Loszittende crank FSA K-force mega exo
Tijdens het fietsen vandaag voelde en hoorde ik ineens een tik in mijn crankstel. Thuis gekomen merkte ik dat er speling in mijn crankstel zit. Ik rij op de FSA K-Force mega exo compact. Het bracket lijkt vast te zitten, maar de beide traparmen kan ik licht heen en weer bewegen. Valt dit op een of andere manier te repareren cq aan te draaien, of moet ik maar weer op hangende pootjes terug naar een fietsenmaker?
Heb de fiets gekocht in Duitsland. Scheelt een boel, maar is lang niet altijd handig.
Heb de fiets gekocht in Duitsland. Scheelt een boel, maar is lang niet altijd handig.
Morning
Bij mijn broer hetzelfde. Een jaar geleden tijdens een fietsvakantie brak zijn cranck zelfs af. De speling in het bracket (de ene arm ten opzichte van de andere arm) werd blijkbaar teveel. Geregeld via fietsenmaker en vooral importeur. Deze vakantie had het hele ding speling ten opzichte van het frame. Een fietsenmaker (in Bedoin) heeft het ding aangedraaid, maar de speling is niet weg. Hij adviseerde er een degelijke Ultegra-as in te doen, maar we hebben het maar even afgewacht. Broer zal nooit meer iets van FSA kopen, schat ik zo.
ik heb het met mijn SLK gehad. bij montage was er wat in me schoefdraad terechtgekomen en dat had alles naar de klote geholpen toen ik mjin crack ging demonteren. schroefdraad gelukkig niet naar de klote maar dat scheelde niet veel....
Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 15 September 2006
ik heb het met mijn SLK gehad. bij montage was er wat in me schoefdraad terechtgekomen en dat had alles naar de klote geholpen toen ik mjin crack ging demonteren. schroefdraad gelukkig niet naar de klote maar dat scheelde niet veel....
Dat schroefdraad was dus de eerste keer naar de kloten. Het lijkt alsof het ding niet goed ontworpen is.. Het kan te snel bewegen ten opzichte van elkaar. De importeur heeft toen trouwens een vervangend onderdeeltje opgestuurd naar onze camping in de Alpen (!!!!!!!!). Binnen drie dagen, vanuit Belgie. Dat is dan wel weer heel netjes. De plaatselijke fietsenmaker heeft het er toen voor welgeteld drie euro opgezet...
ik heb het met mijn SLK gehad. bij montage was er wat in me schoefdraad terechtgekomen en dat had alles naar de klote geholpen toen ik mjin crack ging demonteren. schroefdraad gelukkig niet naar de klote maar dat scheelde niet veel....
Dat schroefdraad was dus de eerste keer naar de kloten. Het lijkt alsof het ding niet goed ontworpen is.. Het kan te snel bewegen ten opzichte van elkaar. De importeur heeft toen trouwens een vervangend onderdeeltje opgestuurd naar onze camping in de Alpen (!!!!!!!!). Binnen drie dagen, vanuit Belgie. Dat is dan wel weer heel netjes. De plaatselijke fietsenmaker heeft het er toen voor welgeteld drie euro opgezet...
Alvast bedankt voor de info.
Dus als het meezit en ik kan een fietsenmaker vinden die me met een in het buitenland aangeschafte fiets wil helpen hoeft het nog niet zo te zijn dat ik gelijk een heel nieuw crankstel aan kan schaffen?
Dus als het meezit en ik kan een fietsenmaker vinden die me met een in het buitenland aangeschafte fiets wil helpen hoeft het nog niet zo te zijn dat ik gelijk een heel nieuw crankstel aan kan schaffen?
Morning
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 jul 2006 16:10
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 15 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 15 September 2006
ik heb het met mijn SLK gehad. bij montage was er wat in me schoefdraad terechtgekomen en dat had alles naar de klote geholpen toen ik mjin crack ging demonteren. schroefdraad gelukkig niet naar de klote maar dat scheelde niet veel....
Dat schroefdraad was dus de eerste keer naar de kloten. Het lijkt alsof het ding niet goed ontworpen is.. Het kan te snel bewegen ten opzichte van elkaar. De importeur heeft toen trouwens een vervangend onderdeeltje opgestuurd naar onze camping in de Alpen (!!!!!!!!). Binnen drie dagen, vanuit Belgie. Dat is dan wel weer heel netjes. De plaatselijke fietsenmaker heeft het er toen voor welgeteld drie euro opgezet...
wat doet dat onderdeeltje dan waardoor die delen niet tesnel van elkaar bewegen? anders bestel ik die ook ff als het echt werkt....
Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 15 September 2006
ik heb het met mijn SLK gehad. bij montage was er wat in me schoefdraad terechtgekomen en dat had alles naar de klote geholpen toen ik mjin crack ging demonteren. schroefdraad gelukkig niet naar de klote maar dat scheelde niet veel....
Dat schroefdraad was dus de eerste keer naar de kloten. Het lijkt alsof het ding niet goed ontworpen is.. Het kan te snel bewegen ten opzichte van elkaar. De importeur heeft toen trouwens een vervangend onderdeeltje opgestuurd naar onze camping in de Alpen (!!!!!!!!). Binnen drie dagen, vanuit Belgie. Dat is dan wel weer heel netjes. De plaatselijke fietsenmaker heeft het er toen voor welgeteld drie euro opgezet...
wat doet dat onderdeeltje dan waardoor die delen niet tesnel van elkaar bewegen? anders bestel ik die ook ff als het echt werkt....
De symptomen lijken me te wijzen op kapotte draad in het bottom bracket huis of op het bb zelf, of anders de lagers naar de vaantjes?
Ben ik blij dat ik die crankset niet heb gekocht, dacht er eentje te kopen voor m'n nieuwe bike, maar in het verleden ben ik al door zoveel bb's van FSA gegaan dat ik ze absoluut niet meer vertrouw qua cranks en bb... Ik ben voor Dura Ace gegaan, pak goedkoper trouwens (ligt eraan waar je het koopt natuurlijk).
grtz Animine
Ben ik blij dat ik die crankset niet heb gekocht, dacht er eentje te kopen voor m'n nieuwe bike, maar in het verleden ben ik al door zoveel bb's van FSA gegaan dat ik ze absoluut niet meer vertrouw qua cranks en bb... Ik ben voor Dura Ace gegaan, pak goedkoper trouwens (ligt eraan waar je het koopt natuurlijk).
grtz Animine
Find the energy, begin to move...
Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 15 September 2006
jaja k kon dat crank voor €150 kopen, redelijke prijs, dus k neem er ook wel wat genoegen mee als je er problemen mee heb. Vooral als je weet dat dat crank normaal €450 of rond die koers kost...
450 is dit ding idd niet waard, er worden op veel plaatsen problemen gemeld met die FSA cranks , je bent eigenlijk beter af met een campa carbon crank
jaja k kon dat crank voor €150 kopen, redelijke prijs, dus k neem er ook wel wat genoegen mee als je er problemen mee heb. Vooral als je weet dat dat crank normaal €450 of rond die koers kost...
450 is dit ding idd niet waard, er worden op veel plaatsen problemen gemeld met die FSA cranks , je bent eigenlijk beter af met een campa carbon crank