Ik zie dat shimano race derailleur buiten kabels een doorsnede hebben van 4 mm. Jagwire ripcords zijn 4.5 mm in doorsnee.
Wat denken jullie, is die 0.5 mm te veel om jagwire ripcord kabels te kunnen gebruiken?
kabel compatibility
Quoten: Origineel geplaatst door JeeK op 15 September 2006
Ik zie dat shimano race derailleur buiten kabels een doorsnede hebben van 4 mm. Jagwire ripcords zijn 4.5 mm in doorsnee. Wat denken jullie, is die 0.5 mm te veel om jagwire ripcord kabels te kunnen gebruiken?
Hoi,
Je hebt het hier wel over de buitendiameter van de gaine.....
Ciao,
Ik zie dat shimano race derailleur buiten kabels een doorsnede hebben van 4 mm. Jagwire ripcords zijn 4.5 mm in doorsnee. Wat denken jullie, is die 0.5 mm te veel om jagwire ripcord kabels te kunnen gebruiken?
Hoi,
Je hebt het hier wel over de buitendiameter van de gaine.....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid HC
Binnenkabels zijn naar mijn weten altijd: derailleur 1,2 mm en rem 1,5 mm. Wat dan de buitenkabels zijn doet er dan niet toe, als je maar niet een buitenkabel voor remdoeleind pakt voor je derailleur kabel
Ehmm, jullie vergeten iets: het enige echt belangrijke is de kop aan de kabel. Als die diameter in orde is gaat de rest ook wel (een iets dikkere binnenkabel zal niet eens veel slechter schakelen).
De kop van de kabel moet je bij twijfel echt met een schuifmaat opmeten om veel ellende te voorkomen (op een campa kabel staat altijd een "c") ik heb ettelijke "knutselaars" uit de brand moeten helpen met shimano schakel kabels gebruikt in campa ergo's (= uitboren) en zelfs campa remkabels als shimano schakelkabels.
De kop van de kabel moet je bij twijfel echt met een schuifmaat opmeten om veel ellende te voorkomen (op een campa kabel staat altijd een "c") ik heb ettelijke "knutselaars" uit de brand moeten helpen met shimano schakel kabels gebruikt in campa ergo's (= uitboren) en zelfs campa remkabels als shimano schakelkabels.