Planet-X TT fiets
Nu maar weer even on topic.
Tri-gorkel, heb je al op je fiets gefietst? Hoe bevalt die?
Heb je ook nog een mail gestuurd met een paar vragen, misschien dat je daar even naar kunt kijken.
Tri-gorkel, heb je al op je fiets gefietst? Hoe bevalt die?
Heb je ook nog een mail gestuurd met een paar vragen, misschien dat je daar even naar kunt kijken.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Dit weekend twee trainingsritjes gemaakt op de fiets en hij bevalt me echt zeer goed.
De aanpassing van mijn koersfiets met opzetstuur naar deze fiets vind ik eigenlijk redelijk vlot gaan.
Vooral het stuur vind ik super in de hand liggen. Je kunt het op zoveel manieren aanpassen dat dit stuur voor iedereen kan gebruikt worden.
Je kunt de armsteuntjes in alle richtingen verplaatsen ten opzichte van het stuur wat zeker bijdraagd tot het comfort.
Momenteel ben ik zelf ook nog wat aan het uittesten om mijn ideale positie te vinden op de fiets. Enkele actie foto's kun je vinden op mijn site (www.jourygokel.be) onder "Gokel in akse" bij materiaal.
Alle kommentaar ivm positie op de fiets is welkom.
De aanpassing van mijn koersfiets met opzetstuur naar deze fiets vind ik eigenlijk redelijk vlot gaan.
Vooral het stuur vind ik super in de hand liggen. Je kunt het op zoveel manieren aanpassen dat dit stuur voor iedereen kan gebruikt worden.
Je kunt de armsteuntjes in alle richtingen verplaatsen ten opzichte van het stuur wat zeker bijdraagd tot het comfort.
Momenteel ben ik zelf ook nog wat aan het uittesten om mijn ideale positie te vinden op de fiets. Enkele actie foto's kun je vinden op mijn site (www.jourygokel.be) onder "Gokel in akse" bij materiaal.
Alle kommentaar ivm positie op de fiets is welkom.
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
Quoten: Origineel geplaatst door Cesar_ op 23 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 23 September 2006
Nee,maar serieus!
Heb eventueel wel wat vraagjes!Zin om kleiner team(om te beginnen)te sponseren?Moet niet veel zijn,word gewoon op blousje vermeld en eventueel om onze fietsen te leveren aan vast tarief!(1500e.max.)maar verkoop je er wel ineens 15-20fzo!
Klinkt mss dom,maar denk er eens over na!
Hé Marco, hij heeft ook gewoon een emailadres. Misschien wel netjes om het zo te doen. Weer aan de foute spulletjes gezeten?
Marco,
Stuur inderdaad even een mailtje naar info@carbonfreaks.nl
Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 23 September 2006
Nee,maar serieus!
Heb eventueel wel wat vraagjes!Zin om kleiner team(om te beginnen)te sponseren?Moet niet veel zijn,word gewoon op blousje vermeld en eventueel om onze fietsen te leveren aan vast tarief!(1500e.max.)maar verkoop je er wel ineens 15-20fzo!
Klinkt mss dom,maar denk er eens over na!
Hé Marco, hij heeft ook gewoon een emailadres. Misschien wel netjes om het zo te doen. Weer aan de foute spulletjes gezeten?
Marco,
Stuur inderdaad even een mailtje naar info@carbonfreaks.nl
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Quoten: Origineel geplaatst door Carbonfreaks op 25 September
Marco,
Stuur inderdaad even een mailtje naar info@carbonfreaks.nl
Heeft Carbonfreaks ook een stand op de Bikemotion?
Marco,
Stuur inderdaad even een mailtje naar info@carbonfreaks.nl
Heeft Carbonfreaks ook een stand op de Bikemotion?
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
Dit jaar nog niet...misschien volgend jaar.
Heel mooi fietsje, mischien zou je nog ietsjes korter kunnen zitten als je niet met je knieën in knel komt bij staan op de pedalen. Ik ben ook op zoek naar een compleet tijdritstuur. Hoe bevalt dit stuur inmiddels? Je hebt hem ingekort neem ik aan? Mag je dat zomaar afzagen dan?
