Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bontrager x lite aero

suomi
Forum-lid

suomi 20 sep 2006 23:01

Heeft iemand ervaring met Bontrager x lite Aero wielen? (niet de carbon wielen) Ik kan ze voor E 600,-  kopen. Ik weet niet hoe ze zijn. Het zijn midden hoge velgen, niet bijzonder licht ( geloof iets meer dan 1700 gram). Zijn het goede wielen, en rijden ze goed? Hoe sterk zijn ze en zijn ze goed te richten? Ik vindt ze wel erg mooi, en ze passen goed bij mijn Trek.

thijsje
Forum-lid

thijsje 21 sep 2006 01:22

Geen lange-termijn ervaringen met de Aero's, wel met de andere Race X Lite's. Ik heb zelf 2 setjes Bontrager's: de 'gewone' Race X lite en Race X Lite carbon...

De wielen zijn allemaal superstijf en ook erg sterk, en natuurlijk zijn de geweldige naven (DT 240's) een pluspunt van de wielen. Looks mogen er zeker ook zijn wat mij betreft. Prijs/kwaliteit verhouding is ook erg goed. Ik verkies mijn Race X Lite's zeker boven een setje Ksyrium SL's (lichter, stijver, goedkoper en betrouwbaarder).

Ben echt super tevreden over de kwaliteit van de Bontrager wielen, en er komen nog zeker wat wielsets van dit merk bij.

suomi
Forum-lid

suomi 21 sep 2006 22:12

Dankjewel voor je reactie. De velgen zijn 31 mm hoog. Heb je dan meer last van zijwind?  Is deze hoogte als allround wiel te gebruiken of moet je rekening houden met bepaalde nadelen?

bo11gevers
Forum-lid

bo11gevers 23 sep 2006 00:31

Hallo,
Ik heb een paar Race X Lite Aero's en ik heb er twee jaar mee gekoerst en ik vond ze echt geweldig!!! Heel makkelijk te berijden wielen die niet veel wind vangen maar toch lekker 'Aero' zijn. Bijna onverwoestbaar (met mijn 60kg)!!!

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 23 sep 2006 22:21

ik heb de tube versie met een DT Swiss naaf erin, super wielen!!!! ik en een ploeggenoot reden op allebij carbon wielen ik met mijn Bontragers en hij met zijn Easton wielen, we reden op hetzelfde parcours en hij in mijn wiel, hij rijdt zijn voorwiel naar de klote en ik kon doorrijden, achteraf reed hij gewoon door... het enige geluk dat hij wel had was dat het garantiewerk was om een vage reden... maar blij dat ik voor die wielen heb gekozen en niet voor hoge velg!!! ( p.s. k heb mijn wielen bij Plieger gekocht voor €850 exc. tubes ed misschien een tip voor die €250 meer)
Afbeelding

Plaats reactie