Ik heb een centaur/chorus groep. Shifters en crankstel zijn van chorus de rest is centaur.
De laatste tijd vind ik dat het behoorlijk wat herrie maakt tijdens het fietsen. Vooral wanneer ik op het buiten blad fiets is het gewoon irritant. Ketting en deraileur wieltjes zijn goed gesmeerd dus daar ligt het volgens mij niet aan. Volgens de FM kan het aan het deraileur pad liggen wat dan eventueel uitgelijnd zou moeten worden.
Graag jullie mening hier over. Zelf vind ik het onacceptabel voor zn, in mijn ogen, dure kwaliteits groep.
Bijvoorbaat dank
vraagje over mijn centaur/chorus groep
Ik zou eerst de derailleur instelling controleren, daarna kijken of het derailleuroogje aan het frame verbogen is.Ik weet niet hoeveel kilometer er op zit maar dat spul is goed.Je kan natuurlijk een maandagochtend exemplaar hebben dat wel.
Als je campa wil heb je nooit meer wat anders
Loopt de ketting misschien tegen de voorderailleur aan?
Loopt de ketting vrij door je achter derailleur? Soms komt het voor dat na schoonmaken de derailleur kooi verkeerd om terug gemonteerd wordt.
Ik neem aan dat de ketting bladen nog goed zijn en dat je de juiste ketting breedte hebt gemonteerd (10 speed / 9 speed)
Loopt de ketting vrij door je achter derailleur? Soms komt het voor dat na schoonmaken de derailleur kooi verkeerd om terug gemonteerd wordt.
Ik neem aan dat de ketting bladen nog goed zijn en dat je de juiste ketting breedte hebt gemonteerd (10 speed / 9 speed)
Quoten: Origineel geplaatst door Vigoroso op 26 September 2006
Met de groep is pas 1700 km gefietst. Instelling van de achter derailleur is goed en de ketting loopt niet tegen de voor derailleur aan. Ga nu toch denken dat het derailleur pad niet goed uitgelijnd is.
Met 1700 km kan de ketting al versleten zijn. Even op (laten) meten dan weet je het zeker.
Waar lijkt het geluid van daan te komen? probeert de ketting op een ander kransje te lopen?
Waarmee smeer je je ketting?
Met de groep is pas 1700 km gefietst. Instelling van de achter derailleur is goed en de ketting loopt niet tegen de voor derailleur aan. Ga nu toch denken dat het derailleur pad niet goed uitgelijnd is.
Met 1700 km kan de ketting al versleten zijn. Even op (laten) meten dan weet je het zeker.
Waar lijkt het geluid van daan te komen? probeert de ketting op een ander kransje te lopen?
Waarmee smeer je je ketting?
ik denk niet echt dat het er toe doet maar de trapas voor een choruscrankstel is 102 mm en voor centaur 108 mm. Misschien een vraag voor Casran?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
@toni opzich wel snel dan als de ketting al versleten zou zijn maar zou idd kunnen. geluid komt van achter (denk bij de derailleur zn beetje) Het is niet bij elke kransje even erg. Ik smeer de ketting met dry lube van cyclon ofzo.
@ fiedoo Er zit trouwens ook een Chorus trapas in. Sorry was ik vergeten te vermelden.
Bedankt voor de feetback mannen. Toch maar even langs de FM. En wat Sharkman al zegt als het mijn FM niet lukt dan zou ik toch maar eens een andere FM moeten zoeken.
@ fiedoo Er zit trouwens ook een Chorus trapas in. Sorry was ik vergeten te vermelden.
Bedankt voor de feetback mannen. Toch maar even langs de FM. En wat Sharkman al zegt als het mijn FM niet lukt dan zou ik toch maar eens een andere FM moeten zoeken.