Quoten: Origineel geplaatst door Carbonfreaks op 16 Oktober 2006
Het zou ook kunnen zijn dat je zadel te laag zit. Heb je de juiste houding van je knie tov van bracket-as. Als deze goed is zou het inderdaad zo kunnen zijn dat je zadel gewoon te klein is. Het Fizik Arione zadel is wellicht best een goede keus aangezien 't een breed en vrij lang zadel is.
Bedankt tot zover voor jullie adviezen. Ga zeker eens proberen het zadel hoger te zetten en de stand te veranderen. Kijken of dat de oplossing is. Mijn zitbotjes zitten best op een andere plek dan het zadel ondersteund. Een langer en breder zadel is dan wellicht de uitkomst.
Maar heb gezien dat het Arione zadel best prijzig is. Is er een alternatief (welk zadel is betaalbaar en lang/breed), heb nu overigens een Rolls zadel. Dat is erg hard en best smal.
Over de rand van het zadel
Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 18 Oktober 2006
...
...
Maar heb gezien dat het Arione zadel best prijzig is. Is er een alternatief (welk zadel is betaalbaar en lang/breed), heb nu overigens een Rolls zadel. Dat is erg hard en best smal.
Een Rolls is zeker breder dan een Arione, qua hardheid/zachtheid denk ik dat ze in mekaars buurt zitten, maar de meest race-zadels zijn harder dan de Rolls/Arione. Specialized heeft 3 breedtes voor zijn "body-geometry" zadels, de middelste daarvan heeft dezelfde breedte als de Rolls.
...
...
Een Rolls is zeker breder dan een Arione, qua hardheid/zachtheid denk ik dat ze in mekaars buurt zitten, maar de meest race-zadels zijn harder dan de Rolls/Arione. Specialized heeft 3 breedtes voor zijn "body-geometry" zadels, de middelste daarvan heeft dezelfde breedte als de Rolls.
Motta