Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

band te strak om velg

kermit
Forum-lid

kermit 28 sep 2006 11:28

Hallo,
Ik rijd met de combi Campa Scirocco (2005) wielen en Michelin Prorace 2 bandjes. Nu liggen deze bandjes dermate strak om de velg dat je ze met geen mogelijkheid van de velg kunt krijgen als je onderweg lek rijdt. Daar kwam ik gisteren achter... :-(
Ws. zijn de Campavelgen aan de grote kant, want om mijn vorige (Ambrosio) velgen pasten de Michelins probleemloos.
Mijn vraag is dus: welke banden vallen wat ruimer dan de Michelins? (In ongeveer dezelfde kwaliteitsklasse). Ik meen dat Fortezza's wat ruimer passen?
Ben ook benieuwd naar anderen die met Scirocco's rijden en welke banden zij erom hebben liggen.
bedankt voor alle suggesties,
K.

* You think education is expensive? Try ignorance.
* Freedom is just another word for nothing left to loose - Janis Joplin

buckleup
Forum-lid

buckleup 28 sep 2006 13:49

Je zou aan de Schwalbe Stelvio kunnen denken.
Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee .... maar in een andere forumdiscussie schrijft "Der Jan"
Misschien nog wel een belangrijke factor: op mijn Campa-wielen moet ik hemel en aarde bewegen om de Pro2-banden erop te krijgen, de stelvio's leg ik er daarentegen zo op. Wel jammer, want ik vind de Pro2's inderdaad net ff beter dan de stelvio's.
De betreffende discussie vind je hier:http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 28 sep 2006 14:27

Campagnolo velgen hebben inderdaad de naam dat ze een redelijk grote diameter hebben.
Vittoria banden hebben een wat ruimere passing.
Ik heb ooit eens tijdens een koers een klapband gehad met een Mavic velg (kleine diamter) met een vittoria band (redelijk ruime diameter). Het gevolg laat zich raden, voor mij in ieder geval niet meer die combinatie...
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

campasuper
Forum-lid

campasuper 28 sep 2006 20:49

Vittoria zou idd een oplossing kunnen zijn.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

jsparie
Forum-lid

jsparie 30 sep 2006 22:40

Weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar een paar jaar geleden was vittoria juist heel krap. Al heb ik het niet uit eigen ervaring maar gelezen in het duitse blad tour. De vouwbanden in ieder geval. Zeker geen goede combi met een ruime velg dus. Campa wielen vallen zeker groot. Dezelfde michelin pro 2 race had ik ook. Met geen mogelijkheid om mijn campa proton te krijgen en wel om mijn mavic cosmics carbone.
Mijn tip zou zijn vredestein fortezza of continental grand prix. Die kreeg ik wel om mijn campa wielen in ieder geval. De fortezza's zijn zo'n beetje de ruimste banden die ik ben tegengekomen in ieder geval.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 sep 2006 22:46

NIet alle campawielen hebben dat probleem. Mijn Eurussen zijn totaal geen probleem. Sirocco en Proton staan er om bekend.
Less is bore

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 30 sep 2006 23:30

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 30 September 2006

NIet alle campawielen hebben dat probleem. Mijn Eurussen zijn totaal geen probleem. Sirocco en Proton staan er om bekend.

Hoi,
Ach, weet je dit kan je dus in wezen met elk wiel of bandenmerk voor hebben. Gewoon een kwestie van pech hebben dat je net die combinaties hebt die aan de extremen van de toleranties zitten en voila.
Heb dit ook al met Eurus wielen voor gehad, hoor.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

renmuis
Forum-lid

renmuis 30 sep 2006 23:52

Vittoria open corsa evo cx in combinatie met een aantal verschillende campagnolo wielen die ik heb gaan zonder leren werkhandschoenen absoluut niet om deze velgen!. - ter vergelijking: stelvio's druk ik met blote handen er zo overheen, ik heb vergeleken met andere mensen vrij veel kracht in mijn handen.-De conti supersonic zit tussen deze twee in.
Wat evt. een tip is: op een paar andere (makkelijke) velgen "voormonteren" en goed oppompen evt. inrijden.Ik gebruik hier mavic cosmos voor waar ze simpel overheen gaan.
Als je campa wil heb je nooit meer wat anders ;)

kermit
Forum-lid

kermit 03 okt 2006 22:40

Dank voor alle reacties.
Voor de duidelijkheid, de bandjes zaten al maanden om deze wielen, dus ingereden zijn ze wel :-)
Ga eind van de week naar mijn lbs, volgens hem zouden conti 4000 beter moeten passen. Uiteraard gaat er een wieltje mee om ter plekke te proberen of dat klopt...
groet,
K.
* You think education is expensive? Try ignorance.
* Freedom is just another word for nothing left to loose - Janis Joplin

jsparie
Forum-lid

jsparie 04 okt 2006 22:45

Hou ook de fortezza's in gedachten. Al meerdere setjes gehad en valt tot nu toe echt ruimer dan alle andere merken/modellen.

Plaats reactie