Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Time Iclic problemen??

dave73nl
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 30 jul 2010 15:56
Locatie: Tilburg

dave73nl 15 dec 2010 21:24

Ik vind de speling wel fijn en inderdaad speling maar geen gevoel van te los zitten :)
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 15 dec 2010 21:29

gek genoeg heb ik nog geen enkel probleem ondervonden met de IClic pedalen. Ik rij er vanaf juli mee en heb er sindsdien zo'n 3 duizend km mee weggetrapt tijdens criteriums, klassiekers en trainingen.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 16 dec 2010 21:04

Hoi,

Met de eerste generatie schoenplaatjes voor de I-Click zat het inderdaad goed fout.
Als je het ontwerp nog maar bekijkt zie je al gelijk waar het mis zal gaan trouwens.

De tweede generatie is O.K. ook al heb je altijd wel schoen/plaat positie/gewicht combinaties die alles kapot krijgen.
Op een forum is het vaak zo dat als er eentje een slechte ervaring vertelt er gelijk een boel volgen.
Zou ik niet te veel waarde aan hechten.

Ondertussen kijk ook ik de kat uit de boom en rij rustig verder met de RXSjes.....:p

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

cmc24
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 25 jun 2010 18:03

cmc24 16 dec 2010 21:53

Ik heb de i-clic fiberflex dit seizoen gebruikt op 2 fietsen. Geen problemen mee gehad en ben er nog steeds heel blij mee.
En er zijn natuurlijk altijd mensen die alles kapot krijgen :-)
BeOne Rosso

krilynck
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jul 2010 21:18

krilynck 17 dec 2010 18:45

Ik heb intussen I-Clics binnen en wacht even op beter weer om ze te testen. :) Je leest inderdaad heel veel over het snel slijten en kapot gaan van de plaatjes, maar mensen die dat opgooien worden vaak overstelpt met reacties van anderen die juist weer heel goede ervaringen hebben met het product.

Als je het gevoel hebt dat je het niet moet doen, of als je de zaak niet vertrouwt, doe het dan niet. ;) Er zijn genoeg andere prima pedalen op de markt.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 13 mei 2011 17:50

Zorg echt dat je de vernieuwde cleats krijgt. Bij mij waren de oude meegeleverd bij de pedalen en ik dacht 'laat maar', maar die slijten écht als een malle..

Hier een plaatje van de V1:
[img=http://s.wiggle.co.uk/images/time-iclic-cleat-med.jpg]

En van de V2:
[img=http://www.radsport-libber.de/shop/cata ... latten.jpg]

En voor degenen die slecht zijn in "zoek-de-verschillen-spelletjes": de achterste raampjes zijn massief in de V2.


En mijn plaatje na weinig gebruik:
[img=http://img813.imageshack.us/img813/7669 ... leatv1.jpg]

krilynck
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jul 2010 21:18

krilynck 14 mei 2011 02:29

Zo zien de mijne er ook ongeveer uit, ja... Een kilometer of 700 mee gereden, zal niet meer zijn. Slijten die nieuwe plaatjes aan de voorkant ook minder? Dat is vooral waar ik last heb. En jij zo te zien ook! :P

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 14 mei 2011 12:11

Ik heb de nieuwe net in gebruik, over een paar maanden zal ik een update doen :)

Het is vooral de voorkant idd, het rode laat gewoon los van het zwarte. Het zal de werking niet beinvloeden, maar aangezien de V1 ook makkelijk schijnt te breken vond ik het toch tijd voor de kliko..

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 14 mei 2011 13:12

Je kunt voor dit soort plaatjes covers gebruiken voor tijdens het lopen. Mijn broer heeft ze voor zijn (eveneens zeer snel slijtende) Look plaatjes. Een keer vergeten en ze zijn half weg. Heeft ie nog een ketting mee geruineerd, door heftig uit zijn pedaal te schieten.

Heb je wel iets extra's om in je shirt te proppen...

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 14 mei 2011 14:00

De nieuwe versie zou slijtvaster moeten zijn. Ik hoop het maar, want ik ga niet met covers in de weer. Op de verpakking van de pedalen staat "Cafe Cleat", dus dat moeten ze dan maar waar maken :)

siemstra
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 feb 2010 16:34

siemstra 14 mei 2011 14:26

Ik fiets nu vanaf februari 2010 ( zo'n 6000 km ) met de i-click Racer. Dus ook met de eerste generatie plaatjes. Ik ben er uitermate tevreden over! De pedalen zijn lekker licht, 5 graden speling, in- en uitklikken gaat als de brandweer en helemaal niets geen gepiep en/of gekraak! Dat laatste was met de Keo's wel anders... Ook na deze 6000 km fietsen zijn mijn eerste schoenplaatjes nog prima in orde!!! Daar moet wel bij gezegd worden dat ik er geen halve marathon mee loop. Zelfs geen 700 km zoals volgens mij Foosho heeft gedaan... Tjonge jonge... Het is maar net hoe zuinig je met je materiaal om gaat. Je hebt mensen die alles 10x sneller verslijten. En je moet met fietsschoenen aan ook niet naar het cafe gaan natuurlijk...

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 14 mei 2011 20:15

siemstra schreef:Daar moet wel bij gezegd worden dat ik er geen halve marathon mee loop. Zelfs geen 700 km zoals volgens mij Foosho heeft gedaan... Tjonge jonge... Het is maar net hoe zuinig je met je materiaal om gaat. Je hebt mensen die alles 10x sneller verslijten. En je moet met fietsschoenen aan ook niet naar het cafe gaan natuurlijk...

Toch knap dat je dat allemaal weet... en misschien, heeeel misschien is er een reden waarom er een V2 uitgekomen is :rolleye:

Met die cleats is absoluut niet veel lopen. Zelfs met de notoir snelslijtende Keo cleats deed ik 10x zo lang. Als jij iedere stap op je sokken gaat lopen moet je dat zelf weten, maar daar pas ik voor.

Plaats reactie