Wanneer ik nog korter zou zitten zouden mijn knieën inderdaad mijn stuur raken tijdens het rechtstaan op de fiets.
Nu heb ik slechts een zeer kleine ruimte over en als ik niet oplet dan zou ik er nu reeds durven tegen zitten.
Het tijdritstuur bevalt me zeer goed. Ik heb me redelijk vlot kunnen aanpassen daaraan. Wel heb ik al een 2-tal jaar met een opzetstuur rondgereden op mijn gewone koersfiets waardoor de aanpassing niet zo groot is.
Het stuur kan je inderdaad gewoon afzagen.
Nu heb ik slechts een zeer kleine ruimte over en als ik niet oplet dan zou ik er nu reeds durven tegen zitten.
Het tijdritstuur bevalt me zeer goed. Ik heb me redelijk vlot kunnen aanpassen daaraan. Wel heb ik al een 2-tal jaar met een opzetstuur rondgereden op mijn gewone koersfiets waardoor de aanpassing niet zo groot is.
Het stuur kan je inderdaad gewoon afzagen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 08 aug 2006 13:15
Ik zou de stand vh zadel veranderen. Nu staat het zadel horizontaal, maar het zadel een klein beetje naar voren kantelen kan meer comfort opleveren ivm beknelling vd edele delen. Heb je al geexperimenteerd met de stand vh zadel?
Al met al een gaaf fietsie hoor! Heb zelf ook een frame met die grovere structuur carbon made in Taiwan. Een carbon slooping frame van Ilson te Groesbeek. Super comfortabel en scherp stuurgedrag.
Al met al een gaaf fietsie hoor! Heb zelf ook een frame met die grovere structuur carbon made in Taiwan. Een carbon slooping frame van Ilson te Groesbeek. Super comfortabel en scherp stuurgedrag.
Quoten: Origineel geplaatst door tri-gokel op 02 Oktober 2006
Wanneer ik nog korter zou zitten zouden mijn knieën inderdaad mijn stuur raken tijdens het rechtstaan op de fiets. Nu heb ik slechts een zeer kleine ruimte over en als ik niet oplet dan zou ik er nu reeds durven tegen zitten.Het tijdritstuur bevalt me zeer goed. Ik heb me redelijk vlot kunnen aanpassen daaraan. Wel heb ik al een 2-tal jaar met een opzetstuur rondgereden op mijn gewone koersfiets waardoor de aanpassing niet zo groot is.Het stuur kan je inderdaad gewoon afzagen.
Ik ben ook van plan om deze fiets aanteschaffen. Maar is dit nou het 2007 model of 2006? En nog 1 ding, ik heb een foto van het ligstuur op de site van planet-x gezien. Alleen kan je die steunen (waarop je ligt en waarop de schakelaars zitten). Dichter naar elkaar toe zetten of verder van elkaar af? Want op de site stonden ze wel heel ver uitelkaar. Alvast bedankt!
Wanneer ik nog korter zou zitten zouden mijn knieën inderdaad mijn stuur raken tijdens het rechtstaan op de fiets. Nu heb ik slechts een zeer kleine ruimte over en als ik niet oplet dan zou ik er nu reeds durven tegen zitten.Het tijdritstuur bevalt me zeer goed. Ik heb me redelijk vlot kunnen aanpassen daaraan. Wel heb ik al een 2-tal jaar met een opzetstuur rondgereden op mijn gewone koersfiets waardoor de aanpassing niet zo groot is.Het stuur kan je inderdaad gewoon afzagen.
Ik ben ook van plan om deze fiets aanteschaffen. Maar is dit nou het 2007 model of 2006? En nog 1 ding, ik heb een foto van het ligstuur op de site van planet-x gezien. Alleen kan je die steunen (waarop je ligt en waarop de schakelaars zitten). Dichter naar elkaar toe zetten of verder van elkaar af? Want op de site stonden ze wel heel ver uitelkaar. Alvast bedankt!
Als je de website goed had gelezen had je gezien dat ze juist hun aerobar profileren als de 1e bar met een carbon clamping system. Dus de "armen" kun je zo breed of zo smal zetten als je zelf wil( door middel van een "klem" systeem).
Ik maak me persoonlijk meer zorgen over de incompabiliteit van de extensions (dikte) met andere extensions. M.a.w. jammer dat je er geen Oval extensions in kan doen, bijvoorbeeld.
Ik maak me persoonlijk meer zorgen over de incompabiliteit van de extensions (dikte) met andere extensions. M.a.w. jammer dat je er geen Oval extensions in kan doen, bijvoorbeeld.
Quoten: Origineel geplaatst door amazza op 02 November 2006
Als je de website goed had gelezen had je gezien dat ze juist hun aerobar profileren als de 1e bar met een carbon clamping system. Dus de "armen" kun je zo breed of zo smal zetten als je zelf wil( door middel van een "klem" systeem).Ik maak me persoonlijk meer zorgen over de incompabiliteit van de extensions (dikte) met andere extensions. M.a.w. jammer dat je er geen Oval extensions in kan doen, bijvoorbeeld.
Oja, ik zie het nu
@ tri- gokel: Een vraagje hoe de fiets geleverd werd? Werd hij zeer netjes verpakt en opgestuurd. En hoe waren de onderdelen gemonteerd? Krassen op je stuur, zadelpen, lelijke bouten etc.? Of was dat allemaal prima in orde. Ik hoor het wel!
Als je de website goed had gelezen had je gezien dat ze juist hun aerobar profileren als de 1e bar met een carbon clamping system. Dus de "armen" kun je zo breed of zo smal zetten als je zelf wil( door middel van een "klem" systeem).Ik maak me persoonlijk meer zorgen over de incompabiliteit van de extensions (dikte) met andere extensions. M.a.w. jammer dat je er geen Oval extensions in kan doen, bijvoorbeeld.
Oja, ik zie het nu
@ tri- gokel: Een vraagje hoe de fiets geleverd werd? Werd hij zeer netjes verpakt en opgestuurd. En hoe waren de onderdelen gemonteerd? Krassen op je stuur, zadelpen, lelijke bouten etc.? Of was dat allemaal prima in orde. Ik hoor het wel!
Het kader is volledig afgemonteerd en wordt geleverd in een grote kartonnen doos waarin alles zeer stevig verpakt is.
Het kader zelf is nog eens in zo'n plastiek met luchtkussentjes (geen idee hoe dit noemt ) gewikkeld zodat er geen krassen op kunnen komen.
De wielen worden in een afzonderlijke doos geleverd.
Bij mij was er nergens schade te bespeuren van het transport en alles was zeer mooi afgewerkt.
De versnellingen, remmen waren ook al volledig afgesteld. Je kunt dus 10min na ontvangst van het pakket al beginnen fietsen.
Alleen de wielen monteren, stuur recht zetten, zadel met zadelpen er het frame schuven en je bent vertrokken.
Je moet wel zelf de extentions van het stuur nog inkorten op de maat die je wilt (als je reeds weet hoelang je ze wilt doen zij dit ook voor jou). want die zijn standaard gigantisch lang.
Het kader zelf is nog eens in zo'n plastiek met luchtkussentjes (geen idee hoe dit noemt ) gewikkeld zodat er geen krassen op kunnen komen.
De wielen worden in een afzonderlijke doos geleverd.
Bij mij was er nergens schade te bespeuren van het transport en alles was zeer mooi afgewerkt.
De versnellingen, remmen waren ook al volledig afgesteld. Je kunt dus 10min na ontvangst van het pakket al beginnen fietsen.
Alleen de wielen monteren, stuur recht zetten, zadel met zadelpen er het frame schuven en je bent vertrokken.
Je moet wel zelf de extentions van het stuur nog inkorten op de maat die je wilt (als je reeds weet hoelang je ze wilt doen zij dit ook voor jou). want die zijn standaard gigantisch lang.