winter schoonmaak
Het uit elkaar halen van de bracket hoort ook bij de winterschoonmaak hoor. Er komt altijd wel vuil en vocht in het brackethuis en dat moet proper gemaakt worden, daarna opnieuw wat montagevet eraan en terug in elkaar zetten. Als je 't niet doet hoopt er zich zand en roest in op en dan krijg je 't niet meer open als je ooit de as moet vervangen. Wel niet zelf aan beginnen als je niet 't juiste materiaal hebt. En natuurlijk eerst 't brackethuis nameten om te weten of je engelse of italiaanse draad hebt (links-rechts of rechts-rechts) anders loop je 't risico dat je de draad naar de filistijnen helpt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45
Quoten: Origineel geplaatst door sjarlie op 03 Oktober 2006
de ultgra groep is toch zo wiezo engels ?
Volgens mij Japans
de ultgra groep is toch zo wiezo engels ?
Volgens mij Japans
Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 03 Oktober 2006
Shimano is engelse draad, dus zo uit me hoofd hoe je normaal ook iets vastdraai ( met de klok mee dus) en italiaans is precies het tegengestelde...
Volgens mij is BSA engels en niet Shimano (is Japans zoals hier boven staat).Shimano levert als het goed is trapassen voor zowel BSA al italiaanse trapassen.
Shimano is engelse draad, dus zo uit me hoofd hoe je normaal ook iets vastdraai ( met de klok mee dus) en italiaans is precies het tegengestelde...
Volgens mij is BSA engels en niet Shimano (is Japans zoals hier boven staat).Shimano levert als het goed is trapassen voor zowel BSA al italiaanse trapassen.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
ik heb vanmiddag band vervangen( was echt heel er nodig) nu d8 ik van maak de ketting gelijk nog ff goed schoon zodat ik dit weekend nog mooi kan fietsen en dan volgende week ga ik fiets echt winter klaar maken ( vakantie ) alleen heb sinds maand powerlink is twee keer eerder zonder porblemen los geweest alleen nu kreeg ik hem er met geen mogelijkheid af ( hele duimen naar klote geduwt)dus ik ging bij mtb proberen daar kreeg ik hem er ook altijd wel af maar nu ook niet tot hij in eens los flopte er is dus denk ik een speciaale maniet voor alleen het lukte me daar na niet weer kan iemand mij die manier even vertellen alstublieft want word er gewoon chacherijnig van
ben deze week dus eindelijk begonnen nu liep ik alleen vast bij de achter naafvoor naaf ging prima maar nu had ik dus de vraag moet je om de achter naaf te smeren e het tandwiel er af halen ?ook lukte het niet de vork er uit te halen netjes stuurppen verwijdert maar kreeg hem er nog met geen mogelijk heijd uit iemand antwoord op deze problemen?
sorry voor de vorige post deze was een beetje onduidelijk vrees ik .
dit had te maken met het feit dat er een virus op me pc zit en ik dus maar even op internet kan anders gaat me computer flippen allemaal foutmeldingen enzo en dan loopt hij vast dus zit nu dus even op andere pc
zal post dus even herschrijven .
ik was vorig week woensdag begonnen met fiets winter klaar maken.
wat ik tot nu toe gedaan heb
voornaaf gesmeerd dit gaf geen problemen
zadel pen gesmeerd
achter en voorderier goed gepoetst
ketting gepoetst en opnieuw ingevet
tanwielbladen er af gehaald boutjes goed ingevet en bladen goed schoon gemaakt
wielen recht gedraait en remmen afgestelt ( dit ging verbasent goed )
waar ik vast liep
ik wou de achter naav dus ook smeren ik dacht dat word een eitje na dat ik de voor naar al gedaan had nou kreeg ik de cups er helemaal niet af nu was mijn vraag moet je het achter tandwiel er af halen om de achter ?
ook wou ik het bal hoofd smeren ik heb hier voor de hele stuur per er af gehaald wat ik gelezen had zou dit genoeg moeten zijn ik kreeg hem er echt nog niet uit zijn er dan mischien dingen die er nog meer af moet halen ? ( bij mijn mountainbike had ik ook gekeken voor balhooft en daar viel de vork er zo uit als de stuur pen los was
de trapas wou ik verlopig nog niks aan doen hier heb ik ook nog niet ht juiste gereedschap voor maar zit te twijfelen of ik dat zelf doe of door fietsen maker of helemaal niet .
het is een heel verhaal geworden ik hoop dat het zo duidelijker is
bij voor baad dank voor de andtwoorden
dit had te maken met het feit dat er een virus op me pc zit en ik dus maar even op internet kan anders gaat me computer flippen allemaal foutmeldingen enzo en dan loopt hij vast dus zit nu dus even op andere pc
zal post dus even herschrijven .
ik was vorig week woensdag begonnen met fiets winter klaar maken.
wat ik tot nu toe gedaan heb
voornaaf gesmeerd dit gaf geen problemen
zadel pen gesmeerd
achter en voorderier goed gepoetst
ketting gepoetst en opnieuw ingevet
tanwielbladen er af gehaald boutjes goed ingevet en bladen goed schoon gemaakt
wielen recht gedraait en remmen afgestelt ( dit ging verbasent goed )
waar ik vast liep
ik wou de achter naav dus ook smeren ik dacht dat word een eitje na dat ik de voor naar al gedaan had nou kreeg ik de cups er helemaal niet af nu was mijn vraag moet je het achter tandwiel er af halen om de achter ?
ook wou ik het bal hoofd smeren ik heb hier voor de hele stuur per er af gehaald wat ik gelezen had zou dit genoeg moeten zijn ik kreeg hem er echt nog niet uit zijn er dan mischien dingen die er nog meer af moet halen ? ( bij mijn mountainbike had ik ook gekeken voor balhooft en daar viel de vork er zo uit als de stuur pen los was
de trapas wou ik verlopig nog niks aan doen hier heb ik ook nog niet ht juiste gereedschap voor maar zit te twijfelen of ik dat zelf doe of door fietsen maker of helemaal niet .
het is een heel verhaal geworden ik hoop dat het zo duidelijker is
bij voor baad dank voor de andtwoorden