Ligt er denk ik een beetje aan hoe je zit is op je huidige fiets. Ik heb een 58cm (ct) met een vrij lange zit (cannondale frame), dwz dat ik met mijn armen redelijk gestrekt zit. Voor mij zou dan het beter zijn om één maatje kleiner te nemen zodat ik met mijn armen beter boven m'n stuur uitkom.Hoe dat bij jou zit zal je zelf even moeten bekijken. Zit je zelf al vrij kort dan zou ik een gelijksoortig frame kiezen. Kijk dan vooral naar de maat van de bovenbuis, die is denk ik nog belangrijker dan de maat van de zitbuis.Over het algemeen ben je denk ik beter af met een iets kleiner frame dan een te groot frame, vooral bij een tijdritframe.
Ikzelf zit er ook over te denken om deze winter iets op te bouwen of compleet te kopen. Dus als die persoon toevallig dubbele tijdritonderdelen/fiets heeft staan
Canyon heeft ook wel redelijk geprijste tijdrit/triathlon fietsen en frames. Mijns insziens mischien wel een beter keuze dan 2e hands als ik zo zie wat ze op e-bay en marktplaats vragen!Mischien even wachten tot de prijzen hiervan dalen als ze de nieuwe collectie uitbrengen en deze in de uitverkoop gooien.
Tijdritonderdelen
Hebben jullie al enig idee van een merk tijdritframe?En aan welk budget zitten jullie te denken?Op dit moment zit ik ook te kijken naar een tijdritframe.2dehands kom je ze inderdaad weinig tegen.Het liefst zou ik een BMC/Time/cervelo kopen maar die zitten boven het budget (1000-1200 euro).
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity