Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Laat hier je 2e hands fiets keuren-topic

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 08 mei 2007 15:05

Quoten: Origineel geplaatst door Turnpike op 08 Mei 2007


Ik heb een maandje geleden ook een tweedehandsje gekocht, en ben zeer benieuwd wat jullie kenners ervan zeggen:
Het betreft een Colnago tecnos, volledig ultegra afgemonteerd, 3*9. Prijs was 899 bij fm.
http://img511.imageshack.us/img511/8017/fietszr8.jpg
Aangezien ik maar een kleintje met korte beentjes ben was de zoektocht naar een racefietsje mt 52 nogal omslachtig. Ben dan ook behoorlijk wat over mn budget heen gegaan, maar de fietsenmaker verzekerde mij dat ik hier een betere fiets aan heb dan aan een nieuwe giant of gitane van rond de 600 euro... De hamvraag is nu natuurlijk of dit mooie praatjes zijn of niet. Graag hoor ik jullie mening!
groet, A3

ík ben jaloers! Colnago tecnos/master heb ik altijd al hele mooie fietsen gevonden. Of hij die 899 waard was valt wel te betwijfelen (eerder 600), het hangt er ook vanaf hoe nieuw de onderdelen nog waren (ultegra), maar ik denk ook wel dat je mooier en zeker even goed hebt als een giant/gitane. Of die nu beter is moet je zelf uitmaken, dat hangt ook samen met hoe goed hij voor jou past, maar weet dat die fiets zijn waarde veel langer houdt dan een giant/gitane van 600 euro. 
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

turnpike
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 apr 2007 16:13

turnpike 08 mei 2007 15:21

Bedankt voor je reactie, tot nu toe heb ik zo'n 500km getoerd en ben zeer tevreden
Volgens mijn fm is de groep zo'n drie jaar geleden erop gezet, en hij heeft er nog een nieuwe cassette en ketting opgelegd. En ik heb een half jaar garantie van hem gekregen, mocht ik toch nog iets tegenkomen dat niet ok is... Zelf ben ik (nog) geen hele handige harry qua dit soort fietsen (is toch wat anders dan een stationsfietje), dus die garantie en sowieso het goede gevoel wat ik bij de fietsenhandel had is mij wel wat waard...
Hebben jullie nog tips in het kader van 'check dit of dat nog even voor je garantie eraf is'?
Groet

woelders
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mei 2007 16:17

woelders 09 mei 2007 01:59

Quoten: Origineel geplaatst door DWIN op 08 Mei 2007


Zo te lezen een degelijke fiets, waarbij het wel het overwegen waard is om er nog een keer carbon voorvork in te monteren.
Ik vind 750 nog best veel geld.
Een fotootje zou leuk zijn.
 
Ik heb pas ook een gazelle gekocht voor mijn vriendin:
<knip>



Hij is gekocht bij de FM die er veel verstand van heeft (denk/hoop ik), dus dat de prijs dan hoger is dan bij een particulier is logisch, hij geeft immers 3 maanden totaalgarantie. Tevens is de fiets helemaal afgesteld op mijn lichaam én zitten er overal nieuwe kabels op en een nieuw stuurlint.
Ik vind dit toch wel netjes, ik let hier eigenlijk altijd wel op als ik iets koop; goede service. Maar ja, je weet maar nooit dus vandaar dat ik even wilde toetsen of het inderdaad een goed fietsje is. Enige nadeel aan de fiets vind ik dat er een 11-21 cassette opzit, dus mijn lichtste verzet is een 30-21, vind ik nog vrij zwaar voor mij als beginner. Afijn, meer trainen dan maar hè!
 
Nog maar 0 keer gevallen en toch nu al lelijk...

turnpike
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 apr 2007 16:13

turnpike 10 mei 2007 11:18

Quoten: Origineel geplaatst door bluebird1 op 09 Mei 2007

mwah... als je de bergen in gaat zal een andere 9 speed Ultegra cassette een hoop oplossen. Trouwens als je een maatje 52 rijdt ben je waarschijnlijk ook wel type berggeit, of niet?  

