dicht achterwiel
Ik kan bij een kennis van mij een 6sp dicht achterwiel zo op de kop tikken omdat hij er niks meer mee kan doen. Zijn zonen zijn gestopt met wielrennen en nu heeft hij die nog over van een x aantal jaar terug. is het mogelijk om er een andere body voor 9sp op te zetten dat je er dan wel gewoon mee kan rijden of wordt dat toch echt een 9sp dicht achterwiel kopen?
Vrees dat je er geen 9SP body zal kunnen op plaatsen. De as van een 6sp wiel is geloof ik 12.5cm of 13 cm waar een 9sp een as nodig heeft van 13.5 (als ik het juist voor heb. Gelieve indien nodig te bevestigen of te corrigeren door onze technisch onderlegde forumleden).
Had er ook zo ene. Is geeindigd bij het grof vuil en aankoop van een nieuw.
Had er ook zo ene. Is geeindigd bij het grof vuil en aankoop van een nieuw.
dus de body van een 6sp wiel is groter als ik heb goed heb dus... verbeter me als het niet zo is... maar is het dan niet mogelijk om de ruimte naast het wiel zelf op te vullen met vulringen en dan mijn pion erop te zetten of is dat veruit dom achtelijk en idioot??
Net andersom. De 6sp as is korter. een 9sp as/body is breder. Als je alles wil aanpassen moet er een bredere as in + een body. Aangezien het een wiel is met 6sp komt dit uuit de "pre"-historie (verontschuldig mij de uitdrukking). Theoretisch kan het worden aangepast. Praktisch zal het een hele opdracht worden met een laag slagingspercentage. Uiteindelijk moet het wiel ook gecentreerd worden. Dit betekent dat er aan de linkerzijde ook nog een opvulling dient te gebeuren.
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 16 September 2006
oww oke, adn gaat dat wiel gewoon bij het oud vuil....
is ie wel geschikt voor 7-speed? als je m toch bij t grof vuil zet heb ik wel interesse
oww oke, adn gaat dat wiel gewoon bij het oud vuil....
is ie wel geschikt voor 7-speed? als je m toch bij t grof vuil zet heb ik wel interesse