TUBES vs CLINCHERS
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 30 September 2006
19 rendementswinst t.o.v. een karrewiel misschien? Met wat vergelijkt hij precies en waar tovert ie die cijfers dan wel vandaan?
-------
Hij vergelijkt met butyl. Lijkt me inderdaad sterk, 19rendementswinst. Nu ja, dat is wat er staat in het magazine (waarin Michelin veel adverteert... ) van de Vlaamse Wielrijdersbond nr 3 van 2006 op blz 34.
19 rendementswinst t.o.v. een karrewiel misschien? Met wat vergelijkt hij precies en waar tovert ie die cijfers dan wel vandaan?
-------
Hij vergelijkt met butyl. Lijkt me inderdaad sterk, 19rendementswinst. Nu ja, dat is wat er staat in het magazine (waarin Michelin veel adverteert... ) van de Vlaamse Wielrijdersbond nr 3 van 2006 op blz 34.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb hetzelfde gedaan, maar gelukkig iets minder snel. Ik vond het niet echt een succes om met 1 hand omhoog te rijden, met de ander beetje proberen te remmen, want de band stond echt plat. En dan aan beide kanten het complete peleton langs je heen. Toen had ik zoveel liever een tube gehad dan die GP3000 die je bij het minste kwijt bent als hij plat staat.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 03 Oktober 2006
Ik heb hetzelfde gedaan, maar gelukkig iets minder snel. Ik vond het niet echt een succes om met 1 hand omhoog te rijden, met de ander beetje proberen te remmen, want de band stond echt plat. En dan aan beide kanten het complete peleton langs je heen. Toen had ik zoveel liever een tube gehad dan die GP3000 die je bij het minste kwijt bent als hij plat staat.
Ik had een Vittoria CX of een Continental tube eropliggen. Maar gelukkig goed op de velg gekit.
Goed wat kit gebruiken, duurt wel wat langer met afhalen maar in zo'n situatie is het toch fijn dattie goed vast ligt.
Ik heb hetzelfde gedaan, maar gelukkig iets minder snel. Ik vond het niet echt een succes om met 1 hand omhoog te rijden, met de ander beetje proberen te remmen, want de band stond echt plat. En dan aan beide kanten het complete peleton langs je heen. Toen had ik zoveel liever een tube gehad dan die GP3000 die je bij het minste kwijt bent als hij plat staat.
Ik had een Vittoria CX of een Continental tube eropliggen. Maar gelukkig goed op de velg gekit.
Goed wat kit gebruiken, duurt wel wat langer met afhalen maar in zo'n situatie is het toch fijn dattie goed vast ligt.
Hallo aan fdegrove
Ik overweeg om carbon/ tubewielen te kopen en dank zij uw duidelijke uitleg maakt het lijmen me al minder benauwd.
maar waar moet ik op letten bij het losmaken van de tube, zodat er geen stukjes carbon van de velg loskomen. Dit zou nog al eens gebeuren lees ik op het forum.
Dus hoe voorkom je dit.
alvast bedankt.
Ik overweeg om carbon/ tubewielen te kopen en dank zij uw duidelijke uitleg maakt het lijmen me al minder benauwd.
maar waar moet ik op letten bij het losmaken van de tube, zodat er geen stukjes carbon van de velg loskomen. Dit zou nog al eens gebeuren lees ik op het forum.
Dus hoe voorkom je dit.
alvast bedankt.
Wanneer je mooie Carbon draadband velgen zoekt moet je eens kijken op de volgende site www. gravity-zero.com.au. Ik heb zojuist een set laten overkomen uit Australie, zien er prachtig uit , zijn licht 1350 gram voor een set en nog redelijk van prijs ook.
Quoten: Origineel geplaatst door HS200 op 25 September 2006
Kan er iemand mij de voor- en nadelen van tubes- en clinchervelgen uitleggen ? Heb nu 'gewone' draadbanden (conti 4000) op Ksirium sl velgen. Zou graag Carbonvelgen (dus op tubes) aanschaffen voor tijdritten...Maar het 'tube-systeem' met cement en/of lijm schrikt me af...