Met 55 kilo zou het moeten kunnen he die bergen!       Heb het alleen nog niet gedaan; omgeving Meppel is niet de meest heuvelrijke. Een weekje ardennen staat op het programma voor de zomer, we zullen zien hoe het daar fietst

woelders
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mei 2007 16:17

woelders 21 mei 2007 02:47

Quoten: Origineel geplaatst door woelders op 06 Mei 2007


Hallo,
ik ben nieuw hier en ik heb gisteren mijn eerste racefiets opgehaald, een Gazelle team Reynolds 531 van een paar jaar oud. Mijn vraag aan jullie: heeft de FM me hier een goede fiets aan verkocht of niet?
Het gaat om:Gazelle team geel/blauw stalen frame Reynolds 531 bj. ong. 2002Stalen voorvorkShimano Ultegra 3*9 volledig, behalveCrankstel FSA Carbon (weet geen typenummer)Rigida DP18 wielenConti gp 4000 bandjesPRO zadelpen (alu/staal?)PRO stuurpen (carbon)Incl. Shimano FlightdeckSelle Italia zadel (oud!)Het geheel is na meting geheel op maat aangeleverd (60 cm frame) incl. nieuwe bekabeling (Shimano SIS).Ik ben 1m85, 101 kg. FM had dus blijkbaar al het idee dat het geen lichte fiets hoefde te zijn...Heb er 750 euro voor betaald. Fiets ziet er verder zéér netjes uit. Wat zijn de goede en slechte eigenschappen/onderdelen en is de prijs conform wat ik ervoor heb gekregen?
Bedankt voor jullie reacties!


Toch even een fotootje om e.e.a. wat duidelijker te maken:

750 euro voor betaald, dit is inclusief afstelling, op maat-meting en afstelling en 3 maanden garantie. Vragen blijven staan.
Bedankt voor jullie reacties!
Nog maar 0 keer gevallen en toch nu al lelijk...

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6348
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 21 mei 2007 09:56

Hoi,
Mooie fiets, maar ik zou die fietsenmaker toch niet meer geloven op zn mooie ogen. De fiets is eerder van 1992 dan van 2002 , of hij moet 10 jaar te koop hebben gestaan.
Als je er zelf heel blij mee bent prima, maar als je een oordeel had willen hebben voordat je de fiets had gekocht , hadden veel forumleden je een andere fiets aangeraden voor die prijs.
Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 mei 2007 10:29

Het zal ongetwijfeld een goede fiets zijn maar meer dan 400 à 450 euro is die echt niet waard.

woelders
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mei 2007 16:17

woelders 22 mei 2007 02:28

Quoten: Origineel geplaatst door Rene op 21 Mei 2007


Hoi,
Mooie fiets, maar ik zou die fietsenmaker toch niet meer geloven op zn mooie ogen. De fiets is eerder van 1992 dan van 2002 , of hij moet 10 jaar te koop hebben gestaan.
Als je er zelf heel blij mee bent prima, maar als je een oordeel had willen hebben voordat je de fiets had gekocht , hadden veel forumleden je een andere fiets aangeraden voor die prijs.
Grtz Rene


Hoi Rene,
bedankt voor je input, maar een bouwjaar 1992 lijkt me érg sterk. De Reynolds 531 frames worden zelfs nu nog nieuw verkocht in vrijwel ongewijzigde geometrie, dus dat zegt niets. Verder, gelet op de lak en lettertype van "Gazelle" móet het haast wel zo zijn dat het frame max 5-7 jaar oud is, dus 2000-2002. De FM wist het ook niet zeker, 2002 was zijn inschatting. Ik ben bezig om bij Gazelle het bouwjaar van de fiets te proberen te achterhalen, zodra ik het def. weet, laat ik het jullie ook even weten.
Verder vind ik de prijs van 400-450 euro wel laag, vergeet niet, hij wordt gekocht bij de FM (winstmarge) mét garantie, mét complete Ultegra 3x9 groep, mét carbon crankstel etc. In vergelijk met andere FM's hier in de buurt (Apeldoorn) was deze FM met deze fiets zéker niet (te) duur. Kun je onderbouwen waarom dit max. 450 euro gekost zou mogen hebben. Wat is voor 750 euro een alternatief?
Bedankt! Christian
Nog maar 0 keer gevallen en toch nu al lelijk...

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6348
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 mei 2007 13:29

Hoi Rene,
bedankt voor je input, maar een bouwjaar 1992 lijkt me érg sterk. De Reynolds 531 frames worden zelfs nu nog nieuw verkocht in vrijwel ongewijzigde geometrie, dus dat zegt niets. Verder, gelet op de lak en lettertype van "Gazelle" móet het haast wel zo zijn dat het frame max 5-7 jaar oud is, dus 2000-2002. De FM wist het ook niet zeker, 2002 was zijn inschatting. Ik ben bezig om bij Gazelle het bouwjaar van de fiets te proberen te achterhalen, zodra ik het def. weet, laat ik het jullie ook even weten.
Verder vind ik de prijs van 400-450 euro wel laag, vergeet niet, hij wordt gekocht bij de FM (winstmarge) mét garantie, mét complete Ultegra 3x9 groep, mét carbon crankstel etc. In vergelijk met andere FM's hier in de buurt (Apeldoorn) was deze FM met deze fiets zéker niet (te) duur. Kun je onderbouwen waarom dit max. 450 euro gekost zou mogen hebben. Wat is voor 750 euro een alternatief?
Bedankt! Christian


Mocht je geen comentaar wenssen op je fiets , of geen comentaar kunnen verdragen , vraag dan ook niet om een mening van andere forumleden.
Ik heb gezegd dat de fiets eerder van 1992 zou zijn dan 2002 , wat wil zeggen dat 1995 of zo ook mogelijk is ....maar 2002 is het frame vrijwel zeker niet , daar durf ik wel een biertje op te zetten.
Ik weet niet of je bekend bent met marktplaats , of dat je alleen tot Apeldoorn bent veroordeeld , maar de wereld is al zo klein geworden met het internet. Waarom niet eens verder kijken.
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=11617  Fiets 1: 799 Nieuw !! Goede afmontage , en wel 49 euro duurder dan jou fiets ?!
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=12444  Fiets 2: 999 Euro nieuw ! Uitstekende afmontage , en een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Je had hier ook je voordeel mee kunnen doen.
Grtz
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2007 20:24

Quoten: Origineel geplaatst door woelders op 22 Mei 2007


Verder vind ik de prijs van 400-450 euro wel laag, vergeet niet, hij wordt gekocht bij de FM (winstmarge) mét garantie, mét complete Ultegra 3x9 groep, mét carbon crankstel etc. In vergelijk met andere FM's hier in de buurt (Apeldoorn) was deze FM met deze fiets zéker niet (te) duur. Kun je onderbouwen waarom dit max. 450 euro gekost zou mogen hebben. Wat is voor 750 euro een alternatief?



1. Het betreft hier de 9 speed groep, welke al wat jaartjes ouder is. De 10 speed groep heeft niet alleen een versnelling meer, maar is ook nog eens een stuk degelijker. Hierdoor is de waarde van 9 speed groepen sterk gedaald.
2. Het FSA carbon crankstel heeft bepaald geen goede reputatie (om niet te zeggen een hele slechte)
3. Het frame is niet bijzonder. Er zit geen carbon voorvork in.
4. Zoals Rene al zei: voor 5 tientjes meer heb je al een nieuwe fiets (met carbon voorvork) die zeker 2 kilio (als het niet meer is) lichter is (ook met garantie overigens, maar dan een heel jaar).
Ergo: Ook met winstmarge en garantie is dit gewoon een te hoge prijs
Misschien is de waarheid wat hard voor je, en anders... doe er je voordeel mee

woelders
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mei 2007 16:17

woelders 23 mei 2007 00:42

Quoten: Origineel geplaatst door Rene op 22 Mei 2007



Hoi Rene,
bedankt voor je input, maar een bouwjaar 1992 lijkt me érg sterk. De Reynolds 531 frames worden zelfs nu nog nieuw verkocht in vrijwel ongewijzigde geometrie, dus dat zegt niets. Verder, gelet op de lak en lettertype van "Gazelle" móet het haast wel zo zijn dat het frame max 5-7 jaar oud is, dus 2000-2002. De FM wist het ook niet zeker, 2002 was zijn inschatting. Ik ben bezig om bij Gazelle het bouwjaar van de fiets te proberen te achterhalen, zodra ik het def. weet, laat ik het jullie ook even weten.
Verder vind ik de prijs van 400-450 euro wel laag, vergeet niet, hij wordt gekocht bij de FM (winstmarge) mét garantie, mét complete Ultegra 3x9 groep, mét carbon crankstel etc. In vergelijk met andere FM's hier in de buurt (Apeldoorn) was deze FM met deze fiets zéker niet (te) duur. Kun je onderbouwen waarom dit max. 450 euro gekost zou mogen hebben. Wat is voor 750 euro een alternatief?
Bedankt! Christian


Mocht je geen comentaar wenssen op je fiets , of geen comentaar kunnen verdragen , vraag dan ook niet om een mening van andere forumleden.
Ik heb gezegd dat de fiets eerder van 1992 zou zijn dan 2002 , wat wil zeggen dat 1995 of zo ook mogelijk is ....maar 2002 is het frame vrijwel zeker niet , daar durf ik wel een biertje op te zetten.
Ik weet niet of je bekend bent met marktplaats , of dat je alleen tot Apeldoorn bent veroordeeld , maar de wereld is al zo klein geworden met het internet. Waarom niet eens verder kijken.
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=11617  Fiets 1: 799 Nieuw !! Goede afmontage , en wel 49 euro duurder dan jou fiets ?!
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=12444  Fiets 2: 999 Euro nieuw ! Uitstekende afmontage , en een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Je had hier ook je voordeel mee kunnen doen.
Grtz


Hoho, ik vraag niet om geen commentaar, ik vraag om onderbouwd commentaar op de punten die ik aandroeg.
Jullie zouden een andere fiets hebben gekocht voor dat geld, fair uiteraard, maar ik ben een beginner, weeg 100 kg (dus stevig frame is bittere noodzaak) en volgens FM trap ik de fietsen die nieuw in de prijsklasse 800-1000 euro zitten binnen no-time kapot. Die Red Bulls hebben bijv. Shimano 500 wielen en ik heb begrepen in dit forum dat die niet echt stevig te noemen zijn.Verder vind ik het fijn om mijn spullen bij een winkel in de buurt te kopen, en dat er garantie op zit. Ja, ik ben inderdaad ook iemand die voor onderhoud aan zijn auto naar de merkdealer gaat. Tuurlijk weet ik dat dit niet de beste prijs-kwaliteitverhouding oplevert.Nu was het eigenlijk niet de bedoeling om mijn keuze met hand en tand te gaan verdedigen, maar ik merk dat ik dat wel aan het doen ben. Sorry daarvoor, ik besef me door jullie commentaren dat ik (te) veel betaald heb voor deze fiets maar ik ga er van uit ook veel plezier voor terug te gaan krijgen.
Toch bedankt!
Christian
Nog maar 0 keer gevallen en toch nu al lelijk...

Plaats reactie