Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

TREK ultegra 10-speed oclv carbon te koop

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 sep 2006 18:55

Als je spullen verkoopt moet je dat gewoon goed doen, dus alle specs vermelden (=gedaan, behalve het gewicht wat niet klopt) en de voorgeschiedenis van de fiets. Dat laatste is niet gedaan en ik ga ervan uit dat in een valpartij de originele vork doormidden is gegaan, wel iets om rekening mee te houden als je fiets wilt kopen. Er is namelijk voor de rest geen enkele reden om die EC70 erop te zetten.
Nu is het tenminste wel meteen duidelijk dat jullie bij elkaar horen.
@TS-biker LOL
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dangr
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 sep 2006 14:44

dangr 18 sep 2006 18:56

Quoten: Origineel geplaatst door Sparko op 18 September 2006


ik vind het redelijk naief om hier voor het eerst te komen op dit forum, je fiets te posten met de mededeling dat ie te koop staat en alleen maar reacties verwachten van wat een prachtige fiets helemaal top enz. enz.
Er zitten hier gewoon veel mensen met verstand van fietsen en met een zeer kritische blik. Over afkraken of kritiek heb ik echter niets gelezen. Alleen vragen en onduidelijkheden waar men graag opheldering van zou willen. Lijkt me redelijk logisch dat je er kritisch naar kijkt. En ik heb ook nog nergens iemand zien roepen dat de prijs te hoog is of iets dergelijks.
dus afkraken?? no way.
Greetz

Degenen die reageren op dit topic, zijn die ook geinteresseerd in de fiets dan? Dat vraag ik me wel af? Ze vragen allerlei zaken maar ze zijn niet eens geinteresseerd in deze fiets. Als voorbeeld neem ik Casran. Wat voor bedoelingen heb jij achter al jou berichten op deze topic?

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 18 sep 2006 18:58

ik denk dat er vragen worden gesteld uit nieuwsgierigheid; in mijn ogen een zeer goede eigenschap van mensen. en misschien om potentiele kopers die er niet zoveel verstand ervan hebben te helpen.

dangr
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 sep 2006 14:44

dangr 18 sep 2006 18:59

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 18 September 2006


Als je spullen verkoopt moet je dat gewoon goed doen, dus alle specs vermelden (=gedaan, behalve het gewicht wat niet klopt) en de voorgeschiedenis van de fiets. Dat laatste is niet gedaan en ik ga ervan uit dat in een valpartij de originele vork doormidden is gegaan, wel iets om rekening mee te houden als je fiets wilt kopen. Er is namelijk voor de rest geen enkele reden om die EC70 erop te zetten.
Nu is het tenminste wel meteen duidelijk dat jullie bij elkaar horen.
@TS-biker LOL

Wat doet het er toe dat er een ander voorvork in zit? De verkoper, Bassie, zegt precies wat er allemaal op de fiets zit! Dat willen de mensen toch graag weten? De originele vork zal maar zo door de midden kunnen zijn, maar wat scheelt dat? Die vork wordt niet mee geleverd hoor. Op deze fiets zit een EC70 vork, en geen half door de midden vork!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 18 sep 2006 19:08

Quoten: Origineel geplaatst door Bassie19 op 18 September 2006


Je hoeft de fiets niet te kopen hoor. Stelletje zeurders.
Ik wist niet dat mensen zo erg kunnen zeuren over deze fiets. ALtijd heb ik er goede reacties van anderen van gehad. Als je maar niet denkt dat ik door dit gezeik verlaag in de prijs. Want het is een topfiets. Nooit geen problemen mee, ziet er prima verzorgd uit. Goed materiaal. Ik rijd er goed op, alleen wil ik overstappen naar het tijdrijden. De prijs is niet verhoogd. Voor €1.500 mag de fiets weg. 'k heb 'm ook in een plaatselijke goede fietsenwinkel gekocht waar helemaal niks mis mee is. En zulke goede fietsenwinkels verkopen echt geen rotzooi zoals jullie willen doen geloven. De eigenaar is zelf ook een enorme wielerliefhebber en wil ook geen slecht materiaal aan klanten verkopen, zou ook slecht voor de naam zijn. En dit is ook een fiets die wel goed is. En dat afgekraak word ik een beetje moe van over zo'n mooie fiets. Ik heb ook veel positieve reacties van andere goede tijdrijders gekregen dat ik een mooie fiets had. En die hebben er ook wel veel verstand van. Die vonden mijn prijs die ik ervoor wilde hebben ook helemaal niet hoog.

http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 18 sep 2006 19:09

Ik vind 1500 euro voor die fiets geen geld. Maar het feit dat er een andere vork op is gezet kan duiden op een valpartij. Het kan gebeuren dat later nog vervolgschade optreedt aan het frame. Ik denk dat dat de reden is dat sommige forumleden zo (fel) reageren. Toegegeven, er mag wel eens wat minder gezeken worden in de verkoop topics, maar stel je eens voor dat jou een fiets wordt aangeboden waarvan in alle redelijkheid vermoed kan worden dat er schade mee gereden is, anders zet je geen mindere vork in je fiets.

bassie19
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2006 13:55

bassie19 18 sep 2006 19:36

er heeft voor mij een ander iemand op gereden. En is ingeleverd bij de fietswinkel. Er werd mij niks verteld over de voorvork dat er iets gebeurd was met de andere. Dus ik ga er vanuit dat er niks aan de hand is.
En wat nou met dat gezeur over die andere voorvork, die zit er niet in, deze voorvork zit eriin. En die is goed en is niks mis mee.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 sep 2006 19:52

Quoten: Origineel geplaatst door Dangr op 18 September 2006

Degenen die reageren op dit topic, zijn die ook geinteresseerd in de fiets dan? Dat vraag ik me wel af? Ze vragen allerlei zaken maar ze zijn niet eens geinteresseerd in deze fiets. Als voorbeeld neem ik Casran. Wat voor bedoelingen heb jij achter al jou berichten op deze topic?


Ten eerste is dit geen verkooptopic: hij staat onder Algemeen.
Ten tweede heb ik vragen gesteld omdat het mij intrigeerde waarom iemand in zo'n mooi frame een goedkopere EC70 steekt, en ook zo goedkoop afmonteert. Dat jij dat als "afkraken" aanziet, is wel verdacht, want dat is het niet. Het lijkt me ook raar dat iemand die zo'n dure fiets ooit gekocht heeft, zich nooit vragen gesteld heeft over die vork!En bovendien vraagt het om een reactie als je in je advertentie foutief beweert dat de vork beter is dan de oorspronkelijke, wat fout is.Kraak ik af? Bah nee... ik was ook de eerste om erop te wijzen dat de 5900 de duurdere versie van het OCLV-frame is.
Leer toch eens rustig blijven bij gerechtvaardigde vragen over datgene wat je verkoopt. Als je volledig de waarheid spreekt, is er toch niets om je in op te winden...
En omdat je 't gezocht hebt (ik was niet van plan dit te doen, maar goed): mijn openlijke mening over de prijs. Die is veel te hoog!Een maand geleden heb ik zelf een OCLV Project ne frame verkocht, mét Dura-Ace 10sp, véél duurdere afmontage (Spectrum carbon stuur van >300euro), en volledige nieuwe cassette, ketting, kettingbladen, bandjes, nieuwe stuurpen op maat van de koper gekocht,... de fiets was hoogstaander en had ook maximaal 7000km, en ik heb niet eens zo veel gevraagd. Duur is dit dus, zeker als een verkoper geen zinnige uitleg voor zo'n vorkwissel kan geven!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 sep 2006 20:03

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 18 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Bassie19 op 18 September 2006

... Nooit geen problemen mee, ziet er prima verzorgd uit. Goed materiaal. Ik rijd er goed op, alleen wil ik overstappen naar het tijdrijden. De prijs is niet verhoogd. Voor €1.500 mag de fiets weg. ....

http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1

Dat is z'n broer Dangr, Eric. Beiden willen dus plots gaan tijdrijden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27883
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 sep 2006 20:22

Vermakelijk is dit zeker

Die prijs lijkt me dus ook te hoog. Mijn fietsmaatje heeft begin dit seizoen een nieuw OCVL 12 frame gekocht met nieuwe Ritchey WCS alu en Ultegra afmontage voor € 1700 exclusief wielen. De montage van de spullen zit hierbij in. Is dit een compleet ander frame? Zit er niet zo goed in als Casran...

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 19 sep 2006 00:25

Ik heb de brochure van 2004 nog eens goed bekeken maar ik betwijfel of dit een 5900 superlight uit 2004 is.
Buizen sluiten anders aan op de balhoofdbuis dwz dat het 2004 frame er wat ranker uitziet.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 sep 2006 00:48

Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 18 September 2006

Ik heb de brochure van 2004 nog eens goed bekeken maar ik betwijfel of dit een 5900 superlight uit 2004 is.Buizen sluiten anders aan op de balhoofdbuis dwz dat het 2004 frame er wat ranker uitziet.


Wel, de kopserie van een 5900 is heel moeilijk te verwijderen, want is onderaan verlijmd met het frame bij mijn weten... daarom dat ik even dat dat dit een 5500 in kleurenschema van een 5900 is. 'k Blijf het een heel raar verhaal vinden, maar best vermakelijk hoe de verkoper en diens broer op normale vragen reageren als een gebeten hond!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie