Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Speedplay Zero.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 31 jan 2011 15:10

Ik heb nog niet eens 1000km gereden met mijn Speedplays en ik krijg al problemen met het kantelen. Vooral bij mijn rechtercleat, aan de kant waarmee ik meestal uitklik, is de metalen afdekplaat het meeste afgesleten. Aangezien enkel het gele plaatje een linker en rechter kant heeft ga ik die metalen platen omdraaien en hopelijk kunnen ze dan weer even mee. Verder wel erg tevreden met de bewegingsvrijheid die de pedalen bieden, ik vond met de kleine SPD al dat ik te weinig speling had!
Ik neem aan dat ik nu nog niet bang hoef te zijn voor slijtage aan het pedaal zelf?

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 31 jan 2011 15:13

Hoe kan dat harde stalen plaatje zo snel afslijten? Klink je tijdens het fietsen regelmatig uit je pedalen en laat je je voeten over het asfalt schuren?

Verder heeft de metalen afdekplaat helemaal niets te zien met het kantelen van je voet...
Stockie

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 31 jan 2011 16:22

Het is aan de binnenkant van die afdekplaat, tegen de veer aan. Het heeft dus niets te maken met over het asfalt schuren. Het kantelen wordt volgens mij juist wel daar veroorzaakt omdat normaal gezien de veer vast zit tussen het gele plastic en die plaat. Nu is dus net naast de opening die plaat dunner geworden waardoor die veer daar een beetje op en neer kan bewegen. Omdat die veer in de gleuven van het pedaal klikt kan je voet dus wel bewegen als die veer uit het vlak kan bewegen.
Wel apart dat het metaal sneller slijt dan het gele kunststof, dat is al ietsje ingesleten maar niet zo heftig. Ik heb wel enkele keren in de regen gereden, tijdens de Classico Boretti kon ik niet eens uitklikken van alle rotzooi die ertussen zat. Volgens mij heeft die ene rit behoorlijk wat impact gehad...
Ik maak straks wel even een foto als ik tijd heb.

dalegend
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:23

dalegend 05 feb 2011 21:05

Vanaf volgende week ben ik ook Speedplay-gebruiker en gisteren kreeg ik de volgende tip:

Een beetje kaarsvet op de pedalen doen om zo de slijtage van het plastieke tussenstuk (te gebruiken bij schoenen met 3 gaten) af te remmen/te vermijden.

Heeft nog iemand hier ervaring mee?

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 05 feb 2011 21:14

Ik heb de Speedplays net besteld, kan een goed tip wezen...of het werkt??
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 08 feb 2011 15:09

Hallo

Mijn linker speedplay Zero Stainless pendaal Rood heeft het begeven.
De fiets is er op gevallen en nu blijk dat het asje een opdonder heeft gehad , waardoor deze heel zwaar rond draaid. Heb het lagertje vervangen zonder verbetering.
Heeft iemand misschien nog een linker pendaal liggen?
de kleur is dan minder belangrijk!

b.v.d Juwilier
Afbeelding

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 11 feb 2011 07:06

Iemand ervaring met deze "Grease Gun">>
Shimano Grease Gun

Ik heb ook een tube Shimano lagervet liggen, deze kun je erop schroeven en zodoende kan ik mijn Zero's smeren?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

joukebuissink
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21

joukebuissink 09 mar 2011 17:52

Waar haal ik nu het goedkoopst een setje chromo speedplays?
En zitten de ijzeren shims tegenwoordig bijgeleverd?

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 09 mar 2011 18:37

johoop schreef:Hallo

Mijn linker speedplay Zero Stainless pendaal Rood heeft het begeven.
De fiets is er op gevallen en nu blijk dat het asje een opdonder heeft gehad , waardoor deze heel zwaar rond draaid. Heb het lagertje vervangen zonder verbetering.
Heeft iemand misschien nog een linker pendaal liggen?
de kleur is dan minder belangrijk!

b.v.d Juwilier



volgens mij heb ik nog een linker speedplay chromo pedaal in het rood.. Speedplay heeft mij bericht dat het mogelijk is om een enkel pedaal te bestellen, maar dat is mij tot nu toe niet gelukt. En ze reageren sindsdien niet meer op mijn emails..

zie hier het bericht van hen;
(...)
Sorry to hear about your mix-up with the auction. I can assure you, your stupidity is not a complete waste in this situation.

The best place to start your search, would be seeing with a local shop if they have a single pedal that they can be without until the next shipment from the distributor comes in. Single pedals can also be specially ordered through any authorized Speedplay Retailer and are available in all colors and spindle options we offer. To find a retailer near you, please visit the International Distributor page at Speedplay.com and contact your local distributor.

I hope this helps you on your search. If you have any questions, let me know and I will try to see what we can do for you. Thanks for (attempting to) support Speedplay Pedals.


Ik heb hen vandaag nog maar eens een email gestuurd. En als ze daar ook niet meer op gaan reageren, dan mag de speedplay met haar marketing machine van mij het apezuur krijgen. Dan hebben ze geen klant gewonnen en een negatief advies van mij als iemand er om vraagt.... :P
:winkthumb:

davidjezior
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2010 16:54

davidjezior 09 mar 2011 20:36

Jouke Buissink schreef:Waar haal ik nu het goedkoopst een setje chromo speedplays?
En zitten de ijzeren shims tegenwoordig bijgeleverd?


Ik heb ze twee weken geleden hier besteld, €85 lijkt me niet verkeerd vergeleken met andere winkels.
http://probikeshop.nl/index.php?p=18&s=&opt=2&id=298

shims = plaatjes? in dat geval, ja.

joukebuissink
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21

joukebuissink 09 mar 2011 21:11

Dank je voor je reactie! Ik doel op de ijzeren beschermplaatjes die iemand een paar paginas terug plaatste. Deze zouden het slijten van het plastic en de daarmee gepaard gaande kanteling van de schoenen tegen moeten gaan. Zaten deze erbij bij jou?

davidjezior
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2010 16:54

davidjezior 09 mar 2011 21:58

Jouke Buissink schreef:Dank je voor je reactie! Ik doel op de ijzeren beschermplaatjes die iemand een paar paginas terug plaatste. Deze zouden het slijten van het plastic en de daarmee gepaard gaande kanteling van de schoenen tegen moeten gaan. Zaten deze erbij bij jou?


Oh die dingen, nee die zaten er niet bij. Voor zover ik weet zitten die er nooit standaard bij.

Plaats reactie