar wel ok.
Fiets koop ik ook (omdat ik 'm dan eerder heb dan wanneer ik abonnee zou zijn), maar ik vind de informatie daarin wel wat oppervlakkiger, maar wel ok.
Ik koop regelmatig de Tour en moet zeggen dat ik het een prettig blad vind om te lezen. Inderdaad wel veel reclame maar dat kun je natuurlijk eenvoudig overslaan. Goede artikelen (artikels??) en test. Wat uitgebreidere interviews met wielrenners (uiteraard wel vaak met duitsers)
Kopen van het blad is geen probleem. Woon 500mtr van de Duitse grens.
Kopen van het blad is geen probleem. Woon 500mtr van de Duitse grens.
In TOUR worden producten meestal uitgebreider getest dan in FIETS. FIETS zou eens nauwer moeten gaan samenwerken met TOUR wat het testen van bepaalde producten betreft. Dan kan dat goedkoper en beider inzichten kunnen dan tot nog betere testresultaten leiden. Een win/win situatie voor alle partijen incl. natuurlijk de lezers.
Het is precies zoals met HiFi magazins. De Duitse, Engelse en Amerikaanse HiFi magazins besteden pagina's aan het testen van b.v. één versterker of CD speler. De Nederlandse bladen zijn heel oppervlakkig met hun testen en 1 A4tje voor een versterker is meestal het langste dat je er over kan lezen. Het bestaat verder meestal uit gegevens van de fabrikant en een summiere luistertest. Vandaar dat ik mijn abonnement op HVT b.v. heb opgezegd.
FIETS is ook voor verbetering vatbaar met hun testen. De helmen/ en bandentesten waren wel weer van niveau.
Het is precies zoals met HiFi magazins. De Duitse, Engelse en Amerikaanse HiFi magazins besteden pagina's aan het testen van b.v. één versterker of CD speler. De Nederlandse bladen zijn heel oppervlakkig met hun testen en 1 A4tje voor een versterker is meestal het langste dat je er over kan lezen. Het bestaat verder meestal uit gegevens van de fabrikant en een summiere luistertest. Vandaar dat ik mijn abonnement op HVT b.v. heb opgezegd.
FIETS is ook voor verbetering vatbaar met hun testen. De helmen/ en bandentesten waren wel weer van niveau.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955