Kan er iemand mij de voor- en nadelen van tubes- en clinchervelgen uitleggen ? Heb nu 'gewone' draadbanden (conti 4000) op Ksirium sl velgen. Zou graag Carbonvelgen (dus op tubes) aanschaffen voor tijdritten...Maar het 'tube-systeem' met cement en/of lijm schrikt me af...
Quoten: Origineel geplaatst door olli op 05 Oktober 2006
Hallo aan fdegrove
Ik overweeg om carbon/ tubewielen te kopen en dank zij uw duidelijke uitleg maakt het lijmen me al minder benauwd.
maar waar moet ik op letten bij het losmaken van de tube, zodat er geen stukjes carbon van de velg loskomen. Dit zou nog al eens gebeuren lees ik op het forum.
Dus hoe voorkom je dit.
alvast bedankt.
Hoi,
Je bent best om geen adhesieve strips a la Tufo of 3M Fast Tack te gebruiken maar natuurlijke lijm.
Uit onderzoek is gebleken dat de Vittoria Mastik ne in combinatie met composiete velgen de beste resultaten oplevert en absoluut geen risico vormt.
Alternatieven zijn Tubasti (Velox voert dit, denk ik) en Pastali. Minder geschikt is de Continental tubekit.
Gelukkig is de Vittoria lijm vlot verkrijgbaar, lijmresten en druipdraden kunnen later probleemloos met lampolie of aceton worden verwijderd. Best eerst laten drogen, gaat dan makkelijker.
Verder hoef je je nergens om te bekommeren, na enkele malen moet dit iedereen probleemloos lukken. Best wel erop letten niet de spaakgaten vol te laten lopen met lijm anders wordt het aantrekken van de spaken een vervelende klus. Dus mooi tussen de spaakgaten verspreiden en vooral de oplopende rand van het velgbed netjes voorzien van lijm.
Ciao,
Hallo aan fdegrove
Ik overweeg om carbon/ tubewielen te kopen en dank zij uw duidelijke uitleg maakt het lijmen me al minder benauwd.
maar waar moet ik op letten bij het losmaken van de tube, zodat er geen stukjes carbon van de velg loskomen. Dit zou nog al eens gebeuren lees ik op het forum.
Dus hoe voorkom je dit.
alvast bedankt.
Hoi,
Je bent best om geen adhesieve strips a la Tufo of 3M Fast Tack te gebruiken maar natuurlijke lijm.
Uit onderzoek is gebleken dat de Vittoria Mastik ne in combinatie met composiete velgen de beste resultaten oplevert en absoluut geen risico vormt.
Alternatieven zijn Tubasti (Velox voert dit, denk ik) en Pastali. Minder geschikt is de Continental tubekit.
Gelukkig is de Vittoria lijm vlot verkrijgbaar, lijmresten en druipdraden kunnen later probleemloos met lampolie of aceton worden verwijderd. Best eerst laten drogen, gaat dan makkelijker.
Verder hoef je je nergens om te bekommeren, na enkele malen moet dit iedereen probleemloos lukken. Best wel erop letten niet de spaakgaten vol te laten lopen met lijm anders wordt het aantrekken van de spaken een vervelende klus. Dus mooi tussen de spaakgaten verspreiden en vooral de oplopende rand van het velgbed netjes voorzien van lijm.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Voor mtb's is dit een goede oplossing, om de racefiets heb je er niets aan. Het grootste voordeel van tubeless is dat je geen stootlek meer kunt rijden en daardoor met zachtere banden kunt rijden. Met een tube kun je ook geen stootlek rijden voor zover dat een issue op de racefiets is. Enige manier om met een racefiets stootlek te rijden is door een te groot gat of als je vanuit de berm de kasseien weer op rijdt.
Als je lek rijdt op de racefiets is het bijna altijd dat er iets scherps door je band heen is gegaan.
Als je lek rijdt op de racefiets is het bijna altijd dat er iets scherps door je band heen is gegaan.