Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios carbon lite

HenH
Forum-lid

HenH 18 dec 2010 18:04

@Frigo: hardkop:p
Ik mag toch wel hopen dat Kuiper weet wat hij verkoopt en zelf inporteert.
Welk 'made in Italy' fiets is daar nog wel helemaal gemaakt?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 dec 2010 18:26

Frigo schrijft letterlijk niets verkeerd hoor. En Kuipersook niet.
Kuiper schrijft nergens dat de Giossen nog in Italie worden gemaakt ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

HenH
Forum-lid

HenH 18 dec 2010 18:47

Nergens niet om Daniel maar jij leest/interpreteert het anders dan dat mijn opmerkingen bedoeld waren. Ik mag toch hopen dat de smiley genoeg duidelijkheid geeft, om na elke zin een smiley te moeten zetten omdat het anders verkeerd opgevat kan worden is in mijn ogen wat overdreven.
Ik vind het wel mooi dat hij na de toelichting dat gevoel(tweeslachtig) nog steeds heeft. Dan ben je toch een beetje een hardkop in de positieve zin van het woord, is overigens niks mis mee.
En ik veronderstel niet dat Kuiper iets verkeerds zegt(dat hij zegt dat giossen in Italië gemaakt worden, dat maak jij er van;) De laatste zin sloeg op de twijfel die frigo had bij de kwaliteit van de frames vergeleken met vroeger en was een opmerking in algemene zin.
Als dit allemaal niet duidelijk is bij deze mijn excuses, het was niet de bedoeling dat het zo zou lijken als Daniel schetst.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

bluv107
Forum-lid

bluv107 18 dec 2010 18:58

Kuiper schreef:
BIANCHI_EURO schreef: Mocht je bij Balk in Nieuw Vennep nog niet geprobeerd hebben, weet dat hun nog wel zo een frame hadden/hebben staan.

Balk in Nieuw Vennep heeft volgens mij nog een New Carbon Ultra hangen en daar hing laatst nog een prijskaartje aan van ruim € 3000,=, de afzetters
:/
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

bianchi_euro
Forum-lid

bianchi_euro 18 dec 2010 19:30

Opvallend, die fysieke klachten van die Gios bezitters.
Ik zou me nog eens achter de oren krabben.
Hahaha, Da's een goeie! Misschien hebben ze te lang naar dat blauw gekeken?

Volgens mij zijn er nog wel frames die door de uitvinders van de stilletto zelf gemaakt worden. Denti, Daccordi, Guerciotti, Gios Torino, ik denk ook het aloude Atala etc. etc... niet het mode massaproduct, zeg maar.

Zoals ik het heb begrepen zijn er twee Gios bedrijven van de broers Aldo en Alfredo Gios. De ene is de grote Gios die in Japan produceerd en het andere een klein zeer exclusief bedrijfje in Italië.. (het oude Gios).

Met alle respect voor de nieuwe fietsen... kan ik Frigo goed volgen. Hij verwoordt heel duidelijk ook mijn gevoel. Ik voel nl. niets bij een sloping bovenbuis en werkelijk -bijna- alle frames op de bike motion waren sloping.

3000 Euro?! In 2008 waren ze 1600 Euro. Misschien worden ze meer waard? Of heeft ook Balk te lang naar het blauw gekeken?
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;

bianchi_euro
Forum-lid

bianchi_euro 18 dec 2010 19:37

Carbon ultra, met die sterren?? Niet carbon lite? Maar die is van 2002 en weegt nog 1850 gram. Weet je dat zeker?
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;

bluv107
Forum-lid

bluv107 18 dec 2010 20:09

Even goed lezen: New Carbon Ultra, het voornamelijk zwarte exemplaar dat ook bij Jos Feron staat.

frigo
Forum-lid

frigo 18 dec 2010 23:29

@H&H: Frigo heeft i.d.d. een hele harde kop:D

80% van alle fietsen is m.i. eenheidsworst. Met een sausje dat marketing heet wordt getracht onderscheid aan te brengen tussen de verschillende 'worsten'. Het nieuwe Gios waar Alfredo zijn naam aan leent, heeft net zoals Bertoli (komt gewoon uit de fabriek van ons eigen Unilever) helemaal niets met Italië te maken.

Als je een Gios koopt zou ik overigens nooit een Carbon lite kopen. De kracht van Gios lag en ligt n.l. niet bij carbon. Als je voor een plastic fiets kiest, koop dan gewoon een betaalbaar en degelijk exemplaar bij onze oosterburen.

Kies je daarentegen voor emotie, koop dan een stalen Italiaanse fiets (Gios, Pegoretti, Casati, Tomassini o.i.d.).
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

bianchi_euro
Forum-lid

bianchi_euro 19 dec 2010 14:44

Dat van die eenheidsworst daar kan ik mij wel in vinden. En eigenlijk wil ik daar nog aan toevoegen dat het een worst is met een niet zo prettig smaakje (ha!). De conventionele stalen fietsen zijn gewoon mooier en meer gracieus.

Wel denk ik dat naast de nadelen koolstof ook voordelen heeft en dat je daar best een mooi rijwiel van zou kunnen maken. Eigenlijk vind ik de carbon lite van Gios een voorbeeld daarvan.

De "new" ultra carbon. (Oeps, verkeerd gezien). Die komt uit 2006 en ligt bij http://www.defietsenmaker.nl voor 1000 Euro in de winkel. (Er zijn er nog een paar te koop en ik heb begrepen dat ze ook voor minder dan 1000 over de toonbank kunnen).

Je hebt wel dan meteen een probleem in huis gehaald want in tegenstelling tot de carbon lite moet in die frames een zadelpen met een hele dikke diameter en daar is na 5 jaar nergens meer aan te komen. Mogelijk zit je met zo'n diameter ook aan een buis-voorderrailleur van Campagnolo vast.

bluv107
Forum-lid

bluv107 19 dec 2010 16:22

Mario had naar mijn idee niet veel moeite een Campagnolo Chorus zadelpen van 32,4 mm doorsnede voor me te vinden, maar ik kan me vergissen.

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 19 dec 2010 23:36

Frigo schreef:Sorry Kuiper, ik blijf er toch een tweeslachtig gevoel bij houden; die in Japan geproduceerde Gios-fietsen van Alfredo missen m.i. toch de finesse van het oude Gios en van de fietsen die broer Aldo in Italië maakt.

BIANCHI_EURO schreef: Zoals ik het heb begrepen zijn er twee Gios bedrijven van de broers Aldo en Alfredo Gios. De ene is de grote Gios die in Japan produceerd en het andere een klein zeer exclusief bedrijfje in Italië..

Er wordt niks in Japan geproduceerd en een aparte Japanse Gios bestaat niet.
Vanuit Japan wordt alleen de verkoop naar de groothandels gedaan, dat bedrijf is tevens de groothandel voor Gios in Japan.
De frames worden naar eigen ontwerp van Gios in Taiwan geproduceerd.

frigo
Forum-lid

frigo 20 dec 2010 00:14

Kuiper schreef: Er wordt niks in Japan geproduceerd.... De frames worden naar eigen ontwerp van Gios in Taiwan geproduceerd.

Oh gelukkig, Gios komt niet uit Japan maar uit Taiwan..., dat is een hele geruststelling :p

@kuiper: bovenstaand is wellicht een beetje flauw gezien alle moeite die je je getroost om Gios nieuw leven in te blazen op de Nederlandse markt. Maar ik vind dat vrijwel alle charme die zo typerend was voor Gios verdwenen is.

Het zullen ongetwijfeld goede fietsen zijn die Alfredo laat maken (ze zullen in Taiwan prima fietsen maken) , maar als je als Italiaanse fabrikant niet eens meer de schijn probeert op te houden dat je een Italiaans product verkoopt, zullen er nog maar weinig mensen bereid zijn om extra euro's neer te tellen. Dan kun je net zo goed een fiets halen bij Red Bull of Canyon voor minder geld die wellicht nog beter is.

Ook al was het wellicht juridisch slim om Gios op te splitsen, commercieel gezien vind ik het geen handige zet. Wat Aldo en Marco maken benadert m.i. een stuk beter de Gios-emotie. Dat Alfredo voor grootschaligheid kiest doet alleen maar afbreuk aan het goede imago dat Gios in de loop der jaren heeft opgebouwd.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Plaats reactie