NSK 2006
Al is het alweer twee dagen geleden, toch vind ik dat 't niet voorbij kan gaan zonder hier ook even onder de aandacht te zijn geweest! http://www.nsk2006.nl/Op de organisatie niets aan te merken, wel werkte het weer absoluut niet mee en daarmee de aantallen toeschouwers. Het parcours moetje van houden en met name de omgeving was ook niet echt sfeer bevorderend.Als het goed is volgend jaar in Utrecht, hopelijk halen ze het niet in hun hoofd het daar op de Uithof te doen maar ergens in de buurt van de Heuvelrug.Extra leuk om hier neer te zetten dat "mijn" vereniging (www.SKITS.nl ) de koers (mede) hard heeft gemaakt. Bij de dames zonder sowieso, 5 van de 9 van SKITS. Plaats 3,4, 7,8 en 9. Bij de heren heeft met name één ook flink voorin gereden, laatste vijf rondes oid alleen gereden, net voor de streep kwam er nog een aantal overheen. Plaats 6 en 7. Zelf kon ik helaas niet rijden omdat die stomme k*tknie nog steeds niet in orde is.Nummers 2 & 3 van SKITS.Nog mensen van het forum hier die meereden/aanwezig waren?
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox
-
- Forum-lid
Wat een klote rondje zeg... nuff said.
Ja, voor zover ik het kon beoordelen te voet zag het er niet heel aantrekkelijk uit. Dat i.c.m. de regen zijn er ook nog twee van ons (en totaal wel meer) gevallen. Eén bij de dames (uiteindelijk 4e) en één bij de heren (uiteindelijk 7e), je ziet ook 't gat in z'n broek....
Maar Cas wil wel ff zeggen, dat die 5 Skits-dames waar jij het over hebt ook meteen 5 van 14 gestarte dames betrof, dus heel gek is dat niet. Gek genoeg vinden dames het nog steeds niet de moeite om op een NSK te starten....ik denk dat hier nog een hele klus ligt voor de verschillende SWV's en natuurlijk de SWN (al zie ik van hun nog steeds het bestaansrecht niet in)
Verder wil ik effe kwijt dat de winnaar heren-niet-licentiehouders in de periode 2003-2005 een elite-licentie had, dus eigenlijk niet echt een niet-licentiehouder was?
Verder wil ik effe kwijt dat de winnaar heren-niet-licentiehouders in de periode 2003-2005 een elite-licentie had, dus eigenlijk niet echt een niet-licentiehouder was?
Quoten: Origineel geplaatst door Corgan op 25 September 2006
Maar Cas wil wel ff zeggen, dat die 5 Skits-dames waar jij het over hebt ook meteen 5 van 14 gestarte dames betrof, dus heel gek is dat niet. Gek genoeg vinden dames het nog steeds niet de moeite om op een NSK te starten....ik denk dat hier nog een hele klus ligt voor de verschillende SWV's en natuurlijk de SWN (al zie ik van hun nog steeds het bestaansrecht niet in)
Jaja, maar dat schrijf ik toch ook: "Bij de dames zonder sowieso, 5 van de 9 van SKITS. Plaats 3,4, 7,8 en 9."Moet dus 5 van de 14 zijn? Was me daar dus zeker wel van bewust, desalniettemin was een aantal (3) er al heel snel af/op achterstand en hebben de twee andere dus allebei mooie plekken veroverd, 3e & 4e(met valpartij). De andere zijn dus wel laaste geworden idd......maar niet uit koers genomen/gestapt zoals de andere 5 (14-9).Je hebt zeker een punt dat dat jammer is. Dit jaar doe ik het bestuur en heb het wielrennen zo'n beetje "op me genomen". Heb mensen doodgegooid met het NSK, uiteindelijk dus redelijk aantal rijders, 3 mannen en vijf dames niet-L. één met-L. Maar als je bedenkt dat we 300 leden hebben...........Doel voor het jaar/wielrennen is meer een wedstrijdmentaliteit kweken, o.a. dmv het aanbieden van KNWU licenties en gerichte trainingen. Sowieso viel me op dat een aantal SWV's afwezig was. Wel gezien: Dutch Mountains, Domrenner(geen dames), Mercurius, WTOS (logisch). Niet gezien De Meet, Tandje Hoger, GazGaz, Klein Verzet of heb ik ze gemist?Over de heren zonder; die indruk hadden we al ja. Aan zijn fiets, rijstijl e.d. was te zien dat het niet zijn eerste wedstrijd was. Deste mooier dat Pieter heel lang met hem mee kon, op zijn gare, zware, stalen fiets met 7-speed, zonder enige wedstrijdervaring en uiteindelijk nog 6e werd.Reed jij ook mee?
Jaja, maar dat schrijf ik toch ook: "Bij de dames zonder sowieso, 5 van de 9 van SKITS. Plaats 3,4, 7,8 en 9."Moet dus 5 van de 14 zijn? Was me daar dus zeker wel van bewust, desalniettemin was een aantal (3) er al heel snel af/op achterstand en hebben de twee andere dus allebei mooie plekken veroverd, 3e & 4e(met valpartij). De andere zijn dus wel laaste geworden idd......maar niet uit koers genomen/gestapt zoals de andere 5 (14-9).Je hebt zeker een punt dat dat jammer is. Dit jaar doe ik het bestuur en heb het wielrennen zo'n beetje "op me genomen". Heb mensen doodgegooid met het NSK, uiteindelijk dus redelijk aantal rijders, 3 mannen en vijf dames niet-L. één met-L. Maar als je bedenkt dat we 300 leden hebben...........Doel voor het jaar/wielrennen is meer een wedstrijdmentaliteit kweken, o.a. dmv het aanbieden van KNWU licenties en gerichte trainingen. Sowieso viel me op dat een aantal SWV's afwezig was. Wel gezien: Dutch Mountains, Domrenner(geen dames), Mercurius, WTOS (logisch). Niet gezien De Meet, Tandje Hoger, GazGaz, Klein Verzet of heb ik ze gemist?Over de heren zonder; die indruk hadden we al ja. Aan zijn fiets, rijstijl e.d. was te zien dat het niet zijn eerste wedstrijd was. Deste mooier dat Pieter heel lang met hem mee kon, op zijn gare, zware, stalen fiets met 7-speed, zonder enige wedstrijdervaring en uiteindelijk nog 6e werd.Reed jij ook mee?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Van Klein Verzet had er niemand zin in dit flut rondje. Dames hebben we er wel geteld 2 van die een beetje actief zijn op de racefiets. De ene heeft geen zin meer om wedstrijden te rijden de andere heeft hartritme stoornissen en is daarvoor al 2x geopereerd in het seizoen, die heeft dus geen conditie meer.
Zelf zag ik het rondje totaal niet zitten en met mij zo'n beetje de rest. Met 120 man op zo'n smal parcours. Ik hoop dat ze het niet in de stad Utrecht zelf houden volgens jaar.
Zelf zag ik het rondje totaal niet zitten en met mij zo'n beetje de rest. Met 120 man op zo'n smal parcours. Ik hoop dat ze het niet in de stad Utrecht zelf houden volgens jaar.
-
- Forum-lid
NSK in Utrecht volgend jaar is over een wielerparcours, paar bochten en een klein klimmetje. Bij Nieuwegijn, kan dat?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kon niet begrijpen dat ze dit rondje hebben gepakt. Ken de straten daar heel goed, is heel beroerd
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 26 September 2006
NSK in Utrecht volgend jaar is over een wielerparcours, paar bochten en een klein klimmetje. Bij Nieuwegijn, kan dat?
ngelooflijk dat je daar een NK gaat organiseren. Asfalt is wel goed en zit nog een beetje hoogte verschil in, maar het is geen parcour om met een peleton van meer dan 100 man over heen te moeten. Rondje is volgens mij iets van 1,5 km, dus aan het eind van de wedstrijd kan je het wel dromen. Parcours is weinig beter dan dit jaar.
ngelooflijk dat je daar een NK gaat organiseren. Asfalt is wel goed en zit nog een beetje hoogte verschil in, maar het is geen parcour om met een peleton van meer dan 100 man over heen te moeten. Rondje is volgens mij iets van 1,5 km, dus aan het eind van de wedstrijd kan je het wel dromen. Parcours is weinig beter dan dit jaar.
-
- Forum-lid
Oh...
Tja wel lekker makkelijk (voor de organisatie) dit soort parcoursen over universiteitsterreinen of trainingsrondjes... Maar toch wel heel schraal na de leuke rondjes in St Geertruid en Nijmegen...
Tja wel lekker makkelijk (voor de organisatie) dit soort parcoursen over universiteitsterreinen of trainingsrondjes... Maar toch wel heel schraal na de leuke rondjes in St Geertruid en Nijmegen...
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh!!!!!!!Ik neem aan dat jullie het hier over hebben: http://www.nedereindseberg.nl/Is het parcours van de Volharding en het Stadion. Eeuwig zonde als ze het daar doen!!!!! Vorig jaar het kampioenschap van Utrecht daar gereden.Is toch zeker wel beter dan dit jaar, qua wegdek, omgeving en omdat er een (weliswaar piepklein) klimmetje inzit, maar daar kan je zo vaak koersen!Inderdaad enorm schraal als het daar is, dat ze dan niets hebben geleerd van Maastricht en Nijmegen..........zoveel leuker, mooier, aantrekkelijker als er een mooi parcours is. Voor zowel deelnemers, toeschouwers en sponsoren........................(zucht).Om eerlijk te zijn vind ik het ook behoorlijk gemakkelijk om het daar te doen......de omgeving van Utrecht biedt zoveel mooie mogelijkheden. Vraag me af of ze die al bekeken hebben.De Domrenner spammen dat ze het ergens anders moeten houden??!Had me er nu al op verheugd om volgend jaar wel mee te kunnen rijden.....op een mooi parcours.................in mijn geboortestad.....Hoe komt men trouwens aan deze info??
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door Cas* op 27 September 2006
Hoe komt men trouwens aan deze info??
Connecties (die jij onderhand ook wel zou moeten hebben )
Nedereindse berg klinkt bekend ja, geloof dat het idd daar is. domrenner.nl als je wilt gaan spammen
Goed, nog paar pics van afgelopen zaterdag. Wit/rood bolletjestenue, rode helm...
Hoe komt men trouwens aan deze info??
Connecties (die jij onderhand ook wel zou moeten hebben )
Nedereindse berg klinkt bekend ja, geloof dat het idd daar is. domrenner.nl als je wilt gaan spammen
Goed, nog paar pics van afgelopen zaterdag. Wit/rood bolletjestenue, rode helm...