Over welke stad/recreatiefiets beschik je naast je koerfietsje? Of ben je het type die elke week zo'n 400 km fietst en de wagen/bus neemt om naar het werk/school te rijden dewelke slechts 5 km ver is.
Moet dit fietsje ook zulk performant materiaal hebben en perfect zijn afgesteld?
Stad / recreatie fiets
Een oude drieversneller, zwaar, handremmetjes. Ene handrem doet het niet, licht doet het niet, nauwelijks onderhouden, spatbord wordt met kunst en vliegwerk vastgehouden, scheur in zadel... Fiets er heel Utrecht mee door, naar werk, vrienden... Kortom: Mijn racefiets heeft het heel wat beter!
Quote: Origineel geplaatst door damoc op 26 September 2006
Over welke stad/recreatiefiets beschik je naast je koerfietsje? Of ben je het type die elke week zo'n 400 km fietst en de wagen/bus neemt om naar het werk/school te rijden dewelke slechts 5 km ver is.Moet dit fietsje ook zulk performant materiaal hebben en perfect zijn afgesteld?
Ik moet dagelijks met het Openbaar Vervoer naar de hogeschool(zo ongeveer 45km verderop). Met mooi weer neem ik wel eens de racefiets maar anders dus met het OV.
Daarvoor heb ik een oud barrel met roest om neer te kunnen zetten bij het station.
Over welke stad/recreatiefiets beschik je naast je koerfietsje? Of ben je het type die elke week zo'n 400 km fietst en de wagen/bus neemt om naar het werk/school te rijden dewelke slechts 5 km ver is.Moet dit fietsje ook zulk performant materiaal hebben en perfect zijn afgesteld?
Ik moet dagelijks met het Openbaar Vervoer naar de hogeschool(zo ongeveer 45km verderop). Met mooi weer neem ik wel eens de racefiets maar anders dus met het OV.
Daarvoor heb ik een oud barrel met roest om neer te kunnen zetten bij het station.
Een Giant "new century" fiets met een 7 versnellings achternaaf. Pas nog gepoetst dus hij kan er weer een paar jaar tegen. Als ik er 100 km per jaar mee fiets zal 't veel zijn. Wat het is met die fiets: ik krijg er altijd zo'n ontzettende zadelpijn op! Als het even kan pak ik de racefiets of MTB.
Elke dag 15 km (heen en terug) naar m'n werk op uiteraard de fiets. Wel op een hybride omdat je daarmee toch wat harder kunt fietsen en een stuk lichter is dan een gewone stadsfiets.
Merk: van Limpurg Plaza Alivio.Niet een top afmontage, maar ik moet zeggen dat het uitstekend werkt en blijft werken! Het slijt ook totaal niet. Mijn inziens heeft het dus totaal geen nut om LX of hoger op een hybride fiets te monteren. Deore zou eventueel nog leuk zijn omdat het schakelen net allemaal wat soepeler loopt.
Merk: van Limpurg Plaza Alivio.Niet een top afmontage, maar ik moet zeggen dat het uitstekend werkt en blijft werken! Het slijt ook totaal niet. Mijn inziens heeft het dus totaal geen nut om LX of hoger op een hybride fiets te monteren. Deore zou eventueel nog leuk zijn omdat het schakelen net allemaal wat soepeler loopt.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
-
- Forum-lid HC
Hybride van ghost. (Daar heb ik er nietr veel moeite mee dat het een duitser is) Volledig deore en naafdinamo
Haha, grappig. Vroeg me laatst ook al af wat voor stadfiets de meeste zouden hebben en of ze daar net zo mee bezig zijn als hun racer, je was me voor........Ik heb, al +/- 10 jaar, een RIH Monza met Shimano Nexus (oid) 4-speed.Langzaam aan is er toch al heel wat vervangen: stuur, spatbord, voorvork (in tweeen gevallen een keer!), achterwiel, rem- versnellingskabels, ketting + tandwiel, zadelpen.........Op het moment is mijn trapas kapot en mijn achterspatbord. Zal wel weer prijzig worden maar een nieuwe, goedkope fiets, in mijn maat, is niet makkelijk te vinden. (ben student dus moet wel goedkoop blijven), en om eerlijk te zijn zet ik mijn stalen metgezel na 10 jaar ook niet zomaar aan de kant........Ga altijd overal heen op de fiets, binnen de stad dan........kan in Amsterdam alsnog best een eindje zijn...........Gek eigenlijk, zou op mijn racefiets geen Shimano nemen terwijl het wel op de stadfiets zit........ook niet heel veel andere keuze voor stadfietsen voor zover ik weet.....Als ik het geld zou hebben zou ik trouwens wel al precies weten hoe mijn ideale stadsfiets er uit zou zien en waar ik hem hier in Amsterdam zou laten bouwen.@Ponsteen: He! Ik kom uit Utrecht....oostzijde (Wilhelminapark+Stadion), waar jij dan ongeveer?
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox