Misschien is het al eerder ter sprake gekomen...
Ik rijdt nu 2 jaar en totaal ca 25000 km op Mavic Open wielen. Ik weeg 78 kg. Ben toerrijder en rij gemiddeld ca. 28 per uur op doorsnee wegen. Nooit problemen maar misschien wil ik toch gewoon wat anders gaan rijden.
Mijn vraag nu..........hoe lang gaan wielen nu eigenlijk mee. Worden ze op den duur minder goed,etc.
Gr.
levensduur wielen
als je veel bochten neem of slappe spaken hebben gaan je spaken er onder lijden doordat je wielen dan niet echt lekker bollen en als je veel rem kan op den duur het remgedeelte uithollen en als je daar telang mee rij heb je kans dat je velg scheurt.
Aangezien je toert en er niet voluit mee rijdt (als ik naar je snelheids indicatie kijk) en wedstrijden scheelt het toch al een hoop (dat je meer remt en op hogere snelheden remt), fietsen die gebruikt worden door toerders blijven meestal indien goed onderhouden gewoon goed, je remvlak kan wat gaan slijten maar voor de rest neem ik aan dat je er niet al te gekke dingen mee doet.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat is het dus wat jij fout doet tijdens wedstrijden, remmen .
Als er Chorus (of Record, Dura Ace) naven in zitten kunnen die zeker nog wel het dubbele mee met hooguit een keer andere kogeltjes erin. De velgen kan je voelen of er al een stuk uitgesleten is door het remmen, dat kan je voelen als dat de velg een beetje hol is geworden.
Als er Chorus (of Record, Dura Ace) naven in zitten kunnen die zeker nog wel het dubbele mee met hooguit een keer andere kogeltjes erin. De velgen kan je voelen of er al een stuk uitgesleten is door het remmen, dat kan je voelen als dat de velg een beetje hol is geworden.
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 18 September 2006
Dat is het dus wat jij fout doet tijdens wedstrijden, remmen .
haha nee hoor, maar over het algemeen wordt er veel meer geremd op een agressievere manier tijdens wedstrijden dan als je toert.
maakt denk toch wel uit als je rond de 23km/u remt of rond de 43km/u niet waar?
Dat is het dus wat jij fout doet tijdens wedstrijden, remmen .
haha nee hoor, maar over het algemeen wordt er veel meer geremd op een agressievere manier tijdens wedstrijden dan als je toert.
maakt denk toch wel uit als je rond de 23km/u remt of rond de 43km/u niet waar?
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quote: Origineel geplaatst door sneller op 18 September 2006
Misschien is het al eerder ter sprake gekomen...Ik rijdt nu 2 jaar en totaal ca 25000 km op Mavic Open wielen. Ik weeg 78 kg. Ben toerrijder en rij gemiddeld ca. 28 per uur op doorsnee wegen. Nooit problemen maar misschien wil ik toch gewoon wat anders gaan rijden.Mijn vraag nu..........hoe lang gaan wielen nu eigenlijk mee. Worden ze op den duur minder goed,etc.Gr.
Je zoekt dus eigenlijk een smoes om andere wielen te kopen
Misschien is het al eerder ter sprake gekomen...Ik rijdt nu 2 jaar en totaal ca 25000 km op Mavic Open wielen. Ik weeg 78 kg. Ben toerrijder en rij gemiddeld ca. 28 per uur op doorsnee wegen. Nooit problemen maar misschien wil ik toch gewoon wat anders gaan rijden.Mijn vraag nu..........hoe lang gaan wielen nu eigenlijk mee. Worden ze op den duur minder goed,etc.Gr.
Je zoekt dus eigenlijk een smoes om andere wielen te kopen
Ja alstro, je hebt wel een beetje gelijk, maar van de andere kant ben ik ook nuchter genoeg om geen wielen af te danken die nog goed zijn. Want hoe leuk het ook is om op mooie nieuwe spullen te rijden er hangt ook vaak een evenzo mooi prijskaartje aan. Soms schrik je je toch echt te pletter. Omdat ik gisteren een voetpomp moest kopen heb ik bij mijn FM even rondgekeken. Prachtige spullen, ook wielen natuurlijk. Die ik mooi vond kosten bijna 400 eurotjes. Dat is toch bijna 900 oude guldentjes voor twee wielen. En dat waren lang niet de duurste.
Ook nog even gekeken naar een mooie fiets die daar op een prominent plekje stond te glimmen. Alles carbon natuurlijk met een prachtige groep etc. maar dat kost wel 4398 Euro ofwel bijna 10000 gulden. Tja.........Of je het nu kunt betalen of niet, het is wel een hoop geld vind ik.
Gr.
Ook nog even gekeken naar een mooie fiets die daar op een prominent plekje stond te glimmen. Alles carbon natuurlijk met een prachtige groep etc. maar dat kost wel 4398 Euro ofwel bijna 10000 gulden. Tja.........Of je het nu kunt betalen of niet, het is wel een hoop geld vind ik.
Gr.
Quoten: Origineel geplaatst door sneller op 19 September 2006
Prachtige spullen, ook wielen natuurlijk. Die ik mooi vond kosten bijna 400 eurotjes. Dat is toch bijna 900 oude guldentjes voor twee wielen. En dat waren lang niet de duurste.
@ sneller; je bent toch niet vergeten naar het prijskaartje van de lightweight obermayers te kijken?
Prachtige spullen, ook wielen natuurlijk. Die ik mooi vond kosten bijna 400 eurotjes. Dat is toch bijna 900 oude guldentjes voor twee wielen. En dat waren lang niet de duurste.
@ sneller; je bent toch niet vergeten naar het prijskaartje van de lightweight obermayers te kijken?
Quote: Origineel geplaatst door delirium op 19 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door sneller op 19 September 2006 Prachtige spullen, ook wielen natuurlijk. Die ik mooi vond kosten bijna 400 eurotjes. Dat is toch bijna 900 oude guldentjes voor twee wielen. En dat waren lang niet de duurste.@ sneller; je bent toch niet vergeten naar het prijskaartje van de lightweight obermayers te kijken?
Laten we maar eerst naar de Standard kijken: 5507.07 nederlandse gulden
Quoten: Origineel geplaatst door sneller op 19 September 2006 Prachtige spullen, ook wielen natuurlijk. Die ik mooi vond kosten bijna 400 eurotjes. Dat is toch bijna 900 oude guldentjes voor twee wielen. En dat waren lang niet de duurste.@ sneller; je bent toch niet vergeten naar het prijskaartje van de lightweight obermayers te kijken?
Laten we maar eerst naar de Standard kijken: 5507.07 nederlandse gulden
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)