Vraagje aan de kenners: is er een (groot) verschil in windgeluid tussen de verschillende merken en modellen?
en indien niet, hoe kan het geminimaliseerd worden.
Ik rijd nu (voor het eerst) met een fietshelm, namelijk de SELEV MATRIX
en een helmmuts die mijn oren bedekt (zéér warme Northwave)
Als ik mijn hoofd naar links of rechts draai, hoor ik geen geruis, kijk ik recht voor me uit dan is er een ambetant constant geluid (echt luid !), precies dat ik in een vliegtuig zit... ook als het windstil is trouwens...
is dat zo van alle merken/modellen????????
Thanks
helmen en minimum windgeluid? hoe?
Probeer eerst eens je bandjes rondom je oren wat anders af te stellen en dan het bandje net vóór je oor in het bijzonder. Het bandje een klein stukje verder van je oor af of juist een klein stukje naar je oor toe zal al stukken schelen.
Succes.
Succes.
Do not CROSS the road!
Ik heb een hele goedehelm van decathlon niks aan de hand, met een muts die je over afsluiten hoor je vaak wel wat ruis.. Oplossing is simpel, gewoon zachtje je ipod laten draaien. Uiteraard zachtje zodat je nog wel het verkeer hoord.
Alleen een oordopje kan ook al genoeg zijn.
Alleen een oordopje kan ook al genoeg zijn.
ik heb een Bell Alchera en heb exact hetzelfde probleem... alhoewel ik denk dat de helm zeker wel invloed heeft op de luchtstroming langs de oren ligt het waarschijnlijk meer aan een (over)gevoeligheid voor het suizende geluid. Dat is mijn idee in ieder geval.
op de macht
jensvoigt schreef:ik heb een Bell Alchera en heb exact hetzelfde probleem... alhoewel ik denk dat de helm zeker wel invloed heeft op de luchtstroming langs de oren ligt het waarschijnlijk meer aan een (over)gevoeligheid voor het suizende geluid. Dat is mijn idee in ieder geval.
Mijn idee: gewoon gezanik.
Cheap light strong, choose two
-
- Forum-lid
je kunt producten kopen die het geluid verminderen.
Nadeel hiervan is dat je dat ook het omringende geluid van het verkeer verminderd word.
http://www.slipstreamz.com/content.asp?subID=8
is zo'n voorbeeld.
Een goedkopere oplossing, oordopjes. (zoals van een mp3-speler)
en een eenvoudige tip, draag je fietsbril over de stelriempjes.
Nadeel hiervan is dat je dat ook het omringende geluid van het verkeer verminderd word.
http://www.slipstreamz.com/content.asp?subID=8
is zo'n voorbeeld.
Een goedkopere oplossing, oordopjes. (zoals van een mp3-speler)
en een eenvoudige tip, draag je fietsbril over de stelriempjes.
-
- Forum-lid
Kees0251 schreef:jensvoigt schreef:ik heb een Bell Alchera en heb exact hetzelfde probleem... alhoewel ik denk dat de helm zeker wel invloed heeft op de luchtstroming langs de oren ligt het waarschijnlijk meer aan een (over)gevoeligheid voor het suizende geluid. Dat is mijn idee in ieder geval.
Mijn idee: gewoon gezanik.
Helemaal geen gezanik! Ik heb een specialized en als ik geweten had dat het ding zoon rot herrie maakt had ik hem niet gekocht. Het zal wel even duren voor ik aan een nieuwe helm toe ben maar de volgende keer ga ik absoluut eerst een rondje fietsen
Do kin der mar druk mei